• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Paramore1

Jaha där sket sig denna gången med. Sambon ringde o sa att han blir kvar i Tyskland. Orkar inte mer allrså...

• Teresee
    MissKelli skrev 2018-10-31 09:34:42 följande:

Jag har samma! Och ja man får verkligen ruggigt gult kiss! Hahahah! Det enda jag har varit lite orolig över är om jag får i mig för mycket folsyra. Har du hört något om det?

Nä jag tror inte det kan vara farligt om man inte överdrivet helt och hållet. Jag tar bara en tablett folsyra om dagen och litar på att det räcker :)
  • Anonym (Ängel)
    cassandra92 skrev 2018-10-31 08:38:54 följande:
    Jag håller med dig och jag blir så förbannad på mig själv att jag tänker så om jag ska vara ärlig. Vilket gör det till en ond cirkel. Jag vill bara kunna släppa det och tänka "det kommer". Men det är helt omöjligt. Jag försöker att göra allt annat än att tänka på bebisar. Familjeliv är det enda jag har kvar, kollar inte på youtubefamiljer eller instagram med massa bebisar som jag torterade mig med förut. Men det trillar ju in "jag är gravid" bilder från mina vänner också. Så ja man kan ju inte undvika det helt tyvärr.... Jag vet faktiskt inte hur man ska göra. JAg funderar på att bara skita i det ett tag och försöka och ta tag i mig själv. För jag förstår att ingen bebis vill bo i mig om jag är så jävla sur och grinig hahahah 
    Samma här! Jag vet varken in eller ut med det här.. Hur ska jag sluta tänka? jag slutar liksom leva.. jag har nästan tappat min personlighet.. den kommer tillbaka de där hoppfulla dagarna kring Äl.. typ 4-5 dagar.. sen är jag någon helt annan människa igen.. 
    Samma här, jag raderade till och med mina konton för några dagar sedan för jag blev så ledsen, det ända som kommer upp på instagram är bebisar och alla jäääävla ultraljudsbilder..

Skulle också vilja skita i det ett tag..men vad f'n det är ju det enda jag vill just nu? ska jag då skita i något jag vill? jadu, som sagt man blir knäpp i huvudet.. Så tragiskt att när man tar sig hem från jobbet så ligger jag bara i soffan och lyssnar på poddar.. :/ så mitt liv sett ut i snart 6 månader......
  • MissKelli
    cassandra92 skrev 2018-10-31 09:43:09 följande:

Jag har nyss fått reda på att jag har en kort lutealfas. Hade inte ens funderat på det tidigare. Så är lite orolig nu och tänkte jag kunde testa. Jag äter både magnesium och folsyra :) 

Det skadar ju absolut inte iaf! Och ofta blir man piggare av b12 så det är ju ännu ett plus av att äta b-complex :) Hjälper inte det så är ju progesteronkräm en genväg som förlänger direkt. Men verkar ju vara slutsålt överallt.. jag lyckades få tag på en från måbranaturligt men har inte bestämt mig om jag ska smörja eller inte. Har beräknad äl idag så jag måste bestämma mig snart!
  • MissKelli
    Teresee skrev 2018-10-31 10:09:13 följande:

Nä jag tror inte det kan vara farligt om man inte överdrivet helt och hållet. Jag tar bara en tablett folsyra om dagen och litar på att det räcker :)

Nä kanske inte! Ska googla lite :) jag äter multivitamin gravid som ju innehåller folsyra. Men tyckte inte den innehöll nog med magnesium och B-vitamin så la till det. Men får ju då också typ dubbel folsyra :/ hoppas att det inte är farligt!
  • Teresee
    MissKelli skrev 2018-10-31 10:19:09 följande:

Nä kanske inte! Ska googla lite :) jag äter multivitamin gravid som ju innehåller folsyra. Men tyckte inte den innehöll nog med magnesium och B-vitamin så la till det. Men får ju då också typ dubbel folsyra :/ hoppas att det inte är farligt!

Mina tabletter som är endast folsyra så innehåller 1 tablett 200% av dagligt intag. Och dem är ju gjorda så så därför kan det ju inte vara farligt. Har för mig att vissa har svårt att ta upp det i kroppen och att det är därför dosen är så hög :)
  • maria1992

Vet någon här inne om 2 streck på äl kan betyda graviditet?

Jag får alltid blankt när jag inte är vid ägglossning annars. Så för mig, BIM idag, var första gången :)

Hade inget graviditetstest hemma, därav äl-test.

• Anonym (Ängel)
    maria1992 skrev 2018-10-31 10:27:44 följande:

Vet någon här inne om 2 streck på äl kan betyda graviditet?

Jag får alltid blankt när jag inte är vid ägglossning annars. Så för mig, BIM idag, var första gången :)

Hade inget graviditetstest hemma, därav äl-test.

Jag vet egentligen inte.. men jag har hört av folk här på FL att de fått positivt på Äl-testerna när de varit gravida.. Jag testade med ÄL-test förra månaden dagen innan BIm.. och det var negativt.. Så jag skulle köpa ett gravtest och kolla..
    Håller tummarna <3<3 har ni försökt länge? 
  • maria1992
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-31 10:33:25 följande:

Jag vet egentligen inte.. men jag har hört av folk här på FL att de fått positivt på Äl-testerna när de varit gravida.. Jag testade med ÄL-test förra månaden dagen innan BIm.. och det var negativt.. Så jag skulle köpa ett gravtest och kolla..

Håller tummarna <3<3 har ni försökt länge? 

Tack för ditt svar! Jag har hållit på med ägglossningstest ja, i över 6 månader men slutade för drygt 6 månader sedan. Har aldrig fått 2 streck vid bimdagen. Därför jag bara var tvungen att testa hehe.

Detta är 12e försöket. Hoppas sååååå mycket!

Hur går det för dig? Kram
  • Anonym (Ängel)
    maria1992 skrev 2018-10-31 10:36:35 följande:
    Tack för ditt svar! Jag har hållit på med ägglossningstest ja, i över 6 månader men slutade för drygt 6 månader sedan. Har aldrig fått 2 streck vid bimdagen. Därför jag bara var tvungen att testa hehe.

Detta är 12e försöket. Hoppas sååååå mycket!

Hur går det för dig? Kram
    Då håller jag alla mina tummar för att du får plus även på gravtestet.. Gud vad nervöst att ta!!!

Det går inte alls bra.. Fick ett sent missfall och nu är det dags för BF på det lilla pyret som skulle ha kommit:( Brukar sitta och tänka: Nu hade jag suttit här med en stor mage och varit nervös inför förlossningen och börjat packa BB-väskan... även om jag VET att jag ska sluta tänka..håller på och bryter ihop mer och  mer för varje månad..
    Men kan tänka mig att din sorg och stress varit enorm också när ni hållt på så länge.. <3 När ska du testa? 
Svar på tråden Vi som har BIM november 18