• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • cassandra92
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-30 15:38:45 följande:

Jag känner så väl igen mig.. Jag vet helt ärligt inte hur många fler negativa månader jag orkar med... Jag har tappat all lust till allt och min personlighet har nästan förändrats.. 

tycker synd om min sambo han försöker vara positiv men jag är bara ledsen och otrevlig mot honom.. Så ska man stå där i butiken (jobbar i butik) och hjälp folk och vara glad.. det går verkligen inte... speciellt mitt på dagarna när alla som är mammalediga med sina små bebisar kommer in och handlar :( jag känner att jag bryter ihop snart. Man blir påmind konstant..hur faaaaaan ska man sluta tänka på det??? hur gör du för att få dina eftermiddagar//kvällar att gå?

Jag håller med dig och jag blir så förbannad på mig själv att jag tänker så om jag ska vara ärlig. Vilket gör det till en ond cirkel. Jag vill bara kunna släppa det och tänka "det kommer". Men det är helt omöjligt. Jag försöker att göra allt annat än att tänka på bebisar. Familjeliv är det enda jag har kvar, kollar inte på youtubefamiljer eller instagram med massa bebisar som jag torterade mig med förut. Men det trillar ju in "jag är gravid" bilder från mina vänner också. Så ja man kan ju inte undvika det helt tyvärr.... Jag vet faktiskt inte hur man ska göra. JAg funderar på att bara skita i det ett tag och försöka och ta tag i mig själv. För jag förstår att ingen bebis vill bo i mig om jag är så jävla sur och grinig hahahah 
  • cassandra92
    Paramore1 skrev 2018-10-30 23:02:01 följande:
    Nej har inre gjort det. Grejen är att sambon jobbar utomlands ofta i 2-3 veckor i streck så vi missar ju många ÄL med.. DET är frustrerande. Så jag räknar inte den tiden riktigt utan kanske halva tiden. Sen fick vi MF i juli detta året... Men nu så kommer han hem tidigare denna gången pga dåligt väder så då kommer vi hinna med denna ÄL!! Skulle så gärna vilja bli gravid till jul!!
    Åh jag förstår. Ja då är det ju annorlunda för då kan man ju inte räkna alla månader som försök direkt. Åh nej, beklagar. Låter kanske konstigt men det är ju lite "positivt" i alla fall för då vet du att ni kan bli gravida i alla fall :/ Va härligt att han kom hem i tid för ÄL, håller ALLA tummar för ett plus i november! Jag vill också jättegärna bli gravid innan jul. Men jaa man kan ju inte göra annat än att vänta. Det jag är rädd för är att jag väntar bort tiden eller vad man ska säga, och glömmer njuta av nuet. Så jag ska verkligen försöka med det framöver. Tror jag och min livmoder mår bättre av det hahahah 
  • Kstadtjej87
    Teresee skrev 2018-10-31 05:47:59 följande:

Det var inget spökstreck! Detta med Clearblue early. Jag är gravid!!!! Kan inte fatta det!

Grattis : )
  • Jojjans
    cassandra92 skrev 2018-10-31 08:38:54 följande:

Jag håller med dig och jag blir så förbannad på mig själv att jag tänker så om jag ska vara ärlig. Vilket gör det till en ond cirkel. Jag vill bara kunna släppa det och tänka "det kommer". Men det är helt omöjligt. Jag försöker att göra allt annat än att tänka på bebisar. Familjeliv är det enda jag har kvar, kollar inte på youtubefamiljer eller instagram med massa bebisar som jag torterade mig med förut. Men det trillar ju in "jag är gravid" bilder från mina vänner också. Så ja man kan ju inte undvika det helt tyvärr.... Jag vet faktiskt inte hur man ska göra. JAg funderar på att bara skita i det ett tag och försöka och ta tag i mig själv. För jag förstår att ingen bebis vill bo i mig om jag är så jävla sur och grinig hahahah 

Jag känner igen känslan från förra gången jag blev gravid, jag hade inget annat i huvudet. Även om det gick fort så hade jag sörjt så otroligt länge att min sambo inte kände sig redo och att det aldrig skulle vara min tur.

Efter mitt missfall har jag på något konstigt sätt hittat ett annat lugn och insett att man inte kan bestämma någonting, man måste acceptera att saker blir som det blir, annars går man med en konstant besvikelse eller irritation på livet.

Jag tror inte du ska tänka att ingen bebis vill bo i dig. Men jag tycker det låter klokt att jobba med dig själv för din egen skull så att du inte är helt slutkörd och deprimerad när ett eventuellt plus kommer. Då kommer du kanske ha svårt att njuta av graviditet eller föräldraskap. Tror också att man inte tar motgångarna lika hårt om man mår bra i sig själv innan så klart. Försök tänka på vad du njuter av i livet, vad som brukade få dig att känna dig lycklig, och försök göra såna saker.

All styrka till dig! <3
  • cassandra92
    Teresee skrev 2018-10-31 05:47:59 följande:
    Det var inget spökstreck! Detta med Clearblue early. Jag är gravid!!!! Kan inte fatta det!
    Stort grattis!!!! 
  • cassandra92
    Teresee skrev 2018-10-31 07:53:20 följande:
    Vi har försökt i 5 månader, 3 månader aktivt med ÄL-tester och sånt. Denna månaden var första gången jag la till (förutom folsyra och järn) zink, omega3, d vitamin och dubbel dos b vitamin pga kort luteal fas.

Det är första barnet, jag är 24 och min kille är 31. Vanligtvis är det enda PMS jag har spränghuvudvärk dagen innan mens. Nu fick jag samma huvudvärk men inte lika intensiv redan i söndags. Har haft lite brännande känsla i livmodern och varit extremt törstig och sugen på vatten vilket jag aldrig aldrig är. Har även varit trött som bara den men har trott att det beror på mörkret.

Hur går det för dig? :)
    Nyfiken. Vad är det för B-vitamin du äter som ska hjälpa för lutealfasen?
  • Jagerika

Hej allihopa! November blir 11 försöket för mig, är 26 år och har aldrig varit gravid förut! Jag tycker alla dessa trådar är lite röriga så undrar om nån trevlig själ därute ville prata ihop sig på privata meddelanden istället? Jämnföra symtom och peppa varandra inför ÄL och Bim :) är det någon som känner sig pratsugen så får ni gärna skicka ett meddelande till mig! Lättare att prata en och en istället för i en lång tråd där man inte hittar inlägg och sånt haha!

• cassandra92
    Jagerika skrev 2018-10-31 08:51:35 följande:

Hej allihopa! November blir 11 försöket för mig, är 26 år och har aldrig varit gravid förut! Jag tycker alla dessa trådar är lite röriga så undrar om nån trevlig själ därute ville prata ihop sig på privata meddelanden istället? Jämnföra symtom och peppa varandra inför ÄL och Bim :) är det någon som känner sig pratsugen så får ni gärna skicka ett meddelande till mig! Lättare att prata en och en istället för i en lång tråd där man inte hittar inlägg och sånt haha!

Jag har velat skicka meddelande till dig LÄNGE haha men jag kan inte göra det på din sida...? Du kanske kan skicka till mig?
  • Jagerika
    cassandra92 skrev 2018-10-31 08:57:08 följande:

Jag har velat skicka meddelande till dig LÄNGE haha men jag kan inte göra det på din sida...? Du kanske kan skicka till mig?

Hahaha och jag va inne på din sida förut men du är ju privat!! Vi tänker likadant haha :D hur gör man så man kan skriva då? Fattar ju inget på familjeliv ibland!
  • cassandra92
    Jagerika skrev 2018-10-31 08:58:53 följande:
    Hahaha och jag va inne på din sida förut men du är ju privat!! Vi tänker likadant haha :D hur gör man så man kan skriva då? Fattar ju inget på familjeliv ibland!
    Hmmm jag har fan ingen aning.... Jag var inne och försökte ändra. Ska testa en sak så får du se om det går. Det står att din också är privat... 
Svar på tråden Vi som har BIM november 18