• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Jojjans
    Teresee skrev 2018-10-30 09:48:57 följande:

Jag vet!!! Vill bara åka hem och sova så det blir morgon igen så jag kan ta ett till! Försökte ta bild på det men det blev inge bra bara med telefonkameran. Det var ju som sagt väldigt svagt. Förhoppningsvis har jag ett tydligare att visa upp om någon dag! HOPPAS!! :D

Så spännande imorgon!! Blir genuint glad över andras plus och också så peppad på att jag själv om en vecka ska få testa. Vet att jag är naiv som tror att det ska gå på första försöket efter mitt missfall men känns nästan lika spännande som första försöket i våras :)
  • Vilmavilma

Hejsan! Hittade denna tråd och bestämde mig för att bli medlem :)

Jag är 26 och jag och min man försöker nu att få barn, jag trodde att jag hade blivit gravid denna månad. Min mens innan denna kom den 14 september och har varit regelbunden med exakt 29 mellan varje månad i minst ett halvår, har iaf haft regelbunden mens i många år. Och denna månad var den 10 dagar sen, tänkte först att jag var gravid, för jag hade två gånger fått ett akut illamående som jag aldrig fått förut och jag hade totalt tappat aptiten, känns liksom som att man är lätt åksjuk (vill tillägga att jag har en oerhört god aptit annars hahah). Hur som helst kom mensen 10 dagar för sent, det var mindre än vanligt men ändå en mens tror jag, har visat negativt på gravtesterna men jag har fortfarande ingen aptit och mår lätt illa. Är trött som ett odjur och har börjat få huvudverk. Jag tror inte att jag är gravid men man spökar ju till det när man så gärna vill!! Vi får se denna månad vad som sker :)

• Anonym (Ängel)
    SofieElise skrev 2018-10-30 09:18:40 följande:
    Jo, jag har det och märker av det tydligt. Jag är nog mest nyfiken på att testa metoden bara för att se om det händer något.
    Okej.. jag börjar bli lite fundersam varför jag aldrig får det där fertila äggvite sekretet... har verkligen adlrig känt av det...
  • Anonym (Ängel)
    cassandra92 skrev 2018-10-30 11:12:05 följande:
    Jag också. Har det riktigt tufft nu. Jag vet inte hur många fler månader jag orkar med.... Är jämt ledsen känns det som. Folk säger sluta tänka på det men snälla. Hur ska man göra det???? 

Jag känner så väl igen mig.. Jag vet helt ärligt inte hur många fler negativa månader jag orkar med... Jag har tappat all lust till allt och min personlighet har nästan förändrats.. 

tycker synd om min sambo han försöker vara positiv men jag är bara ledsen och otrevlig mot honom.. Så ska man stå där i butiken (jobbar i butik) och hjälp folk och vara glad.. det går verkligen inte... speciellt mitt på dagarna när alla som är mammalediga med sina små bebisar kommer in och handlar :( jag känner att jag bryter ihop snart. Man blir påmind konstant..hur faaaaaan ska man sluta tänka på det??? hur gör du för att få dina eftermiddagar//kvällar att gå?

• LinaLinnea
    Jojjans skrev 2018-10-30 14:56:26 följande:
    Det är omöjligt att säga om jag inte vet hur lång cykel du har, eller om du vet på ett ungefär när du har äl.

Men jag brukar börja 5-6 dagar innan äl. Jag använder också billiga stickor, tycker det räcker jättebra.

Mina sträck blir inte lika starka som kontrollsträcket, men enligt en barnmorska jag pratade med så behövde inte det, bara man ser en tydlig ökning så är det en stigning. Såhär ser testerna från min senaste cykel ut!

Jag tempar också, så vet med säkerhet att jag faktiskt hade äl den 26/10.
    Tack för svar! Jag ligger på 27 dagar i snitt skulle jag tro. Pendlar mellan 26 och 28 dagar. 
    Vad använder du för termometer? Funderar också på att samtidigt köra med temp men har inte så bra koll på om det måste vara en speciell typ av termometer eller vilken temperatur som indikerar att ägglossning är på G. Som sagt, jag är ganska grön på detta trots två barn Flört
  • LinaLinnea
    Vilmavilma skrev 2018-10-30 15:24:57 följande:

Hejsan! Hittade denna tråd och bestämde mig för att bli medlem :)

Jag är 26 och jag och min man försöker nu att få barn, jag trodde att jag hade blivit gravid denna månad. Min mens innan denna kom den 14 september och har varit regelbunden med exakt 29 mellan varje månad i minst ett halvår, har iaf haft regelbunden mens i många år. Och denna månad var den 10 dagar sen, tänkte först att jag var gravid, för jag hade två gånger fått ett akut illamående som jag aldrig fått förut och jag hade totalt tappat aptiten, känns liksom som att man är lätt åksjuk (vill tillägga att jag har en oerhört god aptit annars hahah). Hur som helst kom mensen 10 dagar för sent, det var mindre än vanligt men ändå en mens tror jag, har visat negativt på gravtesterna men jag har fortfarande ingen aptit och mår lätt illa. Är trött som ett odjur och har börjat få huvudverk. Jag tror inte att jag är gravid men man spökar ju till det när man så gärna vill!! Vi får se denna månad vad som sker :)

Hej! Jag har två barn och ska påbörja bebisverkstan för nr 3 nu i november :) 
    Just det där åksjukeillamåendet som du beskriver kände jag när jag var gravid med min yngsta. 
    Det är liksom en ganska vag känsla av illamående men den finns där. Minns också att tröttheten var brutal! Du kanske är en låghormonare? Håller tummarna! Glad
  • Ero13
    Alllleee skrev 2018-10-29 20:28:42 följande:

Jag skakar / är i chock, är detta sant? Jag ser här men jag vet inte???

Grattis! :D vad roligt!!
  • Jojjans
    LinaLinnea skrev 2018-10-30 15:39:39 följande:

Tack för svar! Jag ligger på 27 dagar i snitt skulle jag tro. Pendlar mellan 26 och 28 dagar. 

Vad använder du för termometer? Funderar också på att samtidigt köra med temp men har inte så bra koll på om det måste vara en speciell typ av termometer eller vilken temperatur som indikerar att ägglossning är på G. Som sagt, jag är ganska grön på detta trots två barn 

Tempning är en värld för sig, men det kommer tyvärr inte hjälpa dig att se när äl är påväg, utan temperaturen förändras först EFTER äl.

Grundprincipen är att mäta basal kroppstemperatur. Du mäter då ungefär samma tid varje morgon (+-2h) efter minst 4 timmars sammanhängande sömn.

Du mäter med en termometer med 2 decimaler för att kunna utläsa även små skillnader. Viktigt att mäta långt in under tungan och inte öppna munnen/prata innan du mäter.

Från mensens första dag fram til dagen för öl så ska din temperatur vara lite lägre, och dagen efter äl (om öl skett) så ska temperaturen höjas och hålla sig lite högre fram tills nästa mens. Skulle du bli gravid så fortsätter temperaturen vara hög genom hela graviditeten.

Min temp ligger under 36,4 (36,2-36,35) mellan mens-äl, och över 36,4 (36,45-36,65) mellan äl-mens.

Klistrar in en bild där man tydligt ser vilka hormoner som varierar under cykeln, och hur det påverkar temp. Den mörkgrå linjen är äl.

• Alllleee

[quote=79177726][quote-nick]Ero13 skrev 2018-10-30 16:11:14 följande:[/quote-nick]Grattis! :D vad roligt!![/

Taaack!! :D

Svar på tråden Vi som har BIM november 18