• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Clemmentina
    MaalinJ skrev 2018-10-30 09:48:31 följande:

Jasså är det så? Det nämnde inte läkaren något om. Ska fråga honom om det.

Jag har inte äl varje månad. Det kan bero på min pcos men jag trodde också att det kunde bero på att att jag bara har en äggstock.

Det har min gynekolog också sagt!
  • LinaLinnea
    cassandra92 skrev 2018-10-30 11:24:23 följande:
    Jag använder mig av clearblues digitala test och då ska man börja testa lite olika beroende på hur lång cykel man har. Jag som har 29 dagar ska börja på dag 9. Hur lång har du? 
    Ok! Är de testerna bra? Jag har de där billiga stickorna från Testlagret. 
    Min cykel brukar ligga på ca 27 dagar i snitt ungefär. 
  • cassandra92
    JohannaLi skrev 2018-10-30 11:24:38 följande:
    Håller med! Är ?bara? på vårt fjärde försök (ägglossning i veckan) men har ju blivit helt personlighetsförändrad den här hösten, känner mig ledsen och nedstämd hela tiden,kan inte ens föreställa mig för er som hållit på i snart ett år. Är ju heeelt omöjligt att inte tänka på det när det är allt man vill. För mig är det första barnet också och har aldrig blivit gravid av misstag så för varje månad blir man ju mer och mer oroad att det är ngt fel på någon av oss.
    Ja jag vet. Det är hemskt. Känns också som varenda människa man känner blir gravid före en. Och asså jag blir ju jätteglad för deras skull men också förtvivlad för man undrar varför det inte går för oss liksom. Fy. 
  • Paramore1
    cassandra92 skrev 2018-10-30 11:59:07 följande:

Ja jag vet. Det är hemskt. Känns också som varenda människa man känner blir gravid före en. Och asså jag blir ju jätteglad för deras skull men också förtvivlad för man undrar varför det inte går för oss liksom. Fy. 

Vi har försökt sedan augusti 2017 :(
  • LillaElementet
    JohannaLi skrev 2018-10-30 11:24:38 följande:

Håller med! Är ?bara? på vårt fjärde försök (ägglossning i veckan) men har ju blivit helt personlighetsförändrad den här hösten, känner mig ledsen och nedstämd hela tiden,kan inte ens föreställa mig för er som hållit på i snart ett år. Är ju heeelt omöjligt att inte tänka på det när det är allt man vill. För mig är det första barnet också och har aldrig blivit gravid av misstag så för varje månad blir man ju mer och mer oroad att det är ngt fel på någon av oss.

Jag kan verkligen relatera, är i samma sits. Fjärde försöket och ingen av oss har barn tidigare eller råkat bli gravida/göra nån gravid så blir ju en slags stress när man legat på äl och omkring men ändå inte lyckas.
  • cassandra92
    Paramore1 skrev 2018-10-30 12:19:38 följande:

Vi har försökt sedan augusti 2017 :(

Usch jag vet hur det känns! Vi började i oktober och sen har vi haft månader efter det vi inte fick till det. Har ni sökt hjälp?
  • JohannaLi
    LillaElementet skrev 2018-10-30 13:23:03 följande:

Jag kan verkligen relatera, är i samma sits. Fjärde försöket och ingen av oss har barn tidigare eller råkat bli gravida/göra nån gravid så blir ju en slags stress när man legat på äl och omkring men ändå inte lyckas.

Ja verkligen! Vet ju många av mina vänner som försökt i ett halvår eller mer och sen blivit gravida plus att man ju såklart läser att snittet för att bli gravid är sju månader av försök men hjärnan kan ju ändå inte låta bli att kria sig över om det är ngt fel på en...
  • LillaElementet
    JohannaLi skrev 2018-10-30 13:43:02 följande:

Ja verkligen! Vet ju många av mina vänner som försökt i ett halvår eller mer och sen blivit gravida plus att man ju såklart läser att snittet för att bli gravid är sju månader av försök men hjärnan kan ju ändå inte låta bli att kria sig över om det är ngt fel på en...

Vi båda har passerat 30 så jag är lite stressad över att det kommer ta lite längre tid. Men det är ju så slitsamt att hoppas, planera in ligg och sen bli besviken på BIM. Jag trodde det skulle vara mer lätt och romantiskt att skaffa barn ;)
  • LillaElementet
    JohannaLi skrev 2018-10-30 13:43:02 följande:

Vi båda har passerat 30 så jag är lite stressad över att det kommer ta lite längre tid. Men det är ju så slitsamt att hoppas, planera in ligg och sen bli besviken på BIM. Jag trodde det skulle vara mer lätt och romantiskt att skaffa barn ;)
  • Jojjans
    LinaLinnea skrev 2018-10-30 11:17:55 följande:

Ni som testar med ÄL-test här. Hur snart efter mensen är slut brukar ni börja testa? Jag körde med ÄL-tester innan jag blev gravid med sonen och det funkade bra, men har helt glömt när man ska testa för att vara säker på att pricka in allt. Känns som att börja om på nytt nästan  

Det är omöjligt att säga om jag inte vet hur lång cykel du har, eller om du vet på ett ungefär när du har äl.

Men jag brukar börja 5-6 dagar innan äl. Jag använder också billiga stickor, tycker det räcker jättebra.

Mina sträck blir inte lika starka som kontrollsträcket, men enligt en barnmorska jag pratade med så behövde inte det, bara man ser en tydlig ökning så är det en stigning. Såhär ser testerna från min senaste cykel ut!

Jag tempar också, så vet med säkerhet att jag faktiskt hade äl den 26/10.
Svar på tråden Vi som har BIM november 18