• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Anonym (Ängel)
    SofieElise skrev 2018-10-29 19:47:18 följande:

Vad är det för ämne som ska vara i Bisolvonen? Har en sort hemma som jag tänkte testa, så hoppas ämnet finns med

Det vet jag faktiskt inte.. men så länge det löser upp segt slem så borde det funka? För det är därför folk/jag tar bisolvon... sen är jag verkligen ingen expert på det här..
  • Anonym (Ängel)
    SofieElise skrev 2018-10-29 20:39:41 följande:

Spännande att se om det funkar!

Kör på min Bisolvon nu. Min fertila period enl NC börjar imorgon och tog lite idag.

Jag ska också testa bisolvon.. men har ni inget äggvite sekret heller? Eller märker ni av ert sekret kring ägglossningen?
  • mangon
    Johannamari skrev 2018-10-30 08:14:05 följande:

Åh.. Jag känner igen mig, 

Ungefär samma här. Men man får bara kämpa på. :)

Vi har kört ungefär varannan dag under beräknade ÄL-dagar. Hoppas på att det ger oss tur. Än så länge ingen ÄL-känning. Men vore skönt om det kom nu på fm/ idag då sambon jobbar/sover borta inatt och kommer hem imorgonkväll. 

Men kanske ändå finns en gos chans då jag fick positivt igår kväll. Vilket borde betyda att ägget släpper troligtvis idag. Ligger vi ikväll finns ju en chans. Gasen vad man vill ha det där plusset, även om det känns sååå långt bort! Känns s tydligt av min äl. Alltid värk och ändrade flytningar.. Men ändå deppig nu att vi missa alla 3 dagar innan äl.
  • SofieElise
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-30 08:55:54 följande:

Jag ska också testa bisolvon.. men har ni inget äggvite sekret heller? Eller märker ni av ert sekret kring ägglossningen?

Jo, jag har det och märker av det tydligt. Jag är nog mest nyfiken på att testa metoden bara för att se om det händer något.
  • MaalinJ
    Jojjans skrev 2018-10-30 06:52:09 följande:

Jag har läst att om en äggstock inte fungerar så tar den andra helt över produktionen. Att det bara är när man har två som dom turas om.

Varför tror du att du inte hade äl?

Jasså är det så? Det nämnde inte läkaren något om. Ska fråga honom om det.

Jag har inte äl varje månad. Det kan bero på min pcos men jag trodde också att det kunde bero på att att jag bara har en äggstock.
  • Teresee
    Jojjans skrev 2018-10-30 08:26:23 följande:

Spännande!! Lägg upp bild så får vi se om vi ser också? :)

Jag vet!!! Vill bara åka hem och sova så det blir morgon igen så jag kan ta ett till! Försökte ta bild på det men det blev inge bra bara med telefonkameran. Det var ju som sagt väldigt svagt. Förhoppningsvis har jag ett tydligare att visa upp om någon dag! HOPPAS!! :D
  • cassandra92
    Jagerika skrev 2018-10-29 23:12:35 följande:

Försök 11 blir nu i november, är så trött på allt detta nu :( lägger in mig för att få lite hopp om livet!

Jag också. Har det riktigt tufft nu. Jag vet inte hur många fler månader jag orkar med.... Är jämt ledsen känns det som. Folk säger sluta tänka på det men snälla. Hur ska man göra det???? 
  • LinaLinnea

Ni som testar med ÄL-test här. Hur snart efter mensen är slut brukar ni börja testa? Jag körde med ÄL-tester innan jag blev gravid med sonen och det funkade bra, men har helt glömt när man ska testa för att vara säker på att pricka in allt. Känns som att börja om på nytt nästan Tungan ute 

• cassandra92
    LinaLinnea skrev 2018-10-30 11:17:55 följande:

Ni som testar med ÄL-test här. Hur snart efter mensen är slut brukar ni börja testa? Jag körde med ÄL-tester innan jag blev gravid med sonen och det funkade bra, men har helt glömt när man ska testa för att vara säker på att pricka in allt. Känns som att börja om på nytt nästan Tungan ute 

Jag använder mig av clearblues digitala test och då ska man börja testa lite olika beroende på hur lång cykel man har. Jag som har 29 dagar ska börja på dag 9. Hur lång har du? 
  • JohannaLi
    cassandra92 skrev 2018-10-30 11:12:05 följande:

Jag också. Har det riktigt tufft nu. Jag vet inte hur många fler månader jag orkar med.... Är jämt ledsen känns det som. Folk säger sluta tänka på det men snälla. Hur ska man göra det???? 

Håller med! Är ?bara? på vårt fjärde försök (ägglossning i veckan) men har ju blivit helt personlighetsförändrad den här hösten, känner mig ledsen och nedstämd hela tiden,kan inte ens föreställa mig för er som hållit på i snart ett år. Är ju heeelt omöjligt att inte tänka på det när det är allt man vill. För mig är det första barnet också och har aldrig blivit gravid av misstag så för varje månad blir man ju mer och mer oroad att det är ngt fel på någon av oss.
Svar på tråden Vi som har BIM november 18