• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Sångfågeln87

Hej!
    Jag hoppar in här då jag har BIM den 6/11. Första försöket för mig och sambon så jag vågar inte hoppas för mycket. Är 31 år gammal och jag har aldrig varit gravid innan så vet inte hur lätt/svårt det kommer vara att bli gravid. Har ni andra några symtom? Jag har haft svullen mage och mensvärk/stickningar i livmodern i mer än en vecka. 

• Canary

BIM-lista nov

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87, minnie768, mallllllin

2/11 Nova92, Ma18

3/11 gummsanmadde, Z1987

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte

5/11 mimmisen1991, Emmas92

7/11 Incognita, CE

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans , Carola18

12/10 Missempi

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fia

14/11 mangon

15/11 saraholm, April2

16/11 SofieElise

17/11 Clemmentina

19/11 JohannaLi, Evi 82

20/11 idaisraelsson, Ängel

21/11 Sara11, NervösaNatta, Skitfrustrerad

22/11 väntarpåplusset, CarrooJ

23/11 Miichaella, lw12

24/11 Persi91

26/11 Mia86a

27/11 Cassandra92

28/11 LinaLinnea, Jagerika

?????????????

PLUS-Lista!!

• Canary
    Canary skrev 2018-10-31 07:18:20 följande:

BIM-lista nov

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87, minnie768, mallllllin

2/11 Nova92, Ma18

3/11 gummsanmadde, Z1987

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte

5/11 mimmisen1991, Emmas92

7/11 Incognita, CE

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans , Carola18

12/10 Missempi

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fia

14/11 mangon

15/11 saraholm, April2

16/11 SofieElise

17/11 Clemmentina

19/11 JohannaLi, Evi 82

20/11 idaisraelsson, Ängel

21/11 Sara11, NervösaNatta, Skitfrustrerad

22/11 väntarpåplusset, CarrooJ

23/11 Miichaella, lw12

24/11 Persi91

26/11 Mia86a

27/11 Cassandra92

28/11 LinaLinnea, Jagerika

PLUS-Lista!!

Vi måste ha en pluslista! Tror detta är senaste BIM-listan men kan någon lägga till plussarna/plussarna lägga till sig själva?
  • Jojjans
    Sångfågeln87 skrev 2018-10-31 07:03:34 följande:

Hej!

Jag hoppar in här då jag har BIM den 6/11. Första försöket för mig och sambon så jag vågar inte hoppas för mycket. Är 31 år gammal och jag har aldrig varit gravid innan så vet inte hur lätt/svårt det kommer vara att bli gravid. Har ni andra några symtom? Jag har haft svullen mage och mensvärk/stickningar i livmodern i mer än en vecka. 

Hej, vad spännande att precis ha börjat!

När hade du äl? Jag själv hade den 26/10 och har läst att det tar minst 6 dagar innan ägget fäster, så jag väntar mig inte några symptom förens om några dagar tidigast.
  • gummsanmadde
    Teresee skrev 2018-10-31 05:47:59 följande:

Det var inget spökstreck! Detta med Clearblue early. Jag är gravid!!!! Kan inte fatta det!

Åååh grattis<3
  • Sångfågeln87
    Jojjans skrev 2018-10-31 07:20:55 följande:
    Hej, vad spännande att precis ha börjat!

När hade du äl? Jag själv hade den 26/10 och har läst att det tar minst 6 dagar innan ägget fäster, så jag väntar mig inte några symptom förens om några dagar tidigast.
    Hej! 
    Jag hade ägglossning den 22/10. Är lite rädd för att jag inbillar mig allt, men kan man inbilla sig att man har mensvärk under flera dagars tid? I vanliga fall kan jag ha mensvärk någon dag innan mensen kommer men nu har jag gått med detta varje dag i en veckas tid. Känns lite underligt.
  • Alllleee
    mangon skrev 2018-10-30 22:48:16 följande:

Måste bara få gnälla av mig.

Vi hade sex i fredags. Igår, måndags fick jag positivt äl test.

Sambon har bara gått och lagt sig varje kväll lördag söndag och måndag. Trots att han vet att jag har äl.

Imorse pratade jag med honom. Dels för att jag gärna vill kramas lite när vi kryper ner men också förklara att jag gärna vill få till det 1 gång nu kring äl.

Han blev sur. Sa att han inte alls blir sugen när jag äns nämner äl. Att han är så trött just nu. Att det finns fler månader att bli gravid på.

Men han sa även att vi kör ikväll.

Ikväll drog nattningen ut på dottern. Jag ville bara somna men höll mig vaken för att få till det ikväll dagen efter positivt äl. Han satte sig och a

Spela gitarr i 1.5 timme. Jag vänta ut honom sen skulle han duscha och gud vet vad

När han kommer in till sägen lägger han sig bara och blundar. Jag försöker pratar med honom. Men han bara säger att han inte kan få för att han är trött.

Vi börja bråka. Blev så sjukt besviken på honom bara!

Nu sover han

Så ja. Här blev det bara sex 1 gång 4 dagar innan äl denna månad. :(

Känns som jag inte äns behöver vänta på att testa.

Om männen ibland bara kunde få uppleva denna längtan och väntan. Hur sakta dagarna går.....

Så bitter ikväll....

Min sambo har varit samma, så jag förstår.

Jag började göra äggtest på egen hand, och inte stressade honom med det för han blev jätte stressad o irriterad. Så jag höll koll och när jag väl hade äggloss så försökte jag göra det på ett naturligt sätt för att få till det, hade lite mys eller förberedde nått bra för varandra. Vi är ganska aktiva överlag så behöver inte kämpa så mycket men har heller ingen bebis hemma sen innan.

Sen fanns det vissa månader som det inte blev på äggloss och ibland närmande jag det men oftadt lät jag det vara för att inte stressa honom o förhållandet.

Nu är jag gravid :)

Så det var ett tips.
  • Alllleee
    Jojjans skrev 2018-10-30 21:40:24 följande:

Jag tror att du råkar radera en del av quote-koden när du börjar skriva... har hänt mig med

Jaha ska bättra mig ^^
  • Teresee
    Jojjans skrev 2018-10-31 06:22:40 följande:

Hur länge var det du hade försökt? Är det första barnet? Och får man fråga hur gammal du är?

Så peppigt med plus!!! Berätta gärna vad du haft för symptom i förhållande till vanlig pms för dig :)

Vi har försökt i 5 månader, 3 månader aktivt med ÄL-tester och sånt. Denna månaden var första gången jag la till (förutom folsyra och järn) zink, omega3, d vitamin och dubbel dos b vitamin pga kort luteal fas.

Det är första barnet, jag är 24 och min kille är 31. Vanligtvis är det enda PMS jag har spränghuvudvärk dagen innan mens. Nu fick jag samma huvudvärk men inte lika intensiv redan i söndags. Har haft lite brännande känsla i livmodern och varit extremt törstig och sugen på vatten vilket jag aldrig aldrig är. Har även varit trött som bara den men har trott att det beror på mörkret.

Hur går det för dig? :)
  • Anonym (Ängel)
    mangon skrev 2018-10-30 22:48:16 följande:

Måste bara få gnälla av mig.

Vi hade sex i fredags. Igår, måndags fick jag positivt äl test.

Sambon har bara gått och lagt sig varje kväll lördag söndag och måndag. Trots att han vet att jag har äl.

Imorse pratade jag med honom. Dels för att jag gärna vill kramas lite när vi kryper ner men också förklara att jag gärna vill få till det 1 gång nu kring äl.

Han blev sur. Sa att han inte alls blir sugen när jag äns nämner äl. Att han är så trött just nu. Att det finns fler månader att bli gravid på.

Men han sa även att vi kör ikväll.

Ikväll drog nattningen ut på dottern. Jag ville bara somna men höll mig vaken för att få till det ikväll dagen efter positivt äl. Han satte sig och a

Spela gitarr i 1.5 timme. Jag vänta ut honom sen skulle han duscha och gud vet vad

När han kommer in till sägen lägger han sig bara och blundar. Jag försöker pratar med honom. Men han bara säger att han inte kan få för att han är trött.

Vi börja bråka. Blev så sjukt besviken på honom bara!

Nu sover han

Så ja. Här blev det bara sex 1 gång 4 dagar innan äl denna månad. :(

Känns som jag inte äns behöver vänta på att testa.

Om männen ibland bara kunde få uppleva denna längtan och väntan. Hur sakta dagarna går.....

Så bitter ikväll....

Men vilken jobbig situation.. :( Förstår att du blir besviken..
    Och ja tyvärr så blir det ju ett tjat precis kring äl... men vad ska man göra? Vi kan bli gravida de där dagarna.. Jag hade också blivit så besviken på min sambo om han struntade i det..

Som tur är har vi (inte än i alla fall) problem med sexet.. och han vet vad som gäller och ställer ändå upp. och de kvällar när jag inte har lust eller ork så hjälper han ändå till att tar initiativ..
    Man måste hjälpas åt...När det går på första försöket. ja då kan man ta det lite chill och kanske hoppa över en månad! men när denna stress kommer månad efter månad så måste man hjälpas och och ställa upp...  
Svar på tråden Vi som har BIM november 18