• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • cassandra92
    MissKelli skrev 2018-10-31 10:17:02 följande:
    Det skadar ju absolut inte iaf! Och ofta blir man piggare av b12 så det är ju ännu ett plus av att äta b-complex :) Hjälper inte det så är ju progesteronkräm en genväg som förlänger direkt. Men verkar ju vara slutsålt överallt.. jag lyckades få tag på en från måbranaturligt men har inte bestämt mig om jag ska smörja eller inte. Har beräknad äl idag så jag måste bestämma mig snart!
    Åh tack, där fanns den ju :D Jag beställer idag och ska börja smörja! :D 
  • Mia86a
    MissKelli skrev 2018-10-31 10:19:09 följande:

Nä kanske inte! Ska googla lite :) jag äter multivitamin gravid som ju innehåller folsyra. Men tyckte inte den innehöll nog med magnesium och B-vitamin så la till det. Men får ju då också typ dubbel folsyra :/ hoppas att det inte är farligt!

Nu vet jag inte alls speciellt mycket om detta men vid min senaste graviditet började jag äta folsyra i samband med att jag plussade, en tablett om dagen. När jag skrev in mig på mvc ca 2-3 veckor senare fick jag lämna lite blodprover och fick order om att sluta äta folsyra omgående pga höga värden. Jag frågade inte mer om det så vet tyvärr inte vad det kan ha för effekter. Men det har i alla fall resulterat i att jag kommer vara försiktig med folsyra denna gång.
  • Persi91

Nu är vi inskrivna för att påbörja fertilitetsutredning (via privat klinik). Känns så skönt. Men hoppet finns kvar ändå så nu kör vi enda in i kaklet med rosenrot och bisolvon haha.

Har raderat Natural Cycles. Blir bara stressad och ledsen av den.

• Anonym (Ängel)
    Persi91 skrev 2018-10-31 11:24:33 följande:

Nu är vi inskrivna för att påbörja fertilitetsutredning (via privat klinik). Känns så skönt. Men hoppet finns kvar ändå så nu kör vi enda in i kaklet med rosenrot och bisolvon haha.

Starkt av dig att ta tag i detta...
  • Anonym (Ängel)
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-31 11:31:23 följande:
    Starkt av dig att ta tag i detta...

Oj mitt meddelande  skickades för tidigt, men vet ni ungefär hur mycket har ni räknat med att det kommer kosta?

Jag kommer aldrig orka vänta ett år till innan vi startar utredning... vi har försökt i ett år efter nyår men har ju en graviditet under detta år... men har ju fortfarande inget barn.

• Siri88

Så har ännu en månad tuffat på. Är på BIM- 9 men denna månaden har jag absolut noll känningar. Det har jag haft de andra månaderna men uppenbarligen inte vart gravid. Så trött på bebisfabriken :(

• Anonym (Ängel)
    Siri88 skrev 2018-10-31 11:56:11 följande:

Så har ännu en månad tuffat på. Är på BIM- 9 men denna månaden har jag absolut noll känningar. Det har jag haft de andra månaderna men uppenbarligen inte vart gravid. Så trött på bebisfabriken :(

Jag väntar på min ägglossning som förhoppningsvis kommer om 6 dagar! Men jag känner igen mig i det du skriver.. Jag är så oerhört utmattad av all sorg kring den här processen :(
  • MissKelli
    Mia86a skrev 2018-10-31 11:07:01 följande:

Nu vet jag inte alls speciellt mycket om detta men vid min senaste graviditet började jag äta folsyra i samband med att jag plussade, en tablett om dagen. När jag skrev in mig på mvc ca 2-3 veckor senare fick jag lämna lite blodprover och fick order om att sluta äta folsyra omgående pga höga värden. Jag frågade inte mer om det så vet tyvärr inte vad det kan ha för effekter. Men det har i alla fall resulterat i att jag kommer vara försiktig med folsyra denna gång.

Intressant! Jag ska som sagt googla innan jag gör något. Men har för mig att i usa har de mycket högre rekommendationer än i Sverige när det gäller folsyra. Du tog alltså endast en tablett om dagen i 3 veckor och fick för högt? Låter väldigt konstigt. Äter du specialkost och får i dig det genom annat? Eller andra multivitaminer?
  • Persi91
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-31 11:33:25 följande:

Oj mitt meddelande  skickades för tidigt, men vet ni ungefär hur mycket har ni räknat med att det kommer kosta?

Jag kommer aldrig orka vänta ett år till innan vi startar utredning... vi har försökt i ett år efter nyår men har ju en graviditet under detta år... men har ju fortfarande inget barn.

Det är nästan samma för oss. Vi har försökt i lite mer än ett år och fick ett utomkvedshavandeskap för 7 månader sedan. Enl landstinget måste man vänta MINST ett år efter att missfallet/utomkvedet har hänt. De sa även att vi var alldeles för unga för att skriva in oss.. Jag orkar inte detta. :( Väntan är så jobbig.

Den privata kliniken vill gärna hjälpa till och är hoppfulla att det fungerar med hormoner eller spolning av äggledare. Men vi får se. Tror det är själva IVF-en som är kostsam.. om man kommer dit. Räknar väl med 50-60 000. Inget roligt belopp. Men vi håller på och sparar nu i fall vi hamnar där.
  • Anonym (Ängel)
    Persi91 skrev 2018-10-31 12:17:30 följande:
    Det är nästan samma för oss. Vi har försökt i lite mer än ett år och fick ett utomkvedshavandeskap för 7 månader sedan. Enl landstinget måste man vänta MINST ett år efter att missfallet/utomkvedet har hänt. De sa även att vi var alldeles för unga för att skriva in oss.. Jag orkar inte detta. :( Väntan är så jobbig.

Den privata kliniken vill gärna hjälpa till och är hoppfulla att det fungerar med hormoner eller spolning av äggledare. Men vi får se. Tror det är själva IVF-en som är kostsam.. om man kommer dit. Räknar väl med 50-60 000. Inget roligt belopp. Men vi håller på och sparar nu i fall vi hamnar där.
    Ja precis samma sak här. Vi kommer inte få hjälp förens ett år efter vi lyckades bli gravida. Så jävla orättvist blev så arg och besviken. va fan det är ju inte så att jag har ett barn "bara" för att jag blev gravid..

Okej, Hoppas att både du & jag klarar oss utan IVF. SÅ första steg är i så fall hormoner och spolning av äggledare? Funkar inte det, så är nästa steg IVF?  men om man klarar sig utan IVF blir det billigare?
Svar på tråden Vi som har BIM november 18