• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • maria1992
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-31 10:41:01 följande:

Då håller jag alla mina tummar för att du får plus även på gravtestet.. Gud vad nervöst att ta!!!

Det går inte alls bra.. Fick ett sent missfall och nu är det dags för BF på det lilla pyret som skulle ha kommit:( Brukar sitta och tänka: Nu hade jag suttit här med en stor mage och varit nervös inför förlossningen och börjat packa BB-väskan... även om jag VET att jag ska sluta tänka..håller på och bryter ihop mer och  mer för varje månad..

Men kan tänka mig att din sorg och stress varit enorm också när ni hållt på så länge.. <3 När ska du testa? 

Men nä... vad tråkigt att höra.. :( fått två tidiga missfall själv. Usch! Vi löser detta <3

Jag har en menscykel på 29.2 dagar i genomsnitt enligt min app. Är väldigt regelbunden med både mens och äl. Är på dag 31 idag och känner ingen mensvärk, bara pirr/bubbligt i magen? Brösten fortfarande ömma.

Förstår du mår skit. Men det kommer! Hur länge har ni försökt?
  • Anonym (Ängel)
    maria1992 skrev 2018-10-31 12:26:17 följande:
    Men nä... vad tråkigt att höra.. :( fått två tidiga missfall själv. Usch! Vi löser detta <3

Jag har en menscykel på 29.2 dagar i genomsnitt enligt min app. Är väldigt regelbunden med både mens och äl. Är på dag 31 idag och känner ingen mensvärk, bara pirr/bubbligt i magen? Brösten fortfarande ömma.

Förstår du mår skit. Men det kommer! Hur länge har ni försökt?
    Ja, det är så fruktansvärt.. Vi skulle gå till RUL och ta reda på kön... men nej, stackars bebisen överlevde inte :( 

Men jag kan säga när jag var gravid märkte jag ingenting..förutom att min mens var sen, och i och med ditt positiva äl-test så borde det finns hopp. Hur klarar du av att hålla dig utan att testa??? 
    Ja, önskar såå att det kommer nu, vi har väl försökt sammanlagt 1 år till nyår- Förra nyår bestämde vi oss för att ta ut min spiral. Hur länge har ni försökt?
  • Persi91
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-31 12:25:47 följande:
    Ja precis samma sak här. Vi kommer inte få hjälp förens ett år efter vi lyckades bli gravida. Så jävla orättvist blev så arg och besviken. va fan det är ju inte så att jag har ett barn "bara" för att jag blev gravid..

Okej, Hoppas att både du & jag klarar oss utan IVF. SÅ första steg är i så fall hormoner och spolning av äggledare? Funkar inte det, så är nästa steg IVF?  men om man klarar sig utan IVF blir det billigare?
    Jag hoppas det med! Håller alla tummar <3

Det är så tråkigt att dem räknar missfall/utomkveds som riktiga graviditeter.

Första steget är att ta prover både på kvinnan och mannen. Sen hormoner, spolning och sista steget IVF. Sköterskan förklarade att det kan vara så enkelt som att en spolning av äggledarna gör att det "släpper". Jag förstod det som att det är själva IVF-en man betalar för. Sen betalar man givetvis för läkarbesök 200 kr gång. Men annars ingenting.
  • Jojjans
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-31 12:41:04 följande:

Ja, det är så fruktansvärt.. Vi skulle gå till RUL och ta reda på kön... men nej, stackars bebisen överlevde inte :( 

Men jag kan säga när jag var gravid märkte jag ingenting..förutom att min mens var sen, och i och med ditt positiva äl-test så borde det finns hopp. Hur klarar du av att hålla dig utan att testa??? 

Ja, önskar såå att det kommer nu, vi har väl försökt sammanlagt 1 år till nyår- Förra nyår bestämde vi oss för att ta ut min spiral. Hur länge har ni försökt?

Du är inte ensam om sent missfall i den här gruppen. Förlorade våran bebis i vecka 16 för knappt 2 månader sen. Det här är bara första försöket efter det (tog paus en cykel). Förstår din oro och frustration <3
  • Anonym (Ängel)
    Persi91 skrev 2018-10-31 13:06:39 följande:
    Jag hoppas det med! Håller alla tummar <3

Det är så tråkigt att dem räknar missfall/utomkveds som riktiga graviditeter.

Första steget är att ta prover både på kvinnan och mannen. Sen hormoner, spolning och sista steget IVF. Sköterskan förklarade att det kan vara så enkelt som att en spolning av äggledarna gör att det "släpper". Jag förstod det som att det är själva IVF-en man betalar för. Sen betalar man givetvis för läkarbesök 200 kr gång. Men annars ingenting.
    Jag håller tummarna för oss både. Jag tycker också det är väldigt konstigt att de räknar de som en vanlig graviditet.. men men..det är så skönt att det finns privata klinker. Tack gode gud. 

Men det låter ju bra..när ska ni dit? eller har ni redan lämnat prover och så?
  • Anonym (Ängel)
    Jojjans skrev 2018-10-31 13:17:29 följande:
    Du är inte ensam om sent missfall i den här gruppen. Förlorade våran bebis i vecka 16 för knappt 2 månader sen. Det här är bara första försöket efter det (tog paus en cykel). Förstår din oro och frustration <3
    Beklagar det ni gått igenom :(<3 Är så ledsamt men på ett sätt skönt att prata med de som gått igenom samma sak :( Hur mår du? själv har jag inte kunnat släppa det, det enda som går runt i huvudet hela dagarna.. att  nu är det bara dagar tills jag egentligen skulle  med spänning åka till förlossningen :( hur länge hade ni försökt innan?

kram <3<3
  • Jojjans
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-31 13:30:21 följande:

Beklagar det ni gått igenom :(<3 Är så ledsamt men på ett sätt skönt att prata med de som gått igenom samma sak :( Hur mår du? själv har jag inte kunnat släppa det, det enda som går runt i huvudet hela dagarna.. att  nu är det bara dagar tills jag egentligen skulle  med spänning åka till förlossningen :( hur länge hade ni försökt innan?

kram <3<3

Vi blev gravida på andra försöket, så jag har hittills sluppit kombinationen missfall och många försök, kan inte förstå hur tärande det måste va.

Däremot så hade jag nästan två år inte tänkt på annat än barn och att bli gravid och sörjt över att min sambo Inter var redo och jag inte visste när han skulle bli redo (han är 7 år yngre än mig). Så väntan har funnits där för mig med men på ett annat sätt.

Jag mår på ett sätt ok. Jag sörjer så mycket just det barnet, att han inte fick stanna hos oss. Och jag är skörare och bräckligare i vardagen, och därför fortfarande sjukskriven 50%. Men jag har också hittat en frid och ny slags vördnad för livet. Det blir som det blir. Och jag är nog mer öppen för att det går när det går denna gång.

Jag håller dock extremt koll på min kropp för att jag vill veta precis hur allt funkar, och det är väl ett sätt att distrahera sig. Men tror också att det finns en ångest över att tappa kontrollen, att det ska gå fel nästa gång också utan att jag märker det och hinner göra något åt det.

Har ni fått någon förklaring till varför barnet inte längre levde? Om du vill berätta alltså. Eller om du vill prata ler i privat meddelande.
  • Jojjans

Hej alla ni som plussar redan, hur tidigt började något kännas annorlunda? När kom dom första symptomen och vad var det ni kände? Jag är bara på äl+6 idag, men går hela tiden och väntar på att något ska kännas. Vet inte riktigt vad dock eller när.

Sist jag blev gravid var jag så inställd på att det inte gått att jag inte kände efter så mycket, minns bara att jag blev så sjukt mycket hungrigare generellt, och fick väldigt ömma bröstvårtor (i vanliga fall brukar det vara hela brösten innan mens). Men det var nog närmre bim.

• gummsanmadde

Asså gud. Vrf kan man inte hålla sig å inte testa för tidigt!! Är på BIM -3 å gjorde ett test från gravidkollen stav i mors, tyckte ett super sjukt svagt streck. Höll mig i fem timmar å gjorde ett likadant till å ett cb digital.Cb va negativt. Men jag såg ett sjukt svagt streck igen på staven. Gud va jag hoppas. Tänker att det är kanske ett spökstreck, det är så svagt så jag ser ej om det är grått eller rätt färg. Men det ser lika brett ut.

Känner mig så sjukt svag som inte kan hålla mig!! Haha.. nu ska jag fan inte testa fören på BIM.. haha va det någon som trodde mig :D

• LillaElementet
    Jojjans skrev 2018-10-31 14:44:58 följande:

Hej alla ni som plussar redan, hur tidigt började något kännas annorlunda? När kom dom första symptomen och vad var det ni kände? Jag är bara på äl+6 idag, men går hela tiden och väntar på att något ska kännas. Vet inte riktigt vad dock eller när.

Sist jag blev gravid var jag så inställd på att det inte gått att jag inte kände efter så mycket, minns bara att jag blev så sjukt mycket hungrigare generellt, och fick väldigt ömma bröstvårtor (i vanliga fall brukar det vara hela brösten innan mens). Men det var nog närmre bim.

Jag plussade idag och jag har inte känt något symptom alls. Verkligen inga alls. Så man behöver inte känna något för att det har tagit sig =)
Svar på tråden Vi som har BIM november 18