• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Miichaella
    maria1992 skrev 2018-11-01 08:49:43 följande:

Bim+1 idag. 

Ingen mensvärk men fortfarande ont i brösten. Har mer stick/hugg/bubblig i magen. 

Fick idag bruna flytningar, inget rött i alls. 

Någon som känner igen sig? Någon som varit gravid trots bruna flytningar? Har aldrig haft bruna flytningar innan vad jag kan minnas. 

Angående att jag ej har vanlig mensvärk är konstigt då jag får EXTREMA smärtor vid mens. Nu... knappt något.

Min graviditet tidigare i år var så att jag fick bruna flytningar när jag skulle ha mens. Är ganska vanligt.
  • Timal89

Hej!

Jag har fått en tid på VC för att undersöka eventuell PCO och fick en tid hos en undersköterska. Bara nyfiken - nån sv er som gjort en sån undersökning? Vad gör man vid första träffen, pratar eller får man ta massa tester? Baranyfiken på hur ?processen? ser ut.

(Symptom på eventuell pco - Så sjukt trött. Jämt. Rätt dålig sexlust, men framförallt att jag knappt haft mens. Bara en halvdag - men ganska regelbundet 1 gång i månaden. Får aldrig positivt på äl stickor. Men hyffsat starkt på stavar..)

• Jojjans
    Canary skrev 2018-11-01 07:18:13 följande:

Jag flyttar mig oxå från 1 till 30 och önskar alla lycka till!

gummsanmadde skrev 2018-11-01 07:20:41 följande:

Där kom mensen, två dagar för tidigt, störtblöder. Börjar alltid smått smått. Ja tidigt missfall eller ej, ingen bebis för mig. Stort lycka till alla <3 önskar att ni alla kan få pluss i november!!

Beklagar att det inte gick vägen för er denna gång! <3
  • Anonym (AnonymSL)

Hej!

Jag skulle fått mens i söndags 28/10. Men fortfarande inte dykt upp. Har ingen som helst symptom på att vara gravid, förutom att mensen inte kommer. Tog ett test för en vecka sen som man kan ta 4 dagar innan förväntad mens, och det var negativt. Väntar på nya test som inte kommit.. Har haft på känn förut att mensen ska komma, men nu börjar jag bli fundersam.

Gjorde ett "hemmagjort test" imorse, med socker och urin. Är man gravid skulle sockret inte lösas upp, men det gjorde det, blev inget socker kvar. Vet ju att det inte är så pålitligt, men ville testa ändå.

Vet ju att mensen kan vara försenad eller hoppa över av olika anledningar. Har varit rätt ångestfylld av personligasaker men vet inte om det har påverkat mensen.. Detta är andra försöket och hade sex en dag innan ÄL, på äl och två dagar efter..

• Canary
    Jojjans skrev 2018-11-01 14:48:42 följande:

Tack, gulligt! Men jag får ju en chans till i november. Lycka till själv, det närmar sig ju BIM!
  • gummsanmadde
    Jojjans skrev 2018-11-01 14:48:42 följande:

Tack så mycket. Stort lycka till!
  • gummsanmadde
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-01 08:13:12 följande:

Inte roligt :( hoppas du också hinner med en till BIM nu i novmber <3 Kämpa på! 

Tack så mycket <3 japp 30/11, om man räknar samma mens cykel som nu, jag vill ju gärna stanna här med er så jag räknar så :D lycka till!
  • Anonym (Ängel)
    gummsanmadde skrev 2018-11-01 15:14:57 följande:
    Tack så mycket <3 japp 30/11, om man räknar samma mens cykel som nu, jag vill ju gärna stanna här med er så jag räknar så :D lycka till!
    Håller tummarna för ett plus då :) tack.. har också långt kvar till BIM, börjar redan bli otålig.
  • Canary

Ok hörrni, om man äl-testat fyra cykler och upptäckt lh-stegring på två, samt har en historik av oregelbunden mens och tidigare pco-diagnos, kan man ringa gyn då eller kommer de skratta en i ansiktet och komma tillbaka när man försökt ett år?

• Anonym (Ängel)
    Canary skrev 2018-11-01 15:23:34 följande:

Ok hörrni, om man äl-testat fyra cykler och upptäckt lh-stegring på två, samt har en historik av oregelbunden mens och tidigare pco-diagnos, kan man ringa gyn då eller kommer de skratta en i ansiktet och komma tillbaka när man försökt ett år?

Jag tycker du ska ringa (och tyvärr tråkigt att säga, men man får ofta överdriva lite för att bli tagen på allvar). får du inget bra bemötande då hade jag ringt en privat klinik. Visst det kostar men är sååå värt de. De är så mycket mer benägna att hjälpa till. 
Svar på tråden Vi som har BIM november 18