• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Mia86a
    Jsv17 skrev 2018-11-01 10:28:30 följande:

Hoppar in i bim-tråd igen då, plussade i Okt men fick precis ett tidigt missfall konstaterat, hoppas kroppen kommer igång snabbt då det var så tidigt och att bim blir i slutet på November ändå. Vi försöker få till ett syskon till vår son på snart 11mån.

Åh nej vad tråkigt, jag beklagar! Jag håller tummarna att du får ett nytt plus nu i november. Våra småttingar börjar ju bli stora så en ny bebis att gosa med till sommaren vore ju drömmen! Hade du en kortare cykel i oktober när du plussade eller var den fortfarande toklång?
  • Evi82
    Evi82 skrev 2018-11-01 21:04:19 följande:

Dag 14 efter mens första ägglossningsdsgen idag för igår testade jag negativt.

Starkare idag men ändå blinkande gubbe, när blir den fast?
  • Anonym (Ängel)
    Ma18 skrev 2018-11-01 20:29:56 följande:
    Tack <3 jodå vi har sökt hjälp, har hormonbehandling nu så förhoppningsvis gör det susen!
    Okej, då håller jag mina tummar att det tar sig nu i slutet å¨november 
  • idaisraelsson
    Jojjans skrev 2018-11-01 06:23:38 följande:

Jag tycker det är supersvårt att se om man inte ser hur det såg ut dagarna innan och efter, så man har något att jämföra med.. båda ser positiva ut enligt mig men det beror ju på som sagt.

Tack för svar:) Så sant. Jag fortsätter att ta tänkte jag så får vi se hur det ser ut:)
  • idaisraelsson
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-01 08:27:37 följande:

Jag tycker de där testerna är så himla svåra att tyda. Jag kör på CB hela tiden.. Även om de är lite dyrare så är det så himla värt det istället för att fundera och kanske missa i värsta fall för man inte tror att de är positiva. Men såklart kostnaden är inte så rolig med de CB... 

Det är så sant. Blir det inget denna gång så ska jag köpa clearblue :)))
  • Anonym (Ängel)
    Evi82 skrev 2018-11-02 07:41:22 följande:
    Starkare idag men ändå blinkande gubbe, när blir den fast?
    Jag kommer ihåg att min cykel i september var jättekonstig.
    Då fick jag enbart blinkade gubbar, aldrig den fasta. testade upp alla 10 stickor men det sträckte sig på cirka 8 dagar. Testade två grr per dag när jag misstänkte min ägglossning. men fick aldrig den fasta gubben. 
    Jag har ingen aning om varför, antingen är Äl senare den månaden (fast jag fick min mens på dag 29 som alltid) eller så är det att Äl uteblev den månaden. 
  • Jojjans

Jag som sagt att jag inte skulle testa i förväg gjorde ändå ett test imorse. Äl+7. Toknegativt såklart vad trodde jag haha. Nu SKA jag vänta till tidigast 2 dagar innan bim.

• Teresee
    Jojjans skrev 2018-11-01 21:06:04 följande:

Å spännande! Så med ett tidigt test kanske jag vågar provs äl+10 :))

Det är nämligen på söndag och det vore skönt att inte ta det innan jobbet för det kan vara så knäckande om serb inte visar nåt, även om det bara är att det är för tidigt...

Ja jag skulle nog våga säga att du kan göra det med ett tidigt test. CB early mäter ju 10hcg och kan användas 5/6 dagar innan mens. Så tror absolut att du skulle kunna få något svagt med dem men bryt inte ihop om det är blankt. Vissa plussar ju inte ens EFTER bim.. :) Jag håller tummarna!
  • Jojjans
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-02 08:16:25 följande:

Jag kommer ihåg att min cykel i september var jättekonstig.

Då fick jag enbart blinkade gubbar, aldrig den fasta. testade upp alla 10 stickor men det sträckte sig på cirka 8 dagar. Testade två grr per dag när jag misstänkte min ägglossning. men fick aldrig den fasta gubben. 

Jag har ingen aning om varför, antingen är Äl senare den månaden (fast jag fick min mens på dag 29 som alltid) eller så är det att Äl uteblev den månaden. 

Att du inte fått en fast gubbe betyder absolut ingen att äl inte skett, utan bara att LH-nivåerna inte var tillräckligt höga just när du testade. Eftersom du fick mens vanlig tid så låter det troligt att det var så!
Svar på tråden Vi som har BIM november 18