• Anonym (aldrig fri)

Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!

Blir så tydligt när man ligger på stranden eller går till ett gym- Platser där man bara vill vara och slappna av. Så sitter männen där och spanar och sexualiserar. Skillnaden att gå på ett nakenbad för kvinnor eller ett tjejgym är så extremt stor.

Jag blir så medveten fort män träder in i rummet eller lägger sig på en handduk bredvid. Som ett påtvingat fängelse där jag går från kvinna och människa till objekt på en sekund..vidrigt om än lite spännande även farligt i vissa situationer.

Något jag aldrig tror att män ens kan föreställa sig hur det är? Om de inte är våldsamt snygga, kända eller på något sätt har en kropp som liksom inte ser ut som nån annan.

Män kan slappna av på ett annat sätt och äga sitt rum och sina kroppar så att säga på ett helt annat sätt. Fy fan vad avundsjuk jag blir!

Undrar hur de skulle känna i kvinnors sits?

• Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!
  • Anonym (A)

Undrar var du bor eller om det bara är jag som inte råkar ut för/känner så här. Enda gångerna jag varit med om att män glor osv på det sätt du beskriver är utomlands.

• Anonym (P)
    Anonym (aldrig fri) skrev 2018-05-30 19:04:55 följande:

Män kan slappna av på ett annat sätt och äga sitt rum och sina kroppar så att säga på ett helt annat sätt. Fy fan vad avundsjuk jag blir!

Nej,alla kan inte det.
    Hade varit väldigt bra om det fanns ett gym bara för män för jag känner mig inte bekväm bland kvinnor.
  • Anonym (123)
    Anonym (P) skrev 2018-05-30 20:12:40 följande:
    Nej,alla kan inte det.
    Hade varit väldigt bra om det fanns ett gym bara för män för jag känner mig inte bekväm bland kvinnor.
    Jag går på ett gym där det bara går andra män. Inte för att kvinnor inte är välkomna, men det är mer ett källargym med steroid-nissar vilket inte verkar tilltala kvinnor lika mycket. Inga bodypump-pass där inte.
    Bytte inte dit för att jag var obekväm, utan jag tyckte kvinnorna mest var i vägen.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (123) skrev 2018-05-30 20:23:26 följande:
    Jag går på ett gym där det bara går andra män. Inte för att kvinnor inte är välkomna, men det är mer ett källargym med steroid-nissar vilket inte verkar tilltala kvinnor lika mycket. Inga bodypump-pass där inte.
    Bytte inte dit för att jag var obekväm, utan jag tyckte kvinnorna mest var i vägen.
    I vägen...? Stackars liten, tog de dina träningsmaskiner eller? :)
  • Anonym (123)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-05-30 20:43:04 följande:
    I vägen...? Stackars liten, tog de dina träningsmaskiner eller? :)
    Bryr mig inte om någon använder maskiner... om dom faktiskt ANVÄNDER dom, inte bara sitter på dom, pratar med sina kompisar och tar selfies. Möjligtvis kör nåt set emellanåt. Och ja, det var kvinnorna som utmärkte sig med detta beteende.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (123) skrev 2018-05-30 20:47:15 följande:
    Bryr mig inte om någon använder maskiner... om dom faktiskt ANVÄNDER dom, inte bara sitter på dom, pratar med sina kompisar och tar selfies. Möjligtvis kör nåt set emellanåt. Och ja, det var kvinnorna som utmärkte sig med detta beteende.
    Oj vilket i-landsproblem! Om du inte använder maskinerna behöver du ju inte bry dig och om du behöver maskinerna så är du kanske man nog att säga till lite vänligt?
  • Anonym (S)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-05-30 20:51:58 följande:

Oj vilket i-landsproblem! Om du inte använder maskinerna behöver du ju inte bry dig och om du behöver maskinerna så är du kanske man nog att säga till lite vänligt?

Ungefär lika mycket I-landsproblem som att män slänger en blick på dig. :)
  • Xconix

Ok att det suger att sånt händer men skulle ni hetero tjejer verkligen vilja leva i en värld där killar ni gillar inte tänder på era kroppar, inte gör första move, ge er noll uppmärksamhet, ge noll passion och vore allmänt undergivna i sängen som tjejer?

Nej jag tror majoriteten hetero tjejer skulle bli otroligt deprimerade av en sån värld. Bara kolla på unga personar i Japan. En stor del killar där ser sig som "växtätare" de kallar sig och beter sig allmänt som kvinnor. Unga kvinnor är super ledsna och deprimerade av det här fenomenet, dom hittar inga intressanta partners pga det och är helt galet pushy på utlänningar. Finns en massa texter om unga västerländska kvinnor som jobbar i Japan ett tag och kände sig mega oattraktiva där för att inga killar intresserade sig eller gav uppmärksamhet.

• Anonym (Räkan)

Lever män livet på en räkmacka?

• Anonym (Räkan)
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-30 19:36:00 följande:

Amen!

Jag råkade ut idag. Skulle gå upp för en spiraltrappa på jobbet och upptäcker att mannen under sticker fram huvudet för att se under min klänning! Aldrig går man säkert någonstans. Alltodmåste man vara beredd. Kan inte komma på att jag någon gång ens tänkt tanken att försöka spana under en mans shorts

Det beror på att kvinnor är vackrare än män. Frågar man båda könen säger båda just det - kvinnor är vackrare.
Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!