• Anonym (aldrig fri)

Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!

Blir så tydligt när man ligger på stranden eller går till ett gym- Platser där man bara vill vara och slappna av. Så sitter männen där och spanar och sexualiserar. Skillnaden att gå på ett nakenbad för kvinnor eller ett tjejgym är så extremt stor.

Jag blir så medveten fort män träder in i rummet eller lägger sig på en handduk bredvid. Som ett påtvingat fängelse där jag går från kvinna och människa till objekt på en sekund..vidrigt om än lite spännande även farligt i vissa situationer.

Något jag aldrig tror att män ens kan föreställa sig hur det är? Om de inte är våldsamt snygga, kända eller på något sätt har en kropp som liksom inte ser ut som nån annan.

Män kan slappna av på ett annat sätt och äga sitt rum och sina kroppar så att säga på ett helt annat sätt. Fy fan vad avundsjuk jag blir!

Undrar hur de skulle känna i kvinnors sits?

• Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!
  • Anonym (Fakta)
    Anonym (Räkan) skrev 2018-05-30 21:18:27 följande:
    Det beror på att kvinnor är vackrare än män. Frågar man båda könen säger båda just det - kvinnor är vackrare.
    Om vi nu ska prata allmänt konsensus så stämmer det faktiskt bara delvis.

Det ser ut såhär:

Unga kvinnor är vackrare än alla. Medan äldre män är vackrare än äldre kvinnor.
  • Anonym (yo)
    Anonym (Det må jag säga) skrev 2018-05-31 09:47:29 följande:

Däremot är det ganska uppenbart för mig som man och som mångårig (diskret) rumpfluktare att kvinnor med gott självförtroende knappt märker att man tittar på dom, medan osäkra tjejer kollar sig över axeln och känner sig utstirrade hela tiden. Osäkra tjejer brukar dessutom prompt hävda att man "stött" på dom för att man pratat, varit trevlig och kostat på sig ett leende.

Så funkar världen. Det är bättre att lära sig förstå världen än att komma med meningslösa klagomål på den.

Kan bara skriva under på det där! När jag var ung o osäker kände jag mig också sådär. Utsatt liksom. O nu som äldre o tryggare i mig själv bryr jag mig inte, jag "letar" liksom inte efter vem som kollar på mig osv. Gissar därför att TS är relativt ung.
  • Dr Nail

Det är möjligt att du lider av torgskräck, eller av förföljelsemani. Är du säker på att de verkligen tittar på dig? Kan det vara så att du inbillar dig?

Att aldrig kunna slappna av när du är ute bland folk är inget sunt sätt att leva; du behöver terapi.

• Anonym (aldrig fri)
    Anonym (Fakta) skrev 2018-05-31 10:14:49 följande:
    Om vi nu ska prata allmänt konsensus så stämmer det faktiskt bara delvis.

Det ser ut såhär:

Unga kvinnor är vackrare än alla. Medan äldre män är vackrare än äldre kvinnor.
    Den där sista meningen skulle jag hävda precis tvärtom. Äldre män har ju inte en chans att leva upp till en äldre kvinnas fräschör. Endast några få av silverryggarna med genetiska fördelar som ex George Cloney och samtidigt hänger på gymet och tränar för att hålla sig slanka och vältränade.De andra förfaller till osynlighet snabbt.
  • Älskar vintern

Detta händer aldrig mig! Som ful och fet kvinna är jag osynlig för männen. 
    Kan säga att det inte är roligt att vara på denna sidan heller. Skulle vara kul med manlig uppmärksamhet då och då. 

• KimLinnefeldt

Längtar efter ett jämställt samhälle där alla får vara kåta ibland och alla får vara okåta ibland.

TS är lite dubbel, vill både vara ifred och bli uppvaktad. Så där är det.

• Anonym (asta)
    Anonym (aldrig fri) skrev 2018-05-30 19:04:55 följande:

Blir så tydligt när man ligger på stranden eller går till ett gym- Platser där man bara vill vara och slappna av. Så sitter männen där och spanar och sexualiserar. Skillnaden att gå på ett nakenbad för kvinnor eller ett tjejgym är så extremt stor.

Jag blir så medveten fort män träder in i rummet eller lägger sig på en handduk bredvid. Som ett påtvingat fängelse där jag går från kvinna och människa till objekt på en sekund..vidrigt om än lite spännande även farligt i vissa situationer.

Något jag aldrig tror att män ens kan föreställa sig hur det är? Om de inte är våldsamt snygga, kända eller på något sätt har en kropp som liksom inte ser ut som nån annan.

Män kan slappna av på ett annat sätt och äga sitt rum och sina kroppar så att säga på ett helt annat sätt. Fy fan vad avundsjuk jag blir!

Undrar hur de skulle känna i kvinnors sits?

Kanske om du kopplar av och inte är så självfixerad och känner dig så jättesexig hela tiden så glömmer du männen runt dig. De kanske inte alls tittar som du inbillar dig. Annars kan du vänta tills du blir medelålders och helt osynlig. Lycka till
  • Anonym (Ml)

Allt stirrande är inte sexualisering.

Människor attraheras av varandra. Attraktion sker genom ögonen mestadels. En man eller kvinna ser en annan man eller kvinna som faller denne i smaken. Han eller hon tittar.

• EnAnonumius
    Anonym (Det må jag säga) skrev 2018-05-31 09:47:29 följande:
    Däremot är det ganska uppenbart för mig som man och som mångårig (diskret) rumpfluktare att kvinnor med gott självförtroende knappt märker att man tittar på dom, medan osäkra tjejer kollar sig över axeln och känner sig utstirrade hela tiden. Osäkra tjejer brukar dessutom prompt hävda att man "stött" på dom för att man pratat, varit trevlig och kostat på sig ett leende.

Så funkar världen. Det är bättre att lära sig förstå världen än att komma med meningslösa klagomål på den.

Precis så ja.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (adg)
    Älskar vintern skrev 2018-05-31 14:32:58 följande:

Detta händer aldrig mig! Som ful och fet kvinna är jag osynlig för männen. 
    Kan säga att det inte är roligt att vara på denna sidan heller. Skulle vara kul med manlig uppmärksamhet då och då. 

Det är bara som du tror. Finns åtskilliga män som attraheras av och tänder på feta kvinnor mer än andra, drömmer om en sådan fru. Något att hålla i när åskan går. Mer kvinna att älska o.s.v. 
    De spanar på dig en del av dem, det vet jag, men de/vi sköter det diskret eftersom det är såpass stigmatiserat för oss män och ingen vill stämplas som sexistisk.
Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!