• Anonym (aldrig fri)

Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!

Blir så tydligt när man ligger på stranden eller går till ett gym- Platser där man bara vill vara och slappna av. Så sitter männen där och spanar och sexualiserar. Skillnaden att gå på ett nakenbad för kvinnor eller ett tjejgym är så extremt stor.

Jag blir så medveten fort män träder in i rummet eller lägger sig på en handduk bredvid. Som ett påtvingat fängelse där jag går från kvinna och människa till objekt på en sekund..vidrigt om än lite spännande även farligt i vissa situationer.

Något jag aldrig tror att män ens kan föreställa sig hur det är? Om de inte är våldsamt snygga, kända eller på något sätt har en kropp som liksom inte ser ut som nån annan.

Män kan slappna av på ett annat sätt och äga sitt rum och sina kroppar så att säga på ett helt annat sätt. Fy fan vad avundsjuk jag blir!

Undrar hur de skulle känna i kvinnors sits?

• Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!
  • Anonym (rrr)
    Älskar vintern skrev 2018-05-31 14:32:58 följande:

Detta händer aldrig mig! Som ful och fet kvinna är jag osynlig för männen. 
    Kan säga att det inte är roligt att vara på denna sidan heller. Skulle vara kul med manlig uppmärksamhet då och då. 

Instämmer helt och hållet. Så ni män som är bittra för att ni inte får någon uppmärksamhet - det finns många kvinnor som är i samma sits som er.
  • Anonym (adg)
    Anonym (asta) skrev 2018-05-31 14:41:07 följande:
    Kanske om du kopplar av och inte är så självfixerad och känner dig så jättesexig hela tiden så glömmer du männen runt dig. De kanske inte alls tittar som du inbillar dig. Annars kan du vänta tills du blir medelålders och helt osynlig. Lycka till
    Fel där med. Som kvinna blir man definitivt inte osynlig i medelåldern.
  • Anonym (Heppsson)
    Anonym (aldrig fri) skrev 2018-05-30 19:04:55 följande:

Blir så tydligt när man ligger på stranden eller går till ett gym- Platser där man bara vill vara och slappna av. Så sitter männen där och spanar och sexualiserar. Skillnaden att gå på ett nakenbad för kvinnor eller ett tjejgym är så extremt stor.

Jag blir så medveten fort män träder in i rummet eller lägger sig på en handduk bredvid. Som ett påtvingat fängelse där jag går från kvinna och människa till objekt på en sekund..vidrigt om än lite spännande även farligt i vissa situationer.

Något jag aldrig tror att män ens kan föreställa sig hur det är? Om de inte är våldsamt snygga, kända eller på något sätt har en kropp som liksom inte ser ut som nån annan.

Män kan slappna av på ett annat sätt och äga sitt rum och sina kroppar så att säga på ett helt annat sätt. Fy fan vad avundsjuk jag blir!

Undrar hur de skulle känna i kvinnors sits?

Män som undrar hur det är att vara objekt kan ju besöka en gayklubb. För kvinnor är de flesta män lika ointressanta som andra män är för hetero män
  • Anonym (Heppsson)
    Anonym (Fakta) skrev 2018-05-31 10:14:49 följande:

Om vi nu ska prata allmänt konsensus så stämmer det faktiskt bara delvis.

Det ser ut såhär:

Unga kvinnor är vackrare än alla. Medan äldre män är vackrare än äldre kvinnor.

Nej. Äldre män är definitivt inte vackrare än äldre kvinnor. Snarare tvärtom!
  • Anonym (Heppsson)
    Xconix skrev 2018-05-30 21:10:44 följande:

Ok att det suger att sånt händer men skulle ni hetero tjejer verkligen vilja leva i en värld där killar ni gillar inte tänder på era kroppar, inte gör första move, ge er noll uppmärksamhet, ge noll passion och vore allmänt undergivna i sängen som tjejer?

Nej jag tror majoriteten hetero tjejer skulle bli otroligt deprimerade av en sån värld. Bara kolla på unga personar i Japan. En stor del killar där ser sig som "växtätare" de kallar sig och beter sig allmänt som kvinnor. Unga kvinnor är super ledsna och deprimerade av det här fenomenet, dom hittar inga intressanta partners pga det och är helt galet pushy på utlänningar. Finns en massa texter om unga västerländska kvinnor som jobbar i Japan ett tag och kände sig mega oattraktiva där för att inga killar intresserade sig eller gav uppmärksamhet.

Tro mig. Det är inte alls så att de vi gillar och tänder på gillar oss. Det finns massor av ofrivilliga singeltjejer!
  • Anonym (Fakta 2)
    Anonym (Heppsson) skrev 2018-05-31 16:57:12 följande:
    Nej. Äldre män är definitivt inte vackrare än äldre kvinnor. Snarare tvärtom!
    Nu var det ganska vetenskapligt, det innebär att dina åsikter inte räknas. Dina åsikter är personliga.

Jag kom med hårda fakta. Så ligger det till. Anledningen är troligen den att fertilitet är sexigt.

Studie efter studie bevisar på det jag skrev och jag förstår inte varför ni ska försvara er mot denna fakta? Är ni själva äldre kvinnor som lider av uppmärksamhetsbrist? Då gäller det se sanningen i vitögat.
  • Anonym (Heppsson)
    Anonym (adg) skrev 2018-05-31 16:43:13 följande:

Fel där med. Som kvinna blir man definitivt inte osynlig i medelåldern.

Jo. Efter 55 är det kört!
  • Anonym (Heppsson)
    Anonym (Fakta 2) skrev 2018-05-31 17:01:27 följande:

Nu var det ganska vetenskapligt, det innebär att dina åsikter inte räknas. Dina åsikter är personliga.

Jag kom med hårda fakta. Så ligger det till. Anledningen är troligen den att fertilitet är sexigt.

Studie efter studie bevisar på det jag skrev och jag förstår inte varför ni ska försvara er mot denna fakta? Är ni själva äldre kvinnor som lider av uppmärksamhetsbrist? Då gäller det se sanningen i vitögat.

Nej det är inte alls fakta. Se dig om i samhället!
  • Anonym (Gere)

Har du andra stora problem om inte var nöjd med livet.

• Lainie Kennedy
    Anonym (Heppsson) skrev 2018-05-31 17:05:13 följande:

Jo. Efter 55 är det kört!

Jag håller med. Efter 40 är jag lika osynlig som en kontaktlins. Jag gillar det.
Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!