• Anonym (aldrig fri)

Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!

Blir så tydligt när man ligger på stranden eller går till ett gym- Platser där man bara vill vara och slappna av. Så sitter männen där och spanar och sexualiserar. Skillnaden att gå på ett nakenbad för kvinnor eller ett tjejgym är så extremt stor.

Jag blir så medveten fort män träder in i rummet eller lägger sig på en handduk bredvid. Som ett påtvingat fängelse där jag går från kvinna och människa till objekt på en sekund..vidrigt om än lite spännande även farligt i vissa situationer.

Något jag aldrig tror att män ens kan föreställa sig hur det är? Om de inte är våldsamt snygga, kända eller på något sätt har en kropp som liksom inte ser ut som nån annan.

Män kan slappna av på ett annat sätt och äga sitt rum och sina kroppar så att säga på ett helt annat sätt. Fy fan vad avundsjuk jag blir!

Undrar hur de skulle känna i kvinnors sits?

• Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!
  • Anonym (JK)
    Johnnyorange skrev 2018-06-01 01:00:05 följande:

Du kanske skulle ta och starta upp en civilisation på någon obebodd ö där bara kvinnor får bo. Så kan alla kvinnor som är trötta på män bo i detta kvinnoparadis.

Kvinnorna kommer snart att lämna ön pga alla konflikter.
  • Anonym (asta)
    Anonym (JK) skrev 2018-06-01 04:49:17 följande:
    Kvinnorna kommer snart att lämna ön pga alla konflikter.
    hahahahahahahaha eller hur? Det kramas, pratas och has mysigt i TRE dar max, sen brakar det löst.
  • Anonym (asta)

Jag tycker att kvinnor som ständigt går runt och känner sig som ofrivilliga sexobjekt ska fundera på om de kan göra ngt annorlunda! Liksom ALLA kvinnor blir inte antastade och ofredade 24/7 utan det verkar vara vissa som drar till sig sådant som magneter. Visst finns det i en stor manlig population enstaka *äckel* men de verkar få oproportionerligt stor uppmärksamhet. (finns äckliga kvinnor också men de är väl bara tragiska och sorgliga?)

• Lainie Kennedy
    Westman skrev 2018-05-31 23:15:03 följande:

Just med anledning till att så många kvinnor känner på detta sätt (och jag tar lätt åt mig det som kvinnor säger, trots att det bara är de mest vokala som gör sig hörda) så försöker jag inte titta eller göra kvinnorna obekväma med min närvaro och absolut inte säga något om deras utseende oavsett hur attraktiva jag tycker dom är...

...men vad får jag/vi ut utav det? Absolut ingenting. Det må vara skönt för de kvinnor som inte vill ha uppmärksamheten men eftersom jag inte kan veta om en kvinna vill ha det och jag inte vill riskera att störa någon som inte vill så gör jag ingenting. Det får MIG att verka ointresserad istället och kvinnan som uppskattar att bli lämnad ifrån märker ingenting och hur vet hon då att jag lämnade henne ifred för hennes skull.

Väldigt orättvis värld vi lever i...

• Lainie Kennedy
    Westman skrev 2018-05-31 23:15:03 följande:

Just med anledning till att så många kvinnor känner på detta sätt (och jag tar lätt åt mig det som kvinnor säger, trots att det bara är de mest vokala som gör sig hörda) så försöker jag inte titta eller göra kvinnorna obekväma med min närvaro och absolut inte säga något om deras utseende oavsett hur attraktiva jag tycker dom är...

...men vad får jag/vi ut utav det? Absolut ingenting. Det må vara skönt för de kvinnor som inte vill ha uppmärksamheten men eftersom jag inte kan veta om en kvinna vill ha det och jag inte vill riskera att störa någon som inte vill så gör jag ingenting. Det får MIG att verka ointresserad istället och kvinnan som uppskattar att bli lämnad ifrån märker ingenting och hur vet hon då att jag lämnade henne ifred för hennes skull.

Väldigt orättvis värld vi lever i...

Vilken belöning skulle du vilja ha för att visa andra respekt och inte störa dem?
  • Anonym (JK)
    Lainie Kennedy skrev 2018-06-01 06:05:18 följande:

Vilken belöning skulle du vilja ha för att visa andra respekt och inte störa dem?

Vad ska kvinnor behöva få för att slappna av och sluta vara så lättkränkta hela tiden?
  • Anonym (JK)
    Lainie Kennedy skrev 2018-06-01 06:05:18 följande:

Det är ett val att klä sig sexigt.

Kvinnor vill klä sig sexigt men vill inte ha sexuella blickar annat av deras utvalda. Det funkar inte så. Gör valet och lev med det.
  • Anonym (Vi förstår (faktiskt))

Vad jag irriterar mig på idén att män inte skulle kunna förstå hur det känns att bli sexualiserad och känna oss i underläge. Det kan vi visst. Jag tror väldigt många av oss har erfarenheten att ha vart i tonåren, och ensam befunnit sig i en miljö (tex. en bastu, omklädningsrum, gym) ihop med homosexuella vuxna män som tittat på en precis på samma sätt som vi själva tittar på kvinnor. Kanske har de gjort mer än tittat dessutom. 

Den där känslan av att vara ensam, fysiskt och numerärt underlägsen och helt utlämnad till dessa kåta mäns goda vilja är påtaglig. Att i bästa fall kunna hoppas på att lyckas ge någon av dem näsblod om de skulle besluta sig för att våldta och misshandla en.

Så många av oss förstår precis känslan. Därmed inte sagt att vi inte sexualiserar ändå, och tänker att det är inte så farligt när jag gör det, jag tittar ju bara. Jag skulle aldrig våldta någon. Det vet ju inte hon. men ändå: Vi förstår känslan.  

• Anonym (asta)
    Anonym (Vi förstår (faktiskt)) skrev 2018-06-01 06:33:38 följande:

Vad jag irriterar mig på idén att män inte skulle kunna förstå hur det känns att bli sexualiserad och känna oss i underläge. Det kan vi visst. Jag tror väldigt många av oss har erfarenheten att ha vart i tonåren, och ensam befunnit sig i en miljö (tex. en bastu, omklädningsrum, gym) ihop med homosexuella vuxna män som tittat på en precis på samma sätt som vi själva tittar på kvinnor. Kanske har de gjort mer än tittat dessutom. 

Den där känslan av att vara ensam, fysiskt och numerärt underlägsen och helt utlämnad till dessa kåta mäns goda vilja är påtaglig. Att i bästa fall kunna hoppas på att lyckas ge någon av dem näsblod om de skulle besluta sig för att våldta och misshandla en.

Så många av oss förstår precis känslan. Därmed inte sagt att vi inte sexualiserar ändå, och tänker att det är inte så farligt när jag gör det, jag tittar ju bara. Jag skulle aldrig våldta någon. Det vet ju inte hon. men ändå: Vi förstår känslan.  

Så du menar att när du var ung och besökte ett vanligt badhus så blev du antastad av sexgalna homosexuella män? Är homosexuella män rent allmänt bara intresserade av sex? Var ALLA på dig eller var det ngn enstaka?
  • Anonym (Va)

Vart kan man hitta nakenbad för kvinnor eller tjejgym?

Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!