Inlägg från: Anonym (asta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (asta)

Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!

Anonym (aldrig fri) skrev 2018-05-30 19:04:55 följande:

Blir så tydligt när man ligger på stranden eller går till ett gym- Platser där man bara vill vara och slappna av. Så sitter männen där och spanar och sexualiserar. Skillnaden att gå på ett nakenbad för kvinnor eller ett tjejgym är så extremt stor.

Jag blir så medveten fort män träder in i rummet eller lägger sig på en handduk bredvid. Som ett påtvingat fängelse där jag går från kvinna och människa till objekt på en sekund..vidrigt om än lite spännande även farligt i vissa situationer.

Något jag aldrig tror att män ens kan föreställa sig hur det är? Om de inte är våldsamt snygga, kända eller på något sätt har en kropp som liksom inte ser ut som nån annan.

Män kan slappna av på ett annat sätt och äga sitt rum och sina kroppar så att säga på ett helt annat sätt. Fy fan vad avundsjuk jag blir!

Undrar hur de skulle känna i kvinnors sits?

Kanske om du kopplar av och inte är så självfixerad och känner dig så jättesexig hela tiden så glömmer du männen runt dig. De kanske inte alls tittar som du inbillar dig. Annars kan du vänta tills du blir medelålders och helt osynlig. Lycka till
  • Anonym (asta)
    Anonym (JK) skrev 2018-06-01 04:49:17 följande:
    Kvinnorna kommer snart att lämna ön pga alla konflikter.
    hahahahahahahaha eller hur? Det kramas, pratas och has mysigt i TRE dar max, sen brakar det löst.
  • Anonym (asta)

Jag tycker att kvinnor som ständigt går runt och känner sig som ofrivilliga sexobjekt ska fundera på om de kan göra ngt annorlunda! Liksom ALLA kvinnor blir inte antastade och ofredade 24/7 utan det verkar vara vissa som drar till sig sådant som magneter. Visst finns det i en stor manlig population enstaka *äckel* men de verkar få oproportionerligt stor uppmärksamhet. (finns äckliga kvinnor också men de är väl bara tragiska och sorgliga?)

• Anonym (asta)
    Anonym (Vi förstår (faktiskt)) skrev 2018-06-01 06:33:38 följande:

Vad jag irriterar mig på idén att män inte skulle kunna förstå hur det känns att bli sexualiserad och känna oss i underläge. Det kan vi visst. Jag tror väldigt många av oss har erfarenheten att ha vart i tonåren, och ensam befunnit sig i en miljö (tex. en bastu, omklädningsrum, gym) ihop med homosexuella vuxna män som tittat på en precis på samma sätt som vi själva tittar på kvinnor. Kanske har de gjort mer än tittat dessutom. 

Den där känslan av att vara ensam, fysiskt och numerärt underlägsen och helt utlämnad till dessa kåta mäns goda vilja är påtaglig. Att i bästa fall kunna hoppas på att lyckas ge någon av dem näsblod om de skulle besluta sig för att våldta och misshandla en.

Så många av oss förstår precis känslan. Därmed inte sagt att vi inte sexualiserar ändå, och tänker att det är inte så farligt när jag gör det, jag tittar ju bara. Jag skulle aldrig våldta någon. Det vet ju inte hon. men ändå: Vi förstår känslan.  

Så du menar att när du var ung och besökte ett vanligt badhus så blev du antastad av sexgalna homosexuella män? Är homosexuella män rent allmänt bara intresserade av sex? Var ALLA på dig eller var det ngn enstaka?
  • Anonym (asta)
    Anonym (Va) skrev 2018-06-01 06:39:32 följande:

Vart kan man hitta nakenbad för kvinnor eller tjejgym?

Du får väl kontakta din kommun och fråga!
  • Anonym (asta)
    Anonym (JK) skrev 2018-06-01 06:43:11 följande:
    Kvinnor blir i gemen inte antastade om de besöker ett badhus heller.
    På senare år har det ju hänt pga att det kommit killar från mellanöstern som inte har samma syn på och respekt för kvinnor som svenska män har OCH det är sorgligt men de anpassar sig väl efter hand och inser vad som gäller.
  • Anonym (asta)
    Anonym (JK) skrev 2018-06-01 06:53:12 följande:
    Ja, och det är feministerna som vill ha hit dem.

Det där med orsak - verkan har många problem med.
    Eller hur....!
  • Anonym (asta)

Min unga vackra dotter skulle kunna gå förbi ett militärt förband av unga rekryter UTAN att de skulle kalla henne ngt nedsättande eller kränkande. NÅGRA skulle nog vissla..........MEN det är ju oskyldigt. Min dotter klär sig efter senaste mode MEN inte som en slampa.

• Anonym (asta)
    Anonym (Det må jag säga) skrev 2018-06-01 11:26:04 följande:

Bad för endast kvinnor finns i islamiserade orter i Sverige. Ni som känner er störda av alla manliga blickar borde kolla upp islam. En religion för er.

Utmärkt idé
  • Anonym (asta)
    Mandel skrev 2018-06-01 15:47:28 följande:

Nu är jag kanske konstig, men nog sjutton spanar jag in karlar som är i min närhet och gör en bedömning av deras fysiska företräden. Inte så att sedan diskriminerar dem eller behandlar dem olika beroende på på det utan mer ett lugnt konstaterande för mig själv att honom skulle jag vilja klappa på eller honom vill jag inte klappa på osv.
    Snarare i så fall att jag diskriminerar de som ser bra ut för jag förutsätter oftast att de själva är medvetna om det och väldigt många som är medvetna om det har en sådan självgod attityd som jag sällan klarar av.

Själv ser jag ut som ett åkerspöke så jag förutsätter att män inte sexualiserar mig mer än att de ser mig och konstaterar att de verkligen inte vill ligga med mig.
    Jag blir alltså accepterad för min hjärnverksamhet och inte för mitt utseende vilket känns bra, men det hade ju någon gång varit roligt att få känna sig snygg/vacker...

Men det är ju en väldigt fin balansgång där. OM du blir föremål för ngt "äckels" sexuella uppmärksamhet så blir du ju genast kränkt!? eller? Liksom det ska vara Hugh Grant...........men det finns bara en sån.
Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!