• Anonym (aldrig fri)

Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!

Blir så tydligt när man ligger på stranden eller går till ett gym- Platser där man bara vill vara och slappna av. Så sitter männen där och spanar och sexualiserar. Skillnaden att gå på ett nakenbad för kvinnor eller ett tjejgym är så extremt stor.

Jag blir så medveten fort män träder in i rummet eller lägger sig på en handduk bredvid. Som ett påtvingat fängelse där jag går från kvinna och människa till objekt på en sekund..vidrigt om än lite spännande även farligt i vissa situationer.

Något jag aldrig tror att män ens kan föreställa sig hur det är? Om de inte är våldsamt snygga, kända eller på något sätt har en kropp som liksom inte ser ut som nån annan.

Män kan slappna av på ett annat sätt och äga sitt rum och sina kroppar så att säga på ett helt annat sätt. Fy fan vad avundsjuk jag blir!

Undrar hur de skulle känna i kvinnors sits?

• Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!
  • Anonym (123)

Vem går till ett gym för att slappna av?

• Anonym (aldrig fri)
    Anonym (123) skrev 2018-05-30 19:08:32 följande:

Vem går till ett gym för att slappna av?

Jag! Spänna muskler visserligen men inte för att spänna mig inför killar.
  • Anonym (Raght)

Fast ni kvinnor uppmuntrar jo ofta strandraggare badboys och annan idioti, sen gnäller ni att dom uppför sig som dom sluskarna dom är och som ni vill att dom ska vara

• Anonym (Gere)

Nu tar du väl i lite.

• Anonym (aldrig fri)
    Anonym (Gere) skrev 2018-05-30 19:23:09 följande:

Nu tar du väl i lite.

Nej det gör jag så klart  inte eftersom jag skrev tråden och utgår från mitt kvinnliga perspektiv och vad jag ser i min omgivning.
  • Anonym (Nina)

Amen!

Jag råkade ut idag. Skulle gå upp för en spiraltrappa på jobbet och upptäcker att mannen under sticker fram huvudet för att se under min klänning! Aldrig går man säkert någonstans. Alltodmåste man vara beredd. Kan inte komma på att jag någon gång ens tänkt tanken att försöka spana under en mans shorts

• Anonym (Problematisering?)

Det finns säkert situationer där det som TS beskriver sker. Mer eller mindre uppenbar raggning/bedömning/värdering av en kvinna.
    Men. Jag opponerar mig mot att det här skulle vara legio.
    Jag tränar på ett dygnet runt öppet gym. Jag är där tidigt på morgonen, vi är mellan 4 och 8 personer på plats. Blandat män och kvinnor. Det finns dessutom en särskild kvinno-sektion i gymmet, dit män inte har tillträde.
    Jag kör mitt pass, jag bryr mig inte det minsta om vem som är där, jag går därifrån. Jag känner mig varken bedömd eller betraktad, precis lika lite som jag bedömer eller betraktar någon annan.
    Och i fallet med mitt gym har ju kvinnorna möjlighet att gymma avskilt från männen. Vilket sker ibland och ibland är kvinnorna bland männen. Självvalt.
    Jag ser inte att det skulle vara ett stort problem, men det kan säkert hända någon gång...

• Anonym (Nä)

Lessen att behöva säga det, men det du ger utryck för här är tvångstankar...

• Anonym (Gere)
    Anonym (Nä) skrev 2018-05-30 19:50:57 följande:

Lessen att behöva säga det, men det du ger utryck för här är tvångstankar...

Håller med dig.
  • Anonym (hållermed)

Också avundsjuk på att män bara kan vara i sina kroppar. Bara kunna vara.

Jag kan inte ens äta en glass ute längre utan att bli obekväm eftersom män börjar stirra och ropa. Känns så himla dumt att sitta och behöva tänka på att äta en glass så osexigt som möjligt eller helt enkelt tvingas stå ut med män som stirrar på mig som ett stycke kött. 

Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!