• Anonym (aldrig fri)

Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!

Blir så tydligt när man ligger på stranden eller går till ett gym- Platser där man bara vill vara och slappna av. Så sitter männen där och spanar och sexualiserar. Skillnaden att gå på ett nakenbad för kvinnor eller ett tjejgym är så extremt stor.

Jag blir så medveten fort män träder in i rummet eller lägger sig på en handduk bredvid. Som ett påtvingat fängelse där jag går från kvinna och människa till objekt på en sekund..vidrigt om än lite spännande även farligt i vissa situationer.

Något jag aldrig tror att män ens kan föreställa sig hur det är? Om de inte är våldsamt snygga, kända eller på något sätt har en kropp som liksom inte ser ut som nån annan.

Män kan slappna av på ett annat sätt och äga sitt rum och sina kroppar så att säga på ett helt annat sätt. Fy fan vad avundsjuk jag blir!

Undrar hur de skulle känna i kvinnors sits?

• Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!
  • Anonym (yo)
    Anonym (asta) skrev 2018-06-01 05:52:08 följande:

Jag tycker att kvinnor som ständigt går runt och känner sig som ofrivilliga sexobjekt ska fundera på om de kan göra ngt annorlunda! Liksom ALLA kvinnor blir inte antastade och ofredade 24/7 utan det verkar vara vissa som drar till sig sådant som magneter. Visst finns det i en stor manlig population enstaka *äckel* men de verkar få oproportionerligt stor uppmärksamhet. (finns äckliga kvinnor också men de är väl bara tragiska och sorgliga?)

Jag tänker att det är så att vissa utstrålar rädsla o utsatthet, vilket omgivningen läser av tyvärr. Det bästa är nog att jobba på det, så kanske det kommer med åren också. Känner iaf igen det från mina yngre år, särskilt när jag mådde dåligt.
    Anonym (Va) skrev 2018-06-01 06:39:32 följande:

Vart kan man hitta nakenbad för kvinnor eller tjejgym?

Bra fråga faktiskt! I Stockholm fanns det iaf på 80-talet ett gym som hette Atalanta, men det var då det. Skulle nog vara välkommet med ett sådant idag med, nån här som vet nåt?

Sen nakenbad vet jag inte, men en del badhus har ju (haft) vissa timmar där endast kvinnor är välkomna.
  • Anonym (Det må jag säga)

Bad för endast kvinnor finns i islamiserade orter i Sverige. Ni som känner er störda av alla manliga blickar borde kolla upp islam. En religion för er.

• Anonym (JK)
    Lainie Kennedy skrev 2018-06-01 08:14:25 följande:

Varför tycker du att det är rätt att just kvinnor inte ska få välja kläder utan konsekvenser?

Ingen kan välja kläder utan att det får konsekvenser. Det är den bittra sanningen.
  • Anonym (hållermed)

Självklart är det kvinnor som får ta ansvar för männens beteende och kvinnor som ska ändra sina liv. Sorglig utveckling i Sverige att denna syn börjar bli mer och mer vanlig.

Och ja grattis ni har fått som ni vill. Jag vågar sällan äta glass på stan längre för att jag vill slippa män som kollar på mig som att jag suger deras kuk eller skriker äckliga kommentarer. Så verkligen grattis det är en utmärkt lösning kvinnan får ta allt ansvar och ändra sitt liv medan idioterna får fortsätta sina liv utan minsta kritik.

• Anonym (aldrig fri)
    Anonym (JK) skrev 2018-06-01 06:11:24 följande:
    Det är ett val att klä sig sexigt.

Kvinnor vill klä sig sexigt men vill inte ha sexuella blickar annat av deras utvalda. Det funkar inte så. Gör valet och lev med det.
    Visst är det det, men på en strand är det ju bikini och mycket exponerad hud som är svår att gömma. Kvinnor har ju t ex tajta kläder av praktiska skäl i träning osv. Ska de behöva sluta med detta för att inte riskera hamna under epitetet "sexig"?

Kvinnor som har jättestora bröst naturligt, som inte hittar tillräckligt stora snygga kläder som inte sitter åt. Kvinnokroppar är kurviga och och ofta ganska oproportionerliga så svårt att hitta bra kläder som inte anses sexiga av män. En kvinna i en sval sommarklänning är ju rätt sexig oavsett, en kvinna i baddräkt t ex?
  • Lainie Kennedy
    Anonym (JK) skrev 2018-06-01 11:27:55 följande:

Ingen kan välja kläder utan att det får konsekvenser. Det är den bittra sanningen.

Betydligt färre av mäns val verkar leda till sexuella trakasserier och kränkningar. Ansvaret kanske borde flyttas till rätt plats vad gäller det.
  • Johnnyorange
    Anonym (JK) skrev 2018-06-01 04:49:17 följande:

Kvinnorna kommer snart att lämna ön pga alla konflikter.

Ja man skulle kunna göra en dokusåpa av det, med alla intriger som skulle uppstå.
  • Anonym (Det må jag säga)
    Lainie Kennedy skrev 2018-06-01 11:47:28 följande:

Betydligt färre av mäns val verkar leda till sexuella trakasserier och kränkningar. Ansvaret kanske borde flyttas till rätt plats vad gäller det.

Hurdå?
  • Anonym (JK)
    Anonym (aldrig fri) skrev 2018-06-01 11:44:34 följande:

Visst är det det, men på en strand är det ju bikini och mycket exponerad hud som är svår att gömma. Kvinnor har ju t ex tajta kläder av praktiska skäl i träning osv. Ska de behöva sluta med detta för att inte riskera hamna under epitetet "sexig"?

Kvinnor som har jättestora bröst naturligt, som inte hittar tillräckligt stora snygga kläder som inte sitter åt. Kvinnokroppar är kurviga och och ofta ganska oproportionerliga så svårt att hitta bra kläder som inte anses sexiga av män. En kvinna i en sval sommarklänning är ju rätt sexig oavsett, en kvinna i baddräkt t ex?

Frågan är varför man ska bry sig om att folk tycker att du är sexig. Fplk tycker allt möjligt. De får titta på och tycka vad de vill. Vem bryr sig?
  • Mandel

Nu är jag kanske konstig, men nog sjutton spanar jag in karlar som är i min närhet och gör en bedömning av deras fysiska företräden. Inte så att sedan diskriminerar dem eller behandlar dem olika beroende på på det utan mer ett lugnt konstaterande för mig själv att honom skulle jag vilja klappa på eller honom vill jag inte klappa på osv.
    Snarare i så fall att jag diskriminerar de som ser bra ut för jag förutsätter oftast att de själva är medvetna om det och väldigt många som är medvetna om det har en sådan självgod attityd som jag sällan klarar av.

Själv ser jag ut som ett åkerspöke så jag förutsätter att män inte sexualiserar mig mer än att de ser mig och konstaterar att de verkligen inte vill ligga med mig.
    Jag blir alltså accepterad för min hjärnverksamhet och inte för mitt utseende vilket känns bra, men det hade ju någon gång varit roligt att få känna sig snygg/vacker...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!