Inlägg från: Anonym (aldrig fri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aldrig fri)

Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!

Blir så tydligt när man ligger på stranden eller går till ett gym- Platser där man bara vill vara och slappna av. Så sitter männen där och spanar och sexualiserar. Skillnaden att gå på ett nakenbad för kvinnor eller ett tjejgym är så extremt stor.

Jag blir så medveten fort män träder in i rummet eller lägger sig på en handduk bredvid. Som ett påtvingat fängelse där jag går från kvinna och människa till objekt på en sekund..vidrigt om än lite spännande även farligt i vissa situationer.

Något jag aldrig tror att män ens kan föreställa sig hur det är? Om de inte är våldsamt snygga, kända eller på något sätt har en kropp som liksom inte ser ut som nån annan.

Män kan slappna av på ett annat sätt och äga sitt rum och sina kroppar så att säga på ett helt annat sätt. Fy fan vad avundsjuk jag blir!

Undrar hur de skulle känna i kvinnors sits?

• Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!
  • Anonym (aldrig fri)
    Anonym (123) skrev 2018-05-30 19:08:32 följande:

Vem går till ett gym för att slappna av?

Jag! Spänna muskler visserligen men inte för att spänna mig inför killar.
  • Anonym (aldrig fri)
    Anonym (Gere) skrev 2018-05-30 19:23:09 följande:

Nu tar du väl i lite.

Nej det gör jag så klart  inte eftersom jag skrev tråden och utgår från mitt kvinnliga perspektiv och vad jag ser i min omgivning.
  • Anonym (aldrig fri)
    Xconix skrev 2018-05-30 21:10:44 följande:

Ok att det suger att sånt händer men skulle ni hetero tjejer verkligen vilja leva i en värld där killar ni gillar inte tänder på era kroppar, inte gör första move, ge er noll uppmärksamhet, ge noll passion och vore allmänt undergivna i sängen som tjejer?

Nej jag tror majoriteten hetero tjejer skulle bli otroligt deprimerade av en sån värld. Bara kolla på unga personar i Japan. En stor del killar där ser sig som "växtätare" de kallar sig och beter sig allmänt som kvinnor. Unga kvinnor är super ledsna och deprimerade av det här fenomenet, dom hittar inga intressanta partners pga det och är helt galet pushy på utlänningar. Finns en massa texter om unga västerländska kvinnor som jobbar i Japan ett tag och kände sig mega oattraktiva där för att inga killar intresserade sig eller gav uppmärksamhet.

Tråden handlar inte om att vara åtrådd och lustad efter av killar man "tänder" på själv i en sexuell situation. Det är ju killar man inte tänder på i totalt osexuella situationer där man bara vill vara ifred som är problemet. Men visst är det fint med en spänning och en attraktion könen emellan. Men att alltid vara sedd som sexuell är otroligt ansträngande och obehagligt. Särskilt om man som kvinna bara vill äta sin banan ifred eller sin mjukglass, ta av sig tröjan och lapa lite sol i en park eller på en strand.

Brukar ni killar känna er medvetna bara för att ni äter något eller slickar på något inför en kvinna eller känner blickarna suga fast på era skinkor när ni ska ner och bada och måste passera några tjejer? Ärligt hur känner ni? Har ni liknande situationer där ni objektifieras/sexualiseras?
  • Anonym (aldrig fri)
    Anonym (Räkan) skrev 2018-05-30 21:22:58 följande:
    Det får konsekvensen att en del män är helt ointressanta för kvinnor och tvingas leva hela livet ensamma.
    Känner flera kvinnor som också tvingats leva ensamma tack var att de inte varit attraktiva nog för att hitta en man som älskar dem och vill ha en relation, vilket lett till ofrivillig barnlöshet, sorg och ensamhet. Tror faktiskt att det är ungf hälften om man hade gjort undersökningar.
  • Anonym (aldrig fri)
    Anonym (Oxå tjej) skrev 2018-05-30 22:33:12 följande:

Du säger att du blir så medveten så fort en man kommer in i rummet /lägger en handduk bredvid osv. Då är det ju uppenbarligen lika mycket du som stör dem med din medvetna uppmärksamhet som de eventuellt stör dig.
    Ärligt talat; du tror inte du inbillar dig mycket av uppmärksamheten? Alternativt att du väcker deras intresse genom att du visar att du är medveten om dem. Dvs de misstolkar det som intresse från din sida?

Kan annars trösta dig med att det knappast varar för evigt, när du blir äldre försvinner uppmärksamheten successivt.

Men herregud lägger du över ansvaret på mitt medvetande? Hur tar man bort något sådant om jag får fråga? Något strukturellt som sitter i varje kvinnas ryggrad sedan tusentals år tillbaks om inte miljoner. Är det synd om män för att jag är medveten om att de finner mig attraktiv ehhhhh?
    Nej inget varar för evigt men hade gärna haft lite mer fritt livsutrymme tack och känt mig tryggare runt män!!

Låter som du är avundsjuk och förlorat det eller?
  • Anonym (aldrig fri)
    Anonym (Räkan) skrev 2018-05-30 22:47:58 följande:
    Japp. Nästan hela tiden. Varför är ni kvinnor så dömande?
    Ta gärna ett konkret exempel så att du blir trovärdig och inte bara en gnällig, faktaresistent pajkastare?
  • Anonym (aldrig fri)
    Glinda från Oz skrev 2018-05-30 22:57:03 följande:

Jag har aldrig varit med om det, du sänder troligtvis ut fel signaler.

Och vilka fel signaler skulle det vara för att vara mer exakt? Du har kanske helt missat objektivisering av kvinnor överlag bara för att du själv aldrig råkat ut? Kan det vara så att du inte har ögonen öppna bara eller inte vill se?
  • Anonym (aldrig fri)
    Anonym (Fakta) skrev 2018-05-31 10:14:49 följande:
    Om vi nu ska prata allmänt konsensus så stämmer det faktiskt bara delvis.

Det ser ut såhär:

Unga kvinnor är vackrare än alla. Medan äldre män är vackrare än äldre kvinnor.
    Den där sista meningen skulle jag hävda precis tvärtom. Äldre män har ju inte en chans att leva upp till en äldre kvinnas fräschör. Endast några få av silverryggarna med genetiska fördelar som ex George Cloney och samtidigt hänger på gymet och tränar för att hålla sig slanka och vältränade.De andra förfaller till osynlighet snabbt.
  • Anonym (aldrig fri)
    Anonym (Heppsson) skrev 2018-05-31 16:52:27 följande:
    Män som undrar hur det är att vara objekt kan ju besöka en gayklubb. För kvinnor är de flesta män lika ointressanta som andra män är för hetero män
    Mycket bra jämförelse! Alla män borde hänga på gayklubbar. Där blir jag som kvinna lika ointressant som de allra flesta män är alltid är för oss kvinnor.

• Anonym (aldrig fri)
    Anonym (JK) skrev 2018-06-01 06:11:24 följande:
    Det är ett val att klä sig sexigt.

Kvinnor vill klä sig sexigt men vill inte ha sexuella blickar annat av deras utvalda. Det funkar inte så. Gör valet och lev med det.
    Visst är det det, men på en strand är det ju bikini och mycket exponerad hud som är svår att gömma. Kvinnor har ju t ex tajta kläder av praktiska skäl i träning osv. Ska de behöva sluta med detta för att inte riskera hamna under epitetet "sexig"?

Kvinnor som har jättestora bröst naturligt, som inte hittar tillräckligt stora snygga kläder som inte sitter åt. Kvinnokroppar är kurviga och och ofta ganska oproportionerliga så svårt att hitta bra kläder som inte anses sexiga av män. En kvinna i en sval sommarklänning är ju rätt sexig oavsett, en kvinna i baddräkt t ex?
Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!