Inlägg från: Lainie Kennedy |Visa alla inlägg
  • Lainie Kennedy

Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!

Xconix skrev 2018-05-30 21:10:44 följande:

Ok att det suger att sånt händer men skulle ni hetero tjejer verkligen vilja leva i en värld där killar ni gillar inte tänder på era kroppar, inte gör första move, ge er noll uppmärksamhet, ge noll passion och vore allmänt undergivna i sängen som tjejer?

Nej jag tror majoriteten hetero tjejer skulle bli otroligt deprimerade av en sån värld. Bara kolla på unga personar i Japan. En stor del killar där ser sig som "växtätare" de kallar sig och beter sig allmänt som kvinnor. Unga kvinnor är super ledsna och deprimerade av det här fenomenet, dom hittar inga intressanta partners pga det och är helt galet pushy på utlänningar. Finns en massa texter om unga västerländska kvinnor som jobbar i Japan ett tag och kände sig mega oattraktiva där för att inga killar intresserade sig eller gav uppmärksamhet.

Jag lever redan i den pga har blivit äldre och är inte särskilt attraktiv och jag tycker att det är ljuvligt att slippa mäns uppmärksamhet. Det är fantastiskt att få vara bara en person som ingen håller på och tjafsar med hela tiden.
  • Lainie Kennedy
    Anonym (Heppsson) skrev 2018-05-31 17:05:13 följande:

Jo. Efter 55 är det kört!

Jag håller med. Efter 40 är jag lika osynlig som en kontaktlins. Jag gillar det.
  • Lainie Kennedy
    Westman skrev 2018-05-31 23:15:03 följande:

Just med anledning till att så många kvinnor känner på detta sätt (och jag tar lätt åt mig det som kvinnor säger, trots att det bara är de mest vokala som gör sig hörda) så försöker jag inte titta eller göra kvinnorna obekväma med min närvaro och absolut inte säga något om deras utseende oavsett hur attraktiva jag tycker dom är...

...men vad får jag/vi ut utav det? Absolut ingenting. Det må vara skönt för de kvinnor som inte vill ha uppmärksamheten men eftersom jag inte kan veta om en kvinna vill ha det och jag inte vill riskera att störa någon som inte vill så gör jag ingenting. Det får MIG att verka ointresserad istället och kvinnan som uppskattar att bli lämnad ifrån märker ingenting och hur vet hon då att jag lämnade henne ifred för hennes skull.

Väldigt orättvis värld vi lever i...

• Lainie Kennedy
    Westman skrev 2018-05-31 23:15:03 följande:

Just med anledning till att så många kvinnor känner på detta sätt (och jag tar lätt åt mig det som kvinnor säger, trots att det bara är de mest vokala som gör sig hörda) så försöker jag inte titta eller göra kvinnorna obekväma med min närvaro och absolut inte säga något om deras utseende oavsett hur attraktiva jag tycker dom är...

...men vad får jag/vi ut utav det? Absolut ingenting. Det må vara skönt för de kvinnor som inte vill ha uppmärksamheten men eftersom jag inte kan veta om en kvinna vill ha det och jag inte vill riskera att störa någon som inte vill så gör jag ingenting. Det får MIG att verka ointresserad istället och kvinnan som uppskattar att bli lämnad ifrån märker ingenting och hur vet hon då att jag lämnade henne ifred för hennes skull.

Väldigt orättvis värld vi lever i...

Vilken belöning skulle du vilja ha för att visa andra respekt och inte störa dem?
  • Lainie Kennedy
    Anonym (JK) skrev 2018-06-01 06:09:15 följande:

Vad ska kvinnor behöva få för att slappna av och sluta vara så lättkränkta hela tiden?

Slippa kränkningar?
  • Lainie Kennedy
    Anonym (JK) skrev 2018-06-01 06:11:24 följande:

Det är ett val att klä sig sexigt.

Kvinnor vill klä sig sexigt men vill inte ha sexuella blickar annat av deras utvalda. Det funkar inte så. Gör valet och lev med det.

Varför tycker du att det är rätt att just kvinnor inte ska få välja kläder utan konsekvenser?
  • Lainie Kennedy
    Anonym (JK) skrev 2018-06-01 11:27:55 följande:

Ingen kan välja kläder utan att det får konsekvenser. Det är den bittra sanningen.

Betydligt färre av mäns val verkar leda till sexuella trakasserier och kränkningar. Ansvaret kanske borde flyttas till rätt plats vad gäller det.
Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!