Inlägg från: Anonym (Det må jag säga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Det må jag säga)

Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!

Det här är sant, men du måste ha en särskild läggning för att lida av det, eller ens uppmärksamma det vill vardags som kvinna.

Män och kvinnor kollar efter olika saker hos det motsatta könet. Män kollar på kvinnors utseenden och kroppar. En mans kropp eller utseende är oftast rätt så ointressant tills dess att mannen av någon annan anledning blir intressant, t ex genom att han har en viss social status eller tills dess att han stöter på en kvinna och på så sätt blir intressant. Då börjar kvinnor titta på mannen. Män kan trollbindas av en rumpa, ett bar bröst eller ett ansikte som passerar på stan. True story. Kan nästan garantera att den kvinna som fick vara man för en dag skulle uppleva sig bortglömd, ignorerad eller rent av utstött eftersom en man alltid måste hävda sig för att få uppmärksamhet.

Det är så här vi funkar och det sitter i våra gener tror jag. Det måste vi leva med och samtidigt bete oss vettigt mot varandra. Det innebär att vi män får låta bli att dumstirra så att det blir obehagligt. Det säger sig självt.

Däremot är det ganska uppenbart för mig som man och som mångårig (diskret) rumpfluktare att kvinnor med gott självförtroende knappt märker att man tittar på dom, medan osäkra tjejer kollar sig över axeln och känner sig utstirrade hela tiden. Osäkra tjejer brukar dessutom prompt hävda att man "stött" på dom för att man pratat, varit trevlig och kostat på sig ett leende.

Så funkar världen. Det är bättre att lära sig förstå världen än att komma med meningslösa klagomål på den.

Mimosa86 skrev 2018-05-31 21:39:38 följande:

Och jag vill också lägga till, står ni killar och oroar er framför spegeln innan jobbet för att ni vet att ni ska vara med på ett möte med majoriteten kvinnor och ni känner rädsla i att klä er för tajt eller för snyggt och få sexualiserade blickar på er och därmed inte bli tagen på allvar samtidigt som ni känner osäkerhet i att klä er för neutralt i ett försök att efterlikna övriga deltagare och därmed anses för ?omaskulina?? Dvs ett jävla letande av olika kläder för att hitta det gyllene snittet där ni är manliga men inte för manliga så att ni i slutändan får vara med i gruppen och bli respekterade för er kunskap eftersom ni vet att man ofta inte tar en mans ord lika seriöst som en kvinnas? Och vi vet ju alla att även om en man är smarta så ska det ju vara lite för ögat också.

Det var någon professor vid ett svenskt universitet somsa att det inte är bra för forskningen när män och kvinnor jobbar tillsammans, och det blev ett jävla liv. Men det du skriver här bekräftar ju att när män och kvinnor är i samma grupper så börjat andra saker än jobbet bli viktiga. Och så är det.

Du kanske tror att männen är sig själva och inte alls störs sv din närvaro, eller? Män funderar alltid på vilket intryck de gör på dig och vilken relation de har till dig, det kan jag avslöja. Det kommer i vägen för samarbetet med dig, garanterat. Jag tänker hela tiden på att hålla mig i form och klä mig snyggt för att inte framstå som en slusk i mina kvinnliga kollegors ögon. En trevlig man som ?ser bra ut? har kvinnor lätt att samarbeta med. Ovårdade tjockisar blir lätt en sådan som någon noterar ovälkomna blickar från. Tror du att livet som man är kravlöst?

Vi har precis samna problem. Snofsar du upp dig för mycket blir du en ladies man som ingen av de andra männen tar på allvar, men tjejerna på jobbet gillar det. Att män går runt i någon kravlös bäbistillvaro och bara är, den myten behöver liksom bara dö.

Bad för endast kvinnor finns i islamiserade orter i Sverige. Ni som känner er störda av alla manliga blickar borde kolla upp islam. En religion för er.

Lainie Kennedy skrev 2018-06-01 11:47:28 följande:

Betydligt färre av mäns val verkar leda till sexuella trakasserier och kränkningar. Ansvaret kanske borde flyttas till rätt plats vad gäller det.

Hurdå?
    molly50 skrev 2018-06-04 09:56:21 följande:

Man får göra skillnad på attraktion och objektifiering också.

Vad är skillnaden menar du?

Min erfarenhet är att man börjar kalla attraktion för objektifiering den sekund det inte längre är välkommet?
Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!