• Anonym (aldrig fri)

Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!

Blir så tydligt när man ligger på stranden eller går till ett gym- Platser där man bara vill vara och slappna av. Så sitter männen där och spanar och sexualiserar. Skillnaden att gå på ett nakenbad för kvinnor eller ett tjejgym är så extremt stor.

Jag blir så medveten fort män träder in i rummet eller lägger sig på en handduk bredvid. Som ett påtvingat fängelse där jag går från kvinna och människa till objekt på en sekund..vidrigt om än lite spännande även farligt i vissa situationer.

Något jag aldrig tror att män ens kan föreställa sig hur det är? Om de inte är våldsamt snygga, kända eller på något sätt har en kropp som liksom inte ser ut som nån annan.

Män kan slappna av på ett annat sätt och äga sitt rum och sina kroppar så att säga på ett helt annat sätt. Fy fan vad avundsjuk jag blir!

Undrar hur de skulle känna i kvinnors sits?

• Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!
  • Anonym (Oxå tjej)

Du säger att du blir så medveten så fort en man kommer in i rummet /lägger en handduk bredvid osv. Då är det ju uppenbarligen lika mycket du som stör dem med din medvetna uppmärksamhet som de eventuellt stör dig.
    Ärligt talat; du tror inte du inbillar dig mycket av uppmärksamheten? Alternativt att du väcker deras intresse genom att du visar att du är medveten om dem. Dvs de misstolkar det som intresse från din sida?

Kan annars trösta dig med att det knappast varar för evigt, när du blir äldre försvinner uppmärksamheten successivt.

• Anonym (M)

Det är halvsvårt att inte lägga ögonen på en jäkligt snygg tjej på gymmet, men anstränger mig verkligen att det inte ska bli tydligt, eller slemmigt på något vis. Korta sporadiska blickar ibland när det märks som minst. Vackra tjejer är magiska på något vis. Dock viktigt att påpeka att i just mitt fall handlar det om att beundra någons skönhet och inget sexuellt överhuvudtaget. Det funkar inte så. Jag är helt ointresserad sexuellt av tjejer jag inte känner en mental attraktion till. En okänd tjej på stranden/gymmet för mig är lika sexuellt upphetsande som en underklädesannons i Elloskatalogen. Sjukt ointressant rent sexuellt.

Jag kan även titta på en kille på gymmet och konstatera att han har jävligt snygga muskler, men jag är helt ointresserad av honom sexuellt också.

Som kille av övermedel+snitt rent fysiskt och utseendemässigt är det nästan obefintligt att man får okända tjejers blickar på sig. Det kan vara någon gång om året och då funderar man mest på om man matchat färgerna fel. Inte så jävla kul det heller om man ska vara ärlig.

• Anonym (aldrig fri)
    Anonym (Oxå tjej) skrev 2018-05-30 22:33:12 följande:

Du säger att du blir så medveten så fort en man kommer in i rummet /lägger en handduk bredvid osv. Då är det ju uppenbarligen lika mycket du som stör dem med din medvetna uppmärksamhet som de eventuellt stör dig.
    Ärligt talat; du tror inte du inbillar dig mycket av uppmärksamheten? Alternativt att du väcker deras intresse genom att du visar att du är medveten om dem. Dvs de misstolkar det som intresse från din sida?

Kan annars trösta dig med att det knappast varar för evigt, när du blir äldre försvinner uppmärksamheten successivt.

Men herregud lägger du över ansvaret på mitt medvetande? Hur tar man bort något sådant om jag får fråga? Något strukturellt som sitter i varje kvinnas ryggrad sedan tusentals år tillbaks om inte miljoner. Är det synd om män för att jag är medveten om att de finner mig attraktiv ehhhhh?
    Nej inget varar för evigt men hade gärna haft lite mer fritt livsutrymme tack och känt mig tryggare runt män!!

Låter som du är avundsjuk och förlorat det eller?
  • Anonym (Räkan)
    Anonym (aldrig fri) skrev 2018-05-30 21:47:56 följande:

Tråden handlar inte om att vara åtrådd och lustad efter av killar man "tänder" på själv i en sexuell situation. Det är ju killar man inte tänder på i totalt osexuella situationer där man bara vill vara ifred som är problemet. Men visst är det fint med en spänning och en attraktion könen emellan. Men att alltid vara sedd som sexuell är otroligt ansträngande och obehagligt. Särskilt om man som kvinna bara vill äta sin banan ifred eller sin mjukglass, ta av sig tröjan och lapa lite sol i en park eller på en strand.

Brukar ni killar känna er medvetna bara för att ni äter något eller slickar på något inför en kvinna eller känner blickarna suga fast på era skinkor när ni ska ner och bada och måste passera några tjejer? Ärligt hur känner ni? Har ni liknande situationer där ni objektifieras/sexualiseras?

Japp. Nästan hela tiden. Varför är ni kvinnor så dömande?
  • Anonym (Räkan)
    Anonym (aldrig fri) skrev 2018-05-30 21:51:56 följande:

Känner flera kvinnor som också tvingats leva ensamma tack var att de inte varit attraktiva nog för att hitta en man som älskar dem och vill ha en relation, vilket lett till ofrivillig barnlöshet, sorg och ensamhet. Tror faktiskt att det är ungf hälften om man hade gjort undersökningar.

Undersökningar har redan gjorts och där är männen helt överrepresenterade. Varför ser ni kvinnor bara upp till attraktiva män?
  • Anonym (Räkan)
    Anonym (Struktur) skrev 2018-05-30 22:09:02 följande:

Exakt så! Objektifiering av kvinnokroppen är inte en subjektiv åsikt, det är vidare problem än så... Och så normaliserat att många inte ens reagerar över det. Tänk hur det skulle vara att få testa att vara man en dag! Givetvis inte en dans på rosor det häller kan jag tänka mig, men helt andra "problem".

Du kommer ta fler risker och troligen dö tidigare också. Är det så eftersträvansvärt?
  • Glinda från Oz

Jag har aldrig varit med om det, du sänder troligtvis ut fel signaler.

• Anonym (aldrig fri)
    Anonym (Räkan) skrev 2018-05-30 22:47:58 följande:
    Japp. Nästan hela tiden. Varför är ni kvinnor så dömande?
    Ta gärna ett konkret exempel så att du blir trovärdig och inte bara en gnällig, faktaresistent pajkastare?
  • Anonym (Räkan)
    Anonym (aldrig fri) skrev 2018-05-30 22:58:09 följande:

Ta gärna ett konkret exempel så att du blir trovärdig och inte bara en gnällig, faktaresistent pajkastare?

Ni glor, ungefär som att ni tror att vissa killar kommer att överfalla er trots att de respekterar er som medmänniskor och i bästa fall bara vill prata med er.
  • Anonym (aldrig fri)
    Glinda från Oz skrev 2018-05-30 22:57:03 följande:

Jag har aldrig varit med om det, du sänder troligtvis ut fel signaler.

Och vilka fel signaler skulle det vara för att vara mer exakt? Du har kanske helt missat objektivisering av kvinnor överlag bara för att du själv aldrig råkat ut? Kan det vara så att du inte har ögonen öppna bara eller inte vill se?
Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!