• Anonym (aldrig fri)

Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!

Blir så tydligt när man ligger på stranden eller går till ett gym- Platser där man bara vill vara och slappna av. Så sitter männen där och spanar och sexualiserar. Skillnaden att gå på ett nakenbad för kvinnor eller ett tjejgym är så extremt stor.

Jag blir så medveten fort män träder in i rummet eller lägger sig på en handduk bredvid. Som ett påtvingat fängelse där jag går från kvinna och människa till objekt på en sekund..vidrigt om än lite spännande även farligt i vissa situationer.

Något jag aldrig tror att män ens kan föreställa sig hur det är? Om de inte är våldsamt snygga, kända eller på något sätt har en kropp som liksom inte ser ut som nån annan.

Män kan slappna av på ett annat sätt och äga sitt rum och sina kroppar så att säga på ett helt annat sätt. Fy fan vad avundsjuk jag blir!

Undrar hur de skulle känna i kvinnors sits?

• Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (S) skrev 2018-05-30 21:00:19 följande:
    Ungefär lika mycket I-landsproblem som att män slänger en blick på dig. :)
    Jag håller med dig, men samtidigt inte. Det är definitivt inget problem att folk tittar på en, slänger en blick, även en uppskattande sådan, men det TS pratar om är en upplevelse av total objektifiering i offentliga rum, och då håller jag inte med dig. Personligen har jag inga problem med folk som tittar men om jag ständigt skulle få sådan uppmärksamhet där män klär av en med blicken så ja, då skulle jag också må dåligt.
  • Anonym (Räkan)
    Anonym (hållermed) skrev 2018-05-30 20:01:24 följande:

Också avundsjuk på att män bara kan vara i sina kroppar. Bara kunna vara.

Jag kan inte ens äta en glass ute längre utan att bli obekväm eftersom män börjar stirra och ropa. Känns så himla dumt att sitta och behöva tänka på att äta en glass så osexigt som möjligt eller helt enkelt tvingas stå ut med män som stirrar på mig som ett stycke kött. 

Det får konsekvensen att en del män är helt ointressanta för kvinnor och tvingas leva hela livet ensamma.
  • Anonym (Räkan)
    Anonym (123) skrev 2018-05-30 20:47:15 följande:

Bryr mig inte om någon använder maskiner... om dom faktiskt ANVÄNDER dom, inte bara sitter på dom, pratar med sina kompisar och tar selfies. Möjligtvis kör nåt set emellanåt. Och ja, det var kvinnorna som utmärkte sig med detta beteende.

Kvinnor är besatta av sociala medier.
  • Anonym (Räkan)
    Xconix skrev 2018-05-30 21:10:44 följande:

Ok att det suger att sånt händer men skulle ni hetero tjejer verkligen vilja leva i en värld där killar ni gillar inte tänder på era kroppar, inte gör första move, ge er noll uppmärksamhet, ge noll passion och vore allmänt undergivna i sängen som tjejer?

Nej jag tror majoriteten hetero tjejer skulle bli otroligt deprimerade av en sån värld. Bara kolla på unga personar i Japan. En stor del killar där ser sig som "växtätare" de kallar sig och beter sig allmänt som kvinnor. Unga kvinnor är super ledsna och deprimerade av det här fenomenet, dom hittar inga intressanta partners pga det och är helt galet pushy på utlänningar. Finns en massa texter om unga västerländska kvinnor som jobbar i Japan ett tag och kände sig mega oattraktiva där för att inga killar intresserade sig eller gav uppmärksamhet.

Tjejer kan väl för fan ragga själva? Istället för att få allt serverat på ett silverfat.
  • Anonym (123)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-05-30 20:51:58 följande:
    Oj vilket i-landsproblem! Om du inte använder maskinerna behöver du ju inte bry dig och om du behöver maskinerna så är du kanske man nog att säga till lite vänligt?
    Säger till gjorde man ju. Men dom "använder" ju den. Så det snabbar ju knappt upp något ändå. Det byggs ju på och till slut tröttnar man. Klart det är ett i-landsproblem, men det är inte ett problem alls på mitt nuvarande gym. Konstigt.
  • Anonym (zuperzmal)

Som överviktig kan jag inte säga att jag har upplevet detta fenomen. Visst tittar folk, både män & kvinnor men kanske allra mest kvinnor ändå, och det känns som dom tittar på en med avsmak och dömer en... Det är hemskt det också.. 

• Anonym (aldrig fri)
    Xconix skrev 2018-05-30 21:10:44 följande:

Ok att det suger att sånt händer men skulle ni hetero tjejer verkligen vilja leva i en värld där killar ni gillar inte tänder på era kroppar, inte gör första move, ge er noll uppmärksamhet, ge noll passion och vore allmänt undergivna i sängen som tjejer?

Nej jag tror majoriteten hetero tjejer skulle bli otroligt deprimerade av en sån värld. Bara kolla på unga personar i Japan. En stor del killar där ser sig som "växtätare" de kallar sig och beter sig allmänt som kvinnor. Unga kvinnor är super ledsna och deprimerade av det här fenomenet, dom hittar inga intressanta partners pga det och är helt galet pushy på utlänningar. Finns en massa texter om unga västerländska kvinnor som jobbar i Japan ett tag och kände sig mega oattraktiva där för att inga killar intresserade sig eller gav uppmärksamhet.

Tråden handlar inte om att vara åtrådd och lustad efter av killar man "tänder" på själv i en sexuell situation. Det är ju killar man inte tänder på i totalt osexuella situationer där man bara vill vara ifred som är problemet. Men visst är det fint med en spänning och en attraktion könen emellan. Men att alltid vara sedd som sexuell är otroligt ansträngande och obehagligt. Särskilt om man som kvinna bara vill äta sin banan ifred eller sin mjukglass, ta av sig tröjan och lapa lite sol i en park eller på en strand.

Brukar ni killar känna er medvetna bara för att ni äter något eller slickar på något inför en kvinna eller känner blickarna suga fast på era skinkor när ni ska ner och bada och måste passera några tjejer? Ärligt hur känner ni? Har ni liknande situationer där ni objektifieras/sexualiseras?
  • Anonym (Hej)

Nej,detta stämmer inte. Jag bryr mig inte om tjejerna. Man kommer ändå bara få en flickvän om man någonsin hittar en flickvän,

bla bla bla och så vidare t.ex om man har sex så vill man känna personen, inte en random glass tjej

• Anonym (aldrig fri)
    Anonym (Räkan) skrev 2018-05-30 21:22:58 följande:
    Det får konsekvensen att en del män är helt ointressanta för kvinnor och tvingas leva hela livet ensamma.
    Känner flera kvinnor som också tvingats leva ensamma tack var att de inte varit attraktiva nog för att hitta en man som älskar dem och vill ha en relation, vilket lett till ofrivillig barnlöshet, sorg och ensamhet. Tror faktiskt att det är ungf hälften om man hade gjort undersökningar.
  • Anonym (Struktur)
    Anonym (aldrig fri) skrev 2018-05-30 21:47:56 följande:

Tråden handlar inte om att vara åtrådd och lustad efter av killar man "tänder" på själv i en sexuell situation. Det är ju killar man inte tänder på i totalt osexuella situationer där man bara vill vara ifred som är problemet. Men visst är det fint med en spänning och en attraktion könen emellan. Men att alltid vara sedd som sexuell är otroligt ansträngande och obehagligt. Särskilt om man som kvinna bara vill äta sin banan ifred eller sin mjukglass, ta av sig tröjan och lapa lite sol i en park eller på en strand.

Brukar ni killar känna er medvetna bara för att ni äter något eller slickar på något inför en kvinna eller känner blickarna suga fast på era skinkor när ni ska ner och bada och måste passera några tjejer? Ärligt hur känner ni? Har ni liknande situationer där ni objektifieras/sexualiseras?

Exakt så! Objektifiering av kvinnokroppen är inte en subjektiv åsikt, det är vidare problem än så... Och så normaliserat att många inte ens reagerar över det. Tänk hur det skulle vara att få testa att vara man en dag! Givetvis inte en dans på rosor det häller kan jag tänka mig, men helt andra "problem".
Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!