Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!
Lever män livet på en räkmacka?
Lever män livet på en räkmacka?
Amen!
Jag råkade ut idag. Skulle gå upp för en spiraltrappa på jobbet och upptäcker att mannen under sticker fram huvudet för att se under min klänning! Aldrig går man säkert någonstans. Alltodmåste man vara beredd. Kan inte komma på att jag någon gång ens tänkt tanken att försöka spana under en mans shorts
Också avundsjuk på att män bara kan vara i sina kroppar. Bara kunna vara.
Jag kan inte ens äta en glass ute längre utan att bli obekväm eftersom män börjar stirra och ropa. Känns så himla dumt att sitta och behöva tänka på att äta en glass så osexigt som möjligt eller helt enkelt tvingas stå ut med män som stirrar på mig som ett stycke kött.
Bryr mig inte om någon använder maskiner... om dom faktiskt ANVÄNDER dom, inte bara sitter på dom, pratar med sina kompisar och tar selfies. Möjligtvis kör nåt set emellanåt. Och ja, det var kvinnorna som utmärkte sig med detta beteende.
Ok att det suger att sånt händer men skulle ni hetero tjejer verkligen vilja leva i en värld där killar ni gillar inte tänder på era kroppar, inte gör första move, ge er noll uppmärksamhet, ge noll passion och vore allmänt undergivna i sängen som tjejer?
Nej jag tror majoriteten hetero tjejer skulle bli otroligt deprimerade av en sån värld. Bara kolla på unga personar i Japan. En stor del killar där ser sig som "växtätare" de kallar sig och beter sig allmänt som kvinnor. Unga kvinnor är super ledsna och deprimerade av det här fenomenet, dom hittar inga intressanta partners pga det och är helt galet pushy på utlänningar. Finns en massa texter om unga västerländska kvinnor som jobbar i Japan ett tag och kände sig mega oattraktiva där för att inga killar intresserade sig eller gav uppmärksamhet.
Tråden handlar inte om att vara åtrådd och lustad efter av killar man "tänder" på själv i en sexuell situation. Det är ju killar man inte tänder på i totalt osexuella situationer där man bara vill vara ifred som är problemet. Men visst är det fint med en spänning och en attraktion könen emellan. Men att alltid vara sedd som sexuell är otroligt ansträngande och obehagligt. Särskilt om man som kvinna bara vill äta sin banan ifred eller sin mjukglass, ta av sig tröjan och lapa lite sol i en park eller på en strand.
Brukar ni killar känna er medvetna bara för att ni äter något eller slickar på något inför en kvinna eller känner blickarna suga fast på era skinkor när ni ska ner och bada och måste passera några tjejer? Ärligt hur känner ni? Har ni liknande situationer där ni objektifieras/sexualiseras?
Känner flera kvinnor som också tvingats leva ensamma tack var att de inte varit attraktiva nog för att hitta en man som älskar dem och vill ha en relation, vilket lett till ofrivillig barnlöshet, sorg och ensamhet. Tror faktiskt att det är ungf hälften om man hade gjort undersökningar.
Exakt så! Objektifiering av kvinnokroppen är inte en subjektiv åsikt, det är vidare problem än så... Och så normaliserat att många inte ens reagerar över det. Tänk hur det skulle vara att få testa att vara man en dag! Givetvis inte en dans på rosor det häller kan jag tänka mig, men helt andra "problem".
Ta gärna ett konkret exempel så att du blir trovärdig och inte bara en gnällig, faktaresistent pajkastare?