• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Jag kanske är ensam om dethär, men nu under graviditeten så vill int sambon ligga, han tänder int på den gravida biten och magen.. Jag behöver den närheten av honom o jag är tvärtom ja har blivit kåt som ett djur nu på sista tiden.. Men ja har kommit på honom att han tittar på porr, och jag blir så ledsen! Jag känner mig otillräcklig, tjock, ful, ja allt negativt som finns.. Har sagt det te honom och han har sagt det att så ska jag int känna och han har förklarat utförligt för mig. Men jag kan int släppa det?! Jag gråter många nätter för det känns som jag int räcker te längre.. Mitt självförtroende är redan urkasst o de hjälpte int o komma på hans porrtittande.

Yikes känner mig som världens lipsill men alltså haha jag är så rädd att han int kommer vilja ligga med mig även efter graviditeten, o de kan förstöra mycket då jag anser att den kontakten ska funnits vid glöd! Behövde skriva av mig bara..

• Milou3
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-12 16:30:24 följande:

Måste man fråga om dom kan göra det? Det är inget dom erbjuder eller frågar?

Inget som erbjöds när jag gick över 9 dagar med första barnet. Kanske är lättare att göra det på omföderskor då man oftast är lite öppen innan/runt Bf.

Så det är nog olika. Min bm erbjöd sig att göra en hinnsvepning på mig inför sonens födelse iaf. Inget jag hade hört talas om då. Men är tveksam till att min nuvarande kommer göra en på mig och jag vill nog inte ens att hon gör en. Har liksom träffat henne för många gånger nu så att helt plötsligt be henne göra en gynundersökning skulle kännas märkligt. Men gissar att det är den bm som gör en efterkontroll på en ändå sen? Eller?
    Milou3 skrev 2018-07-12 18:42:58 följande:

Inget som erbjöds när jag gick över 9 dagar med första barnet. Kanske är lättare att göra det på omföderskor då man oftast är lite öppen innan/runt Bf.

Så det är nog olika. Min bm erbjöd sig att göra en hinnsvepning på mig inför sonens födelse iaf. Inget jag hade hört talas om då. Men är tveksam till att min nuvarande kommer göra en på mig och jag vill nog inte ens att hon gör en. Har liksom träffat henne för många gånger nu så att helt plötsligt be henne göra en gynundersökning skulle kännas märkligt. Men gissar att det är den bm som gör en efterkontroll på en ändå sen? Eller?

Åh jag har ingen aning :(
  • Kellie13
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-12 17:00:16 följande:

Jag kanske är ensam om dethär, men nu under graviditeten så vill int sambon ligga, han tänder int på den gravida biten och magen.. Jag behöver den närheten av honom o jag är tvärtom ja har blivit kåt som ett djur nu på sista tiden.. Men ja har kommit på honom att han tittar på porr, och jag blir så ledsen! Jag känner mig otillräcklig, tjock, ful, ja allt negativt som finns.. Har sagt det te honom och han har sagt det att så ska jag int känna och han har förklarat utförligt för mig. Men jag kan int släppa det?! Jag gråter många nätter för det känns som jag int räcker te längre.. Mitt självförtroende är redan urkasst o de hjälpte int o komma på hans porrtittande.

Yikes känner mig som världens lipsill men alltså haha jag är så rädd att han int kommer vilja ligga med mig även efter graviditeten, o de kan förstöra mycket då jag anser att den kontakten ska funnits vid glöd! Behövde skriva av mig bara..

Men åhh så hemskt det måste kännas! Jag skulle bli helt VANSINNIG om min sambo gjorde så, men då ska jag tillägga att han inte är den som kollar på sånt (han är inte så sexuell) som andra killar och sen är jag inte nådig som flickvän då jag kan bli heligt förbannad för mindre saker. Jag vet inte riktigt hur jag ska trösta dig på bästa sätt förutom o säga att jag förstår dig till fullo! Du får nog snacka med honom o fråga honom hur det skulle kännas för honom om du gjorde samma sak mot honom. Hur skulle han må om du tittade på andra killar? Du måste kontra på nått vis. Känner så för dig tjejen! Gråter
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-12 15:19:48 följande:
    Hinnsvepning är en retning av livmodertappen för att få den att öppna sig mer/snabbare.

En vän till mig gjorde hinnsvepning på BF+10 och förlossningen satte igång inom två timmar.
    Halloj tjejen! Hänt nått inatt? Jag däremot har ställt in mig på att bli startad nästa lördag och då gick det upp för mig igår att det e ju bara en vecka kvar. SHIT! Man har ju vart gravid så länge och levt i  en bubbla! Svårt att tänka sig att om 1 vecka så VET jag att han kommer med säkerhet iaf! Skrattande
  • Anonym (Mee)

En fundering är i v 40 och har inte lämnat urinprov en enda gång denna graviditet och när jag har frågat menade hon att det inte behövdes. Fler som har det så

Är det äggvite eller nåt mer de tittar efter i urin

• Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-13 09:54:08 följande:

Halloj tjejen! Hänt nått inatt? Jag däremot har ställt in mig på att bli startad nästa lördag och då gick det upp för mig igår att det e ju bara en vecka kvar. SHIT! Man har ju vart gravid så länge och levt i  en bubbla! Svårt att tänka sig att om 1 vecka så VET jag att han kommer med säkerhet iaf! 

I natt var det samma sak som alla andra nätter, dvs värkar utan fortsättning. Men NU! Jag gjorde hinnsvepning för ett par timmar sedan, var tydligen öppen 4-5 cm redan, och nu ligger jag på förlossningen och väntar på att göra undersökning och få veta vad som kommer hända i dag. MEN BEBIS BLIR DET!! :D
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-13 10:10:07 följande:

I natt var det samma sak som alla andra nätter, dvs värkar utan fortsättning. Men NU! Jag gjorde hinnsvepning för ett par timmar sedan, var tydligen öppen 4-5 cm redan, och nu ligger jag på förlossningen och väntar på att göra undersökning och få veta vad som kommer hända i dag. MEN BEBIS BLIR DET!! :D

Wohooooo äntligen

Hur känns det?

Lycka till nu och hoppas att det går snabbt och smärtfritt ;)Hihi

Åh jag är så glad för din skull
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-13 10:10:07 följande:

Och redan öppen 4-5 cm. Det är ju skitbra!
  • jennie08
    Kellie13 skrev 2018-07-13 09:54:08 följande:

Halloj tjejen! Hänt nått inatt? Jag däremot har ställt in mig på att bli startad nästa lördag och då gick det upp för mig igår att det e ju bara en vecka kvar. SHIT! Man har ju vart gravid så länge och levt i  en bubbla! Svårt att tänka sig att om 1 vecka så VET jag att han kommer med säkerhet iaf! 

Segt men som sagt. En vecka till max, sen har du din bebbe. Så oroligt att det snart är dags!

Var det jobbigt att sättas igång förra gången?
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?