• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-14 20:05:06 följande:

Ja det var helt nytt för mig också! Tappen var mjuk men för lång och bakåtriktad fortfarande. Alltså, jag tror ju att om de skulle kunna ta hinnorna så skulle det gå av sig självt sen, och förmodligen rätt snabbt. Värkarna gör ju uppenbarligen nån nytta men det känns så himla surt att inte få ha regelbundna värkar hela tiden!

Med sonen var det liksom teckenblödning och sedan regelbundna starka värkar. Det var så tydligt att förlossningen satte igång, jag räknade nästan med nåt liknande förlopp denna gång.

Sonen stannar borta i natt med, han hade det för bra för att åka hem :) Känns rätt skönt, ifall det mot förmodan skulle sätta igång. Och skönt för honom att få en minisemester från mamma och pappa, och skönt att få vara vid kusten nu när det är dödsvarmt!

Hmm... undra hur min tapp är Inte tänkt på det alls. Hehe. Men jag har ju knappt några värkar förutom molvärken. Jag hoppas den gör sitt dock.

Men eftersom du öppnat dig så pass så kanske sista fasen går betydligt snabbare, bara förlossningen kommer igång ordentligt.

Kanske skönt att sonen sover borta så kan du bara vara och ta det lugnt och göra det du känner för. Å andra sidan har man fullt upp med barn och tiden går lite snabbare.

Skulle också gärna vara på något blåsigt ställe. Nu bor vi på en ö men inte sjutton är det blåsigt här. Hehe
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-14 20:21:28 följande:

Hmm... undra hur min tapp är Inte tänkt på det alls. Hehe. Men jag har ju knappt några värkar förutom molvärken. Jag hoppas den gör sitt dock.

Men eftersom du öppnat dig så pass så kanske sista fasen går betydligt snabbare, bara förlossningen kommer igång ordentligt.

Kanske skönt att sonen sover borta så kan du bara vara och ta det lugnt och göra det du känner för. Å andra sidan har man fullt upp med barn och tiden går lite snabbare.

Skulle också gärna vara på något blåsigt ställe. Nu bor vi på en ö men inte sjutton är det blåsigt här. Hehe

Det bästa med att han sover borta är att jag slipper tänka att jag måste sova på nätterna, jag kan lika gärna ta tupplurar under dagen (i dag somnade jag utomhus två gånger, det var mysigt). Kommer det värkar i kväll med så tänker jag inte sova!
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-14 19:36:34 följande:

Kanske lika bra att räkna med att gå så länge. Det innebär alltså två veckor till för mig. Vad ska man göra, bebisen trivs bra där inne helt enkelt. Mina två andra kom ju båda i vecka 39+4 vilket alltså passerats nu.

Jobbigt med värkar lowhannah om det inte händer något. Då känns det så meningslöst. Men å andra sidan så hade du ju öppnat dig 4-5 och det är ju riktigt bra. Förstår inte att man kan öppna sig så mycket egentligen utan att förlossningen drar igång på riktigt?!

Kellie13, skönt ändå att ha några datum att kunna se fram emot. Mysigt med ultraljud också. Men du känner inte av några förvärkar?

Jag ska till bm på måndag fast jag bestämt sa till henne sist att då är han född! Hon bokade in mötet ändIgår och tidigt imorse innan jag hade gått o lagt mig hade jag liite starkare förvärkar än vanligt o jag kände att YES! Det e på G.!! Vaknade nu för en stund och allt e borta! SUCK! Våra bebisar verkar trivas bra därinne! Tänk att man blir glad och lättad när man får lite ont i kroppen hehe. Jo ultraljud e mysigt men man ser ju inte så mkt nu när han e så stor i magen, o sen blir jag nervös över att det ska vara nått fel, typ för lite fostervatten eller nått annat.

• Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-14 21:44:12 följande:
    Det bästa med att han sover borta är att jag slipper tänka att jag måste sova på nätterna, jag kan lika gärna ta tupplurar under dagen (i dag somnade jag utomhus två gånger, det var mysigt). Kommer det värkar i kväll med så tänker jag inte sova!
    Hur går det för dig? Här händer inget. Men ska ju på UL imorn så det blir spännande o se vad dom säger.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-14 21:44:12 följande:
    Hur går det för dig? Här händer inget. Men ska ju på UL imorn så det blir spännande o se vad dom säger.
  • jennie08

Åh hoppas att tystnaden från lowhannah betyder bebis :)

Här händer inget iaf. Bf idag och ingen molvärk, inga värkar, inget vatten eller slempropp, ingenting alltså.

Har precis varit nere och badat i sjön med dottern. Flyter bort här hemma.

Kellie13, spännande med ul imorgon. Jag tycker alltid det är lika mysigt, eftersom bebisen ändå inte behagar titta ut menar jag. Helst vill vi ju träffa våra bebisar i rl såklart. Vilket är inom en vecks för dig. När du sates igång, hur lång tid tog det då innan bebisen var född? Är lite rädd för att behöva sättas igång. Ver inte varför...

• Iowhannah

Tyvärr betydde tystnaden inte bebis, jag har bara haft en slapp dag och typ kollat serier hela dagen. Det händer inte mycket alls här. Sammandragningar emellanåt, molvärk emellanåt, det gamla vanliga. Sambons teori är att värmen ställer till det, tydligen är det vanligt att kor inte kalvar i tid när det är varmt.

Nu hoppas jag nästan att det inte sätter igång i natt, jag saknar min son alldeles för mycket för att orka vara ifrån honom längre! Han kommer hem i morgon, det har varit rätt tyst och tråkigt utan honom här :/

• Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-15 21:20:11 följande:

Åh hoppas att tystnaden från lowhannah betyder bebis :)

Här händer inget iaf. Bf idag och ingen molvärk, inga värkar, inget vatten eller slempropp, ingenting alltså.

Har precis varit nere och badat i sjön med dottern. Flyter bort här hemma.

Kellie13, spännande med ul imorgon. Jag tycker alltid det är lika mysigt, eftersom bebisen ändå inte behagar titta ut menar jag. Helst vill vi ju träffa våra bebisar i rl såklart. Vilket är inom en vecks för dig. När du sates igång, hur lång tid tog det då innan bebisen var född? Är lite rädd för att behöva sättas igång. Ver inte varför...

Jo det e mysigt med UL men är orolig att dom ska säga att nått inte e bra, vet inte varför men det e väl för att man är så nära mållinjen nu så det känns för bra för att vara sant! När man väntat så länge liksom! Nja nä det tog inte så lång tid, har för mig att det tog typ 8 timmar typ. Själva förlossningen minns jag inte som nått jobbigt, eller ja klart att det gjorde ont men det gick bra. Däremot förvärkarna dagarna innan! Herregud!! inte en gång till känner ja bara! Hoppas det blir mildare förvärkar den här gången.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-15 22:27:20 följande:

Tyvärr betydde tystnaden inte bebis, jag har bara haft en slapp dag och typ kollat serier hela dagen. Det händer inte mycket alls här. Sammandragningar emellanåt, molvärk emellanåt, det gamla vanliga. Sambons teori är att värmen ställer till det, tydligen är det vanligt att kor inte kalvar i tid när det är varmt.

Nu hoppas jag nästan att det inte sätter igång i natt, jag saknar min son alldeles för mycket för att orka vara ifrån honom längre! Han kommer hem i morgon, det har varit rätt tyst och tråkigt utan honom här :/

mm förstår det, med barnen i närheten så går tiden fortare! Nu ska jag iväg på UL! Ska bli mysigt, hör av mig hur d gick tjejer!
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-16 09:07:34 följande:

mm förstår det, med barnen i närheten så går tiden fortare! Nu ska jag iväg på UL! Ska bli mysigt, hör av mig hur d gick tjejer!

Spännande! Om det visar sig att flödet är dåligt eller så, så tror jag att de sätter igång dig snarast.
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?