• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • Kellie13
    mallaskablimamma skrev 2018-07-19 08:42:25 följande:

Känslan när man vaknar på morgonen och tänker; Nähä, inte i natt heller......

Var är du lilla bebis?

Ja eller hur! Asså det känns som det inte händer NÅTT med kroppen alls, o ärligt talat så tror jag inte att det har hänt nått med min. Han skulle nog lätt stanna kvar i magen 1 eller 2 veckor till om han fick bestämma hehe. 
  • jennie08
    mallaskablimamma skrev 2018-07-19 08:42:25 följande:

Känslan när man vaknar på morgonen och tänker; Nähä, inte i natt heller......

Var är du lilla bebis?

Håller med! Här händer det absolut ingenting. Räknar med 1 1/2 vecka till innan igångsättning. Suck och stön i värmen
  • Meedaa1

Passerat bf Hade förvärkar igår på dagen och på natten varje timme sov skitdåligt småblödningar men inget mer Såå jobbigt att bara vänta rädd för att vara föör trött när de väl sätter igång. Så fort jag lägger mig ner får jag ont svårt att vila då

• mallaskablimamma

Glömde skriva att jag tror att min slempropp gick igår. Nu på förmiddagen ganska ont i magen men mest på höger sida (?) och lite dålig i magen..... Kanske är på gång?

Mitt första barn föddes med kejsarsnitt då hon låg i säte. Jag upplevde aldrig några förvärkar el. liknande då. Jag vet inte hur det känns. Men det jag har fått förklarat för mig är att det känns som mensvärk fast värre?

• Iowhannah
    mallaskablimamma skrev 2018-07-19 10:56:12 följande:

Glömde skriva att jag tror att min slempropp gick igår. Nu på förmiddagen ganska ont i magen men mest på höger sida (?) och lite dålig i magen..... Kanske är på gång?

Mitt första barn föddes med kejsarsnitt då hon låg i säte. Jag upplevde aldrig några förvärkar el. liknande då. Jag vet inte hur det känns. Men det jag har fått förklarat för mig är att det känns som mensvärk fast värre?

Förvärkar känns mest som mensvärk, vanliga värkar känns som en extrem mensvärk. Som att ryggen skulle gå av typ.
  • Iowhannah

Ligger på förlossningen nu. De verkar helt inställda på igångsättning i dag! :D Äntligen ska vi få vår bebis, och jag ska få slippa vara gravid mer!

Heja bebisen och heja mig!

• mallaskablimamma
    Iowhannah skrev 2018-07-19 11:29:04 följande:

Ligger på förlossningen nu. De verkar helt inställda på igångsättning i dag! :D Äntligen ska vi få vår bebis, och jag ska få slippa vara gravid mer!

Heja bebisen och heja mig!

Lycka till!
  • jennie08

Åh vad skönt lowhannah. Äntligen!

Har har det också hänt grejer på typ noll sekunder.

När jag vaknade så hade jag molvärk i magen vilket jag haft förut så det var inget jag reagerade på. Men sen när jag ställde mig upp så kände jag att jag var blöt i trosorna så jag gick på toaletten och såg att jag har en blodblandad lite rinnig flytning. Och helt plötsligt förvärrades molvärken ganska kraftigt. Så nu småblöder jag lite och får värkar med ca 10-15 minuters mellanrum. Hoppas hoppas att det inte avtar.

• Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-19 12:02:55 följande:

Åh vad skönt lowhannah. Äntligen!

Har har det också hänt grejer på typ noll sekunder.

När jag vaknade så hade jag molvärk i magen vilket jag haft förut så det var inget jag reagerade på. Men sen när jag ställde mig upp så kände jag att jag var blöt i trosorna så jag gick på toaletten och såg att jag har en blodblandad lite rinnig flytning. Och helt plötsligt förvärrades molvärken ganska kraftigt. Så nu småblöder jag lite och får värkar med ca 10-15 minuters mellanrum. Hoppas hoppas att det inte avtar.

Åh, vad härligt! Så där startade min första förlossning och rätt snart var det bara 2-3 minuter mellan värkarna. Lycka till!

Här har de tagit hål på hinnorna och värkarna har ökat i både styrka och frekvens. Får se om de måste sätta dropp eller om det tar ännu mer fart.
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?