• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-19 11:29:04 följande:

Ligger på förlossningen nu. De verkar helt inställda på igångsättning i dag! :D Äntligen ska vi få vår bebis, och jag ska få slippa vara gravid mer!

Heja bebisen och heja mig!

Grattis! Nu e det på G! Lycka till!
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-19 13:06:02 följande:

Åh, vad härligt! Så där startade min första förlossning och rätt snart var det bara 2-3 minuter mellan värkarna. Lycka till!

Här har de tagit hål på hinnorna och värkarna har ökat i både styrka och frekvens. Får se om de måste sätta dropp eller om det tar ännu mer fart.

Huuur går det? Börjar det bli intensivt nu?

Här kommer värkarna med ca 15 minuters mellanrum. Önskar att de kommer oftare. Flytningarna fortsätter och jag har snart gjort slut på ett helt bind-paket.
  • Anonym (Juli)
    jennie08 skrev 2018-07-19 15:51:07 följande:

Huuur går det? Börjar det bli intensivt nu?

Här kommer värkarna med ca 15 minuters mellanrum. Önskar att de kommer oftare. Flytningarna fortsätter och jag har snart gjort slut på ett helt bind-paket.

Säkert att det inte är fostervatten du läcker då bla.? Ring FL :D
  • jennie08
    Anonym (Juli) skrev 2018-07-19 15:56:35 följande:

Säkert att det inte är fostervatten du läcker då bla.? Ring FL :D

Ja det är möjligt. Det är ganska rinnande men ändå inte... ska nog ta och ringa snart. Nu är det ca 7 minuter mellan värkarna. Men de är hanterbara även om de känns ganska rejält när de når toppen.
  • Anonym (Juli)
    jennie08 skrev 2018-07-19 18:38:30 följande:
    Ja det är möjligt. Det är ganska rinnande men ändå inte... ska nog ta och ringa snart. Nu är det ca 7 minuter mellan värkarna. Men de är hanterbara även om de känns ganska rejält när de når toppen.
    Även om det inte är rinnande så kan du ju kolla upp pga. ökade flytningar. Om du går igenom bindor pga. flytningarna är det nog definitivt fostervatten blandat med lite slem, kanske. Låter ju definitivt som att det är på gång. :)
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-19 18:38:30 följande:
    Fast varför väntar du med att ringa? Jag hade ringt direkt och rådfrågat dom. Inte kul o komma in för sent. Jahapp då e det snart bara jag kvar som väntar på bebis hehe. En dag kvar, på lördag kommer han!
  • Iowhannah

17:29 kom vår dotter ut i ett huj. 4325 gram tung och 53 cm lång. Förlossningen gick snabbt och superbra! Jag är en jävla QUEEN! Klarade hela skiten på enbart lustgas (och ett kort bad).

Nu är vi på bb och bebis ligger och myser med pappa. Mamma sitter och småäter och saknar sonen, det ska bli spännande att se hur han reagerar på att det är en bebis hemma sen. Vi ringde och pratade med honom tidigare i kväll och då lät han iaf exalterad :)

• Milou3
    Iowhannah skrev 2018-07-19 22:28:05 följande:

17:29 kom vår dotter ut i ett huj. 4325 gram tung och 53 cm lång. Förlossningen gick snabbt och superbra! Jag är en jävla QUEEN! Klarade hela skiten på enbart lustgas (och ett kort bad).

Nu är vi på bb och bebis ligger och myser med pappa. Mamma sitter och småäter och saknar sonen, det ska bli spännande att se hur han reagerar på att det är en bebis hemma sen. Vi ringde och pratade med honom tidigare i kväll och då lät han iaf exalterad :)

Grattis!! Bra kämpat :)
  • JLES
    Iowhannah skrev 2018-07-19 22:28:05 följande:

Äntligen! Tappen av stål gav vika!! ;) Grattis! :D
  • LängtarEfterMinÄlskadeSon
    jennie08 skrev 2018-07-18 12:54:12 följande:

Usch vad jobbigt med både värme och smärta. Förstår att det är svettigt för bebisarna och svårt att veta om de är tillräckligt varma/svala. Inte så mycket att göra i den här värmen heller. Bara amma på så de får i sig tillräckligt med vätska, eller ge ersättning om man inte ammar. Det är väl det viktigaste.

Alltså, på ett sätt är det ju skönt att man inte ens känner när de klipper ;) men jag kan tänka mig att det gör ont nu efteråt. Stackare. Har du värktabletter som hjälper lite?

Men jag måste säga att jag är så avis på dig som fött redan, trots värme, klipp och sömnlösa nätter. Hehe - gräset är alltid grönare på andra sidan :) Önskar att jag kunde tagga ner lite och bara inse att jag helt enkelt inte kan göra något. Men jag går på nålar och letar tecken hela tiden. Tur att jag har två barn som kräver underhållning och mat Så har jag lite att göra iaf.

Hahah jag kan förstå att du är lite avis! Jag åkte in idag te barn och ungdomsmottagningen för att kolla hjärtat på lillen som såg och lät jätte bra, när jag väl kommer in så började det forsa blod?! Nu snackar vi alltså forsa, det gick igenom byxor, ner i skorna, kunde vri ur byxorna så rann de bara blod, som tur var tog sambon Nikolaij och jag fick träffa en läkare på plats. Nu sitter jag o käkar massa olika tabletter och hoppas de blir bättre med både blödande och smärta.. Din bebis kommer snart! Lyllo dig att du har 2 sen tidigare!!
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?