• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • jennie08

BF+3 och ingenting händer här. Har absolut inga känningar på att det skulle vara på G. Men det hade jag ju inte med de andra heller (föööörsöker intala mig själv att det kan sätta igång närsom) hehe. Men börjar sikta in mig på ultraljud på måndag och ber till någon högre makt att jag blir utvald i den där studien för då sätts man igång relativt snabbt :-P

Lowhannah, var det idag du skulle görs en till hinnsvepning?

Kul att läsa om lite fler i tråden :)

• LängtarEfterMinÄlskadeSon
    Meedaa1 skrev 2018-07-18 09:29:53 följande:

Jaha bf idag får se im det blir nåt. Kom lite blod och brun flytning imorse samt lite förvärkar hoppas verkligen på mer under dagen

Låter som det börjar närma sig för dig!
  • jennie08
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-18 04:19:46 följande:

Hur går det tjejer?? Här går det bättre än förväntat i denna äckliga värme.. Nikolaij avskyr den, skollhet varje dag och han dräps i svett stackarn.. Så hans sömn är ju skit för tillfälle.. Jag mår som ja mår också har såå himla ont där nere.. Dom klippte ju mig utan att jag visste det hahah så här ligger jag hemma med världens smärta från helvetet fan dra mig baklänges vad ont de gör!

Usch vad jobbigt med både värme och smärta. Förstår att det är svettigt för bebisarna och svårt att veta om de är tillräckligt varma/svala. Inte så mycket att göra i den här värmen heller. Bara amma på så de får i sig tillräckligt med vätska, eller ge ersättning om man inte ammar. Det är väl det viktigaste.

Alltså, på ett sätt är det ju skönt att man inte ens känner när de klipper ;) men jag kan tänka mig att det gör ont nu efteråt. Stackare. Har du värktabletter som hjälper lite?

Men jag måste säga att jag är så avis på dig som fött redan, trots värme, klipp och sömnlösa nätter. Hehe - gräset är alltid grönare på andra sidan :) Önskar att jag kunde tagga ner lite och bara inse att jag helt enkelt inte kan göra något. Men jag går på nålar och letar tecken hela tiden. Tur att jag har två barn som kräver underhållning och mat Så har jag lite att göra iaf.
  • Kellie13
    mallaskablimamma skrev 2018-07-17 23:57:55 följande:

Åh! Jag hoppar in här och gnäller lite för nu är jag så trött på att vara gravid. Jag var beräknad till 14/7, andra barnet men inte en tillstymmelse till att förlossningen är nära. Gjorde hinnsvepning idag men har inte märkt något efter det. Har haft svår foglossning i 20 veckor nu, värker varje steg jag tar och varje gång jag justerar/vänder mig i sängen på natten. Har 6 stycken kuddar som stöd under kroppen men får inte till någon skön tillställning. Har svullnat upp i fötter och vader, smalbenet är liksom jämntjocka hela vägen. Det är 32 grader varmt ute om dagarna och att bada svalkar inte för vattnet är också varmt. I sovrummet är det ca 20 grader när vi ska sova och det går inte att få ner lägre trots fläkt. Rummet är dessutom litet så temperaturen stiger ju under natten när vi ligger där inne och svettas. Just det, har 23 myggbett på kroppen som kliar som f*n i värmen. Dessutom en 3-åring som kräver underhållning om dagarna (tur att jag har världens bästa man som ordnar med det mesta) Kan inte bebis komma ut nu?

Halloj o välkommen! Ja nu e man ordentligt less på att vara gravid! Speciellt i värmen! Hittills har jag inte lidit så mkt av den som höggravid men nu! Den senaste veckan! Fan det går ju inte o andas. Får panik o blir på dåligt humör! Men nu e det inte långt kvar för mig! På lördag startas jag äntligen! Längtar så mycket till allt nu!
  • Kellie13
    Åttionio89 skrev 2018-07-18 07:08:34 följande:
    Lider med dig... var också beräknad 14/7 med andra barnet men Nope, inget so far! Försöker att behålla humöret och inte gå ner mig allt för mycket psykiskt men nu börjar det bli masigt... speciellt i denna värmen. Har BM besök idag och funderar på att be om en hinnsvepning. Då har man ju iallafall gjort vad man kunnat! Får ni också kommentarer från omgivningen som att ?du känner inget eller?? Vad är det jag ska känna!? Och om jag hade känt nånting så hade jag väl fan inte stått här o pratat med dig har jag lust o gorma tillbaka! Folk alltså.... Nä nu är det inte långt kvar i vilket fall, tills våra små bebisar kommer! :)
    Mmm känner likadant med kommentarer! Men nu har kollegorna som frågat förut att slutat fråga då jag "röt" ifrån om att jag lär ju höra av mig när han är född! Vad tror dom liksom!? Det e klart att man hör av sig till alla när man fött!
  • Kellie13
    Åttionio89 skrev 2018-07-18 08:42:16 följande:
    Precis! När jag väntade min första gick jag över 2 veckor och då ringde min farmor varje dag och frågade hur det gick, tillslut slutade jag svara för man ooooorkar inte påminnas om att ens kropp är trögfattad och inte sätter igång förlossningen haha och alla dessa tips!! Ut o spring! Spring i trappor! Ha sex! Blir tokig!
    MM eller hur! Dessa jävla gamla tips o skrönor som inte funkar!
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-18 11:26:05 följande:

BF+3 och ingenting händer här. Har absolut inga känningar på att det skulle vara på G. Men det hade jag ju inte med de andra heller (föööörsöker intala mig själv att det kan sätta igång närsom) hehe. Men börjar sikta in mig på ultraljud på måndag och ber till någon högre makt att jag blir utvald i den där studien för då sätts man igång relativt snabbt :-P

mm man lever på hoppet om att det KAN sättas igång när som helst hehe.
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-18 11:26:05 följande:

Jajamen! Sitter i väntrummet nu, snart dags!
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-18 15:18:28 följande:

Jajamen! Sitter i väntrummet nu, snart dags!

Spännande! Då håller jag tummar och tår för att det sätter igång om några timmar! Berätta sen hur det gick.
  • jennie08
    Kellie13 skrev 2018-07-18 13:32:37 följande:

mm man lever på hoppet om att det KAN sättas igång när som helst hehe.

Haha eller hur
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?