jennie08 skrev 2018-07-20 19:04:51 följande:
Grattis lowhannah, skönt att det gick så bra Mår ni bra?
Jag fick också min lilla sötnos inatt. Han föddes 02.43. Det hela gick bra men jag var öppen 10 cm en bra stund innan han kom ut. Han låg för högt upp och kom inte ner som han skulle. Dessutom fick jag inga krystvärkar, förmodligen för att han inte åkte ner tillräckligt vilket gjorde att jag fick krysta av egen kraft. Han kom ut till slut och min bm var helt fantastisk som guidade mig så jag inte fick en enda bristning. Jag är öm såklart men slapp stygn iaf. Har mer ont i rumpan efter att ha fått hemmorojder. Haha
Jag är redan hemma då BB-hotellet var fullt och de andra vårdavdelningarna tog in förstföderskorna främst. Så vi stannade några timmar på en gynavdelning pch den fick vi åka hem. Känns riktigt skönt faktiskt!
Hur går det för er andra?
Grattis! Bra jobbat! Hur lång tid tog förlossningen?
Skönt att slippa bristningar ju! Jag fick sy en hel del eftersom det gick så snabbt på slutet, men jag känner inte av det alls lika mycket som när sonen var nyfödd (då var det babianarsle i nästan två månader). Min blödning har redan avtagit också, nu är den nästan som en vanlig mens.
Vi mår väldigt bra, trots smärta och sömnbrist. Vi åkte hem efter lunch (de hade räknat med att ha kvar oss till i morgon men det ville vi då inte), badade bebis och tog en tupplur innan storebror kom hem. Han blev lite chockad först, och rätt svartsjuk, men vi har försökt involvera honom mycket och han verkar tycka att det är lite spännande med en bebis. Han var med och bytte blöja, han tittade på när pappa matade och han har varit väldigt behjälplig med nappen :) Förhoppningsvis klarar han det här bra.