• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-20 11:05:04 följande:

Grattis!!!! o starkt jobbat med bara lustgas!!

Ja, det gick ju undan så jag hann knappt ha riktigt ont. Jag var öppen 5-6 cm, tappen bibehållen 1,5 cm, när vi kom in och när hon hade tagit hål på hinnorna så tog det en timme innan jag var öppen 7 cm och tappen helt utplånad. Jag bestämde mig för ett bad, vilket var helt fantastiskt, all smärta bara försvann! Efter 15-20 minuter i badet så ändrade värkarna karaktär och jag fick krångla mig upp och sätta mig på pilatesbollen. Det var först då jag kände att jag behövde lustgas (var då öppen 9 cm utan några kanter kvar). När krystvärkarna sen satte igång så insåg jag att jag ville föda i sängen och låg sedan och skrek i lustgasen nästan konstant tills hon nästan bokstavligen flög ut.

BM uppmanade mig hela tiden att bara fortsätta att lyssna på kroppen och andas, det fick mig att känna att jag ändå hade någorlunda kontroll hela tiden. Sedan var jag uppe och gick så fort de hade sytt klart, och kände mig som en hjälte :)
    Iowhannah skrev 2018-07-20 03:28:53 följande:

Jag fick en del bristningar, inget jag märkte av då dock, men samtliga var i vagina (plus nåt stygn i huden i mellangården). Nu har jag väldans ont i typ hela muskulaturen och att sova är lite av en utopi.

Åh kan förstå det.. Dom klippte på mig så jag int skulle spricka tacka gudarna för det men fy helvete vad ont det gör, går knappt o sitta, ligga, kliva upp från sängen. Ja lider med dig. Hoppas allt är bra för övrigt!
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-20 11:22:04 följande:
    Ja, det gick ju undan så jag hann knappt ha riktigt ont. Jag var öppen 5-6 cm, tappen bibehållen 1,5 cm, när vi kom in och när hon hade tagit hål på hinnorna så tog det en timme innan jag var öppen 7 cm och tappen helt utplånad. Jag bestämde mig för ett bad, vilket var helt fantastiskt, all smärta bara försvann! Efter 15-20 minuter i badet så ändrade värkarna karaktär och jag fick krångla mig upp och sätta mig på pilatesbollen. Det var först då jag kände att jag behövde lustgas (var då öppen 9 cm utan några kanter kvar). När krystvärkarna sen satte igång så insåg jag att jag ville föda i sängen och låg sedan och skrek i lustgasen nästan konstant tills hon nästan bokstavligen flög ut.

BM uppmanade mig hela tiden att bara fortsätta att lyssna på kroppen och andas, det fick mig att känna att jag ändå hade någorlunda kontroll hela tiden. Sedan var jag uppe och gick så fort de hade sytt klart, och kände mig som en hjälte :)
    Du ÄR en hjälte! Skitbra jobbat och du ska verkligen vara stolt över dig själv. Hoppas allt går bra för mig imorn. Shit asså börjar bli nervös men mest otroligt förväntansfull!
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-20 14:55:37 följande:

Du ÄR en hjälte! Skitbra jobbat och du ska verkligen vara stolt över dig själv. Hoppas allt går bra för mig imorn. Shit asså börjar bli nervös men mest otroligt förväntansfull!

Ja, det hoppas jag med! När har du tid? Eller skulle du ringa på förmiddagen och få en tid? Hoppas det går lika smidigt som det gjorde för mig!
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-20 15:39:18 följande:
    Ja, det hoppas jag med! När har du tid? Eller skulle du ringa på förmiddagen och få en tid? Hoppas det går lika smidigt som det gjorde för mig!
    mm ja ska ringa imorn mellan 8 o 9 få tid. Hoppas på en tidig tid.
  • jennie08

Grattis lowhannah, skönt att det gick så bra Mår ni bra?

Jag fick också min lilla sötnos inatt. Han föddes 02.43. Det hela gick bra men jag var öppen 10 cm en bra stund innan han kom ut. Han låg för högt upp och kom inte ner som han skulle. Dessutom fick jag inga krystvärkar, förmodligen för att han inte åkte ner tillräckligt vilket gjorde att jag fick krysta av egen kraft. Han kom ut till slut och min bm var helt fantastisk som guidade mig så jag inte fick en enda bristning. Jag är öm såklart men slapp stygn iaf. Har mer ont i rumpan efter att ha fått hemmorojder. Haha

Jag är redan hemma då BB-hotellet var fullt och de andra vårdavdelningarna tog in förstföderskorna främst. Så vi stannade några timmar på en gynavdelning pch den fick vi åka hem. Känns riktigt skönt faktiskt!

Hur går det för er andra?

• Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-20 19:04:51 följande:

Jag fick också min lilla sötnos inatt. Han föddes 02.43. Det hela gick bra men jag var öppen 10 cm en bra stund innan han kom ut. Han låg för högt upp och kom inte ner som han skulle. Dessutom fick jag inga krystvärkar, förmodligen för att han inte åkte ner tillräckligt vilket gjorde att jag fick krysta av egen kraft. Han kom ut till slut och min bm var helt fantastisk som guidade mig så jag inte fick en enda bristning. Jag är öm såklart men slapp stygn iaf. Har mer ont i rumpan efter att ha fått hemmorojder. Haha

Jag är redan hemma då BB-hotellet var fullt och de andra vårdavdelningarna tog in förstföderskorna främst. Så vi stannade några timmar på en gynavdelning pch den fick vi åka hem. Känns riktigt skönt faktiskt!

Grattis! Bra jobbat! Hur lång tid tog förlossningen?

Skönt att slippa bristningar ju! Jag fick sy en hel del eftersom det gick så snabbt på slutet, men jag känner inte av det alls lika mycket som när sonen var nyfödd (då var det babianarsle i nästan två månader). Min blödning har redan avtagit också, nu är den nästan som en vanlig mens.

Vi mår väldigt bra, trots smärta och sömnbrist. Vi åkte hem efter lunch (de hade räknat med att ha kvar oss till i morgon men det ville vi då inte), badade bebis och tog en tupplur innan storebror kom hem. Han blev lite chockad först, och rätt svartsjuk, men vi har försökt involvera honom mycket och han verkar tycka att det är lite spännande med en bebis. Han var med och bytte blöja, han tittade på när pappa matade och han har varit väldigt behjälplig med nappen :) Förhoppningsvis klarar han det här bra.
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-20 19:04:51 följande:

Grattis!! Ja min prins får jag träffa imorn då ja blir igångsatt! Längtar så!!! För att inte tala om storasyster! hehe.

gud vad roligt att vi är några som har fått träffa våra efter längtade små gosungar!

Och önskar all lycka te er nu!!

Och Kellie13 hoppas allt kommer gå bra! Skriv efter hur det går, lycka te nu anale nervöst haha!

Grattis Jennie08!!

• Kellie13
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-21 00:13:03 följande:

gud vad roligt att vi är några som har fått träffa våra efter längtade små gosungar!

Och önskar all lycka te er nu!!

Och Kellie13 hoppas allt kommer gå bra! Skriv efter hur det går, lycka te nu anale nervöst haha!

Grattis Jennie08!!

tack! japp d ska ja göra!
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?