Iowhannah skrev 2018-07-23 03:53:38 följande:
Precis, han är bara 2,5 år så det är lätt att förstå att det är svårt för honom. Vi valde att inte lägga ner nappen än, det kändes som att det skulle bli för mycket att sluta med både blöja och napp och dessutom få ett syskon i samma veva. Så den får stanna ett tag till :)
Hur mår ni då? Funkar det bra med bebisen? Här har vi en liten som har hållit sin pappa vaken sedan midnatt :/ Min teori är att hon är övertrött OCH har lite ont i magen. Det jobbigaste är nog att storebror hör henne och blir orolig, även i sömnen. Hade varit lättare att ta om vi bara hade ett barn. Förra bebisperioden behövde vi ju inte bekymra oss om syskon eller hur man skulle orka vara vaken hela dagen.
Jag har inte hört nåt om Kellie13, jag undrar också hur det har gått. Bebisen måste ha kommit vid det här laget!
Jo men det går bra här :) Amningen fungerar bättre och bättre, mjölken har runnit till så brösten ser ut att sprängas närsom. Hihi Vi ska på återbesök nu på fm till BB då han var lite för gul i söndags. Dessutom vill de kolla så han inte gått ner mer i vikt. Men vi mår så bra så. Förutom att jag fortfarande inte varit på toa sen innan förlossningen. Vilket börjar besvära nu.
Hur går det för er? Vad tycker storebror nu då när det gått några dagar?
Hinner du njuta lite av bebisen mellan varven? Minns att jag hade fullt upp med storebror när lillasyster kom så jag hann lixom inte riktigt med och jag jade fullt upp med att vara med storebror och se till hans behov.
Nu är ju mina barn större den här gången så det är verkligen annorlunda.
Nej, nu ska jag försöka gå på toa. Önska mig lycka till. Haha