• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-17 12:44:24 följande:

Åh vad skönt att det gick bra med ultraljudet Kellie13 :) Så då är det snart dags för igångsättning! För er båda!

Imorse vaknade jag och hade så extremt ont på höger sids av magen. Smärtan strålade ner mot ljumsken och rakt ner i låret. Låg och vred och vände mig i säkert 2 timmar innan jag gick upp och tog alvedon. Smärtan försvann när jag ställde mig upp och kom tillbaka när jag la mig mer så det kanske var någon nerv som hamnat i kläm. Foglossning kanske?

Annars känner jag ingenting mer än att det känns som att jag är förstoppad. Jag var på toa igår men känslan sitter kvar ändå.

Annars känner jag mig energilös, lättirriterad och svettig.

Hur går det för er andra?

Japp nu är det nära! Mvc ringde idag och hon sa att hon ringt förlossningen och berättat att ja ska startas på lördag så ja behöver inte vara orolig att det ska vara fullt. Fattas bara det liksom! Så jag ska ringa förlossningen mellan kl 8 o 9 på lördag så får jag en tid efter lunch sa hon. Åhh va jag längtar! Längtar till allt nu! Längtar tills att få träffa min prins, längtar till att slippa magen, längtar till att bli lättare i kroppen, slippa foglossningen... ja ALLT liksom!  Jobbigt med smärtan du hade men om du inte haft problem tidigare med foglossning så tror jag att det bara var en nerv som kommit i kläm som du sa. Jobbigt att känna sig förstoppad. Med mig så e det tvärtom, har haft lös mage i 3 dagar i rad. Är väl kroppen som förbereder sig så att ja inte skiter ner barnmorskorna haha! Tänkte på en sak med värmen nu som är. Vi som ska föda snart ska vara såå tacksamma för det! Tänk dom som ska föda om 2-3 månader och måste gå hela sommaren i denna värme med stora magar. Tack o lov att vi snart är i mål! Eller hur!
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-17 13:27:21 följande:
    Ja, det händer inte mycket här tyvärr. Fortfarande lite småvärkar emellanåt bara.

Jag brukar vakna efter tre timmar varje natt för att kissa men i morse sov jag så hårt att min kropp glömde väcka mig. Vaknade efter fem timmar och var så kissnödig att det gjorde ont! Inte kunde jag hålla tillbaks det de två meter jag hade till toaletten heller... Lagom kul att sitta och torka både ben och golv innan klockan 05 -.-
    Ok, men nu e det inte långt kvar för oss! Bara att hålla ut! Som jag skrev till en annan tjej här, tack o lov för att det snart är dags att föda för oss! Tänk dom som har 2-3 månader kvar och behöva gå hela sommaren i denna värmen med stor mage! Åhh att man kan längta såå mycket! Men jag tror inte att jag har fattat riktigt än hur nära det e nu.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-17 13:57:33 följande:

Japp nu är det nära! Mvc ringde idag och hon sa att hon ringt förlossningen och berättat att ja ska startas på lördag så ja behöver inte vara orolig att det ska vara fullt. Fattas bara det liksom! Så jag ska ringa förlossningen mellan kl 8 o 9 på lördag så får jag en tid efter lunch sa hon. Åhh va jag längtar! Längtar till allt nu! Längtar tills att få träffa min prins, längtar till att slippa magen, längtar till att bli lättare i kroppen, slippa foglossningen... ja ALLT liksom!  Jobbigt med smärtan du hade men om du inte haft problem tidigare med foglossning så tror jag att det bara var en nerv som kommit i kläm som du sa. Jobbigt att känna sig förstoppad. Med mig så e det tvärtom, har haft lös mage i 3 dagar i rad. Är väl kroppen som förbereder sig så att ja inte skiter ner barnmorskorna haha! Tänkte på en sak med värmen nu som är. Vi som ska föda snart ska vara såå tacksamma för det! Tänk dom som ska föda om 2-3 månader och måste gå hela sommaren i denna värme med stora magar. Tack o lov att vi snart är i mål! Eller hur!

Behöver du inte göra en bedömning innan igångsättning? När jag fick min tid så var bm noga med att säga att det främst var bedömning som gällde, men jag har svårt att tro att de tvingar mig att gå längre än till 42+0.

Jag har också haft lös mage de senaste dagarna. Eller nja, jag har varit lös sedan vecka 27 men på sistone har jag behövt gå på toa efter nästan varje måltid. Hellre det än förstoppning iaf.

Ja herregud, det här är fel år att få barn i september! Fyfan för att gå så här i flera månader!
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-17 14:25:50 följande:
    Behöver du inte göra en bedömning innan igångsättning? När jag fick min tid så var bm noga med att säga att det främst var bedömning som gällde, men jag har svårt att tro att de tvingar mig att gå längre än till 42+0.

Jag har också haft lös mage de senaste dagarna. Eller nja, jag har varit lös sedan vecka 27 men på sistone har jag behövt gå på toa efter nästan varje måltid. Hellre det än förstoppning iaf.

Ja herregud, det här är fel år att få barn i september! Fyfan för att gå så här i flera månader!
    Nä hon sa att dom sätter igång mig på lördag, annars borde hon väl ha sagt nått om bedömning till mig eller? Hon sa att när ja ringer på lördag så ska jag få en tid nån gång efter lunch så dom hinner förbereda sig. 
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-17 14:25:50 följande:

Nä asså dom måste ju starta dig oxå då! Om du nu inte föder innan dess (vilket jag känner på mig att du gör hehe) Konstigt att det inte hänt nått när du redan är öppen halva liskom. Det sker nog när som helst tror jag.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-17 14:43:30 följande:

Nä asså dom måste ju starta dig oxå då! Om du nu inte föder innan dess (vilket jag känner på mig att du gör hehe) Konstigt att det inte hänt nått när du redan är öppen halva liskom. Det sker nog när som helst tror jag.

Ja jag tror att hinnsvepningen i morgon kommer göra susen :)

På förlossningen sa de att omföderskor kan gå öppna länge, det visste jag ju men jag trodde att det var typ max 3 cm, inte 4-5.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-17 18:17:00 följande:
    Ja jag tror att hinnsvepningen i morgon kommer göra susen :)

På förlossningen sa de att omföderskor kan gå öppna länge, det visste jag ju men jag trodde att det var typ max 3 cm, inte 4-5.
    aha så du ska göra det igen? jahapp då e det bara att önska lycka till! Ok, ja det hade inte jag någon aning om det där med att vara öppen.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-17 20:04:57 följande:

aha så du ska göra det igen? jahapp då e det bara att önska lycka till! Ok, ja det hade inte jag någon aning om det där med att vara öppen.

Ja jag bad om att få göra det igen och sen så hittade/skapade de en tid i morgon eftermiddag.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-17 20:17:32 följande:
    Ja jag bad om att få göra det igen och sen så hittade/skapade de en tid i morgon eftermiddag.
    ok hoppas det hjälper.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-17 20:32:18 följande:

ok hoppas det hjälper.

Det hoppas jag med! Jag har åtminstone två vänner som fick igång förlossningen efter andra hinnsvepningen. Vi får hålla tummarna!
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?