• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • jennie08
    Anonym (Mee) skrev 2018-07-13 10:01:13 följande:

En fundering är i v 40 och har inte lämnat urinprov en enda gång denna graviditet och när jag har frågat menade hon att det inte behövdes. Fler som har det så

Är det äggvite eller nåt mer de tittar efter i urin

Hej hej, jag har inte heller lämnat urinprov mer än vid inskrivningen. Min bm säger att de kollar urinen OM de misstänker havandeskapsförgiftning. Alltså om man har andra symtom som tex högt blodtryck. Mitt har legat fint hela tiden så då finns det tydligen ingen orsak till att testa urinen. Hon har egentligen inte varit intresserad av varken mitt urin, mitt hb eller min vikt. Men det verkar vara lite olika från bm till bm.

Jag har endast kollat blodtryck, SF-mått, bebisens läge och p-glukos hos bm.
  • jennie08
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-12 17:00:16 följande:

Jag kanske är ensam om dethär, men nu under graviditeten så vill int sambon ligga, han tänder int på den gravida biten och magen.. Jag behöver den närheten av honom o jag är tvärtom ja har blivit kåt som ett djur nu på sista tiden.. Men ja har kommit på honom att han tittar på porr, och jag blir så ledsen! Jag känner mig otillräcklig, tjock, ful, ja allt negativt som finns.. Har sagt det te honom och han har sagt det att så ska jag int känna och han har förklarat utförligt för mig. Men jag kan int släppa det?! Jag gråter många nätter för det känns som jag int räcker te längre.. Mitt självförtroende är redan urkasst o de hjälpte int o komma på hans porrtittande.

Yikes känner mig som världens lipsill men alltså haha jag är så rädd att han int kommer vilja ligga med mig även efter graviditeten, o de kan förstöra mycket då jag anser att den kontakten ska funnits vid glöd! Behövde skriva av mig bara..

Hmm vad jobbigt. Jag tror dock att det inte är helt ovanligt att vissa killar helt enkelt inte vill ligga eller tycker det känns jobbigt att ha sex när de vet att det ligger en bebis där inne.

Sen att du behöver närhet borde han ju lyssna på. Man måste ju inte ha sex, finns ju så mycket annan närhet.

Tror ändå att kommunikation är så viktigt och att ni pratar om det här. Vet han om att du vet att han tittar på porr? Vet inte riktigt vad jag ska ge dig för råd men tror ändå att det bästa ni kan göra är att försöka prata om det. Ta upp din oro för hur det kommer bli sen så han är medveten om den.

Snart kommer ni ha annat att fokusera på så passa på att prata nu! Stor kram
  • Iowhannah

Vi blev hemskickade. Det är för mycket kvar av tappen för att de skulle kunna göra nåt för att hjälpa till. Nu hoppas jag bara på att hinnsvepningen gjorde någon nytta och att jag slipper gå flera dagar till.

Så sjukt besviken.

• Kellie13
    Anonym (Mee) skrev 2018-07-13 10:01:13 följande:

En fundering är i v 40 och har inte lämnat urinprov en enda gång denna graviditet och när jag har frågat menade hon att det inte behövdes. Fler som har det så

Är det äggvite eller nåt mer de tittar efter i urin

Jag har inte heller lämnat nått urinprov, tyckte oxå att de var konstigt.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-13 10:10:07 följande:
    I natt var det samma sak som alla andra nätter, dvs värkar utan fortsättning. Men NU! Jag gjorde hinnsvepning för ett par timmar sedan, var tydligen öppen 4-5 cm redan, och nu ligger jag på förlossningen och väntar på att göra undersökning och få veta vad som kommer hända i dag. MEN BEBIS BLIR DET!! :D
    ok grattis!! men vart gjorde du hinnsvepningen? asså på förlossningen eller? 
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-13 11:16:56 följande:
    Segt men som sagt. En vecka till max, sen har du din bebbe. Så oroligt att det snart är dags!

Var det jobbigt att sättas igång förra gången?
    Nä det tycker jag inte. Det värsta var ju dom starka förvärkarna som jag hade 2 dagar innan hemma då jag bara låg och skrek. Sen när vi väl var inne på förlossningen så gick det relativt snabbt. 8 timmar typ tog det.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-13 13:44:40 följande:

ok grattis!! men vart gjorde du hinnsvepningen? asså på förlossningen eller? 

Det var på mvc jag gjorde den. På förlossningen låg jag mest uppkopplad till ctg-maskinen och sen gjorde bm en vaginal koll för att se om det gick att ta hål på hinnorna eller så.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-13 14:08:28 följande:
    Det var på mvc jag gjorde den. På förlossningen låg jag mest uppkopplad till ctg-maskinen och sen gjorde bm en vaginal koll för att se om det gick att ta hål på hinnorna eller så.
    ok men hade du bokad en tid då för hinnsvepning eller hade du ett inbokat besök på mvc där så gjorde hon det på samma gång eller? Hur går det annars då? Nån bebis?
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-13 15:47:03 följande:

ok men hade du bokad en tid då för hinnsvepning eller hade du ett inbokat besök på mvc där så gjorde hon det på samma gång eller? Hur går det annars då? Nån bebis?

Det var ett vanligt bm-besök. I mitt landsting erbjuds alla hinnsvepning i v 41.
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?