• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-08 17:05:12 följande:

Hahaha! Ja det låter inte som det roligaste att göra när man är höggravid!

Haha näe, tror du jag ångrade mig när vi rensat ut ett skåp och insåg att vi måste få in allt i de andra skåpen. Till slut var vi ju tvungna att rensa ALLA skåp. Haha :)

Hur går det för dig? Fortfarande förvärkar?
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-08 17:36:39 följande:

Haha näe, tror du jag ångrade mig när vi rensat ut ett skåp och insåg att vi måste få in allt i de andra skåpen. Till slut var vi ju tvungna att rensa ALLA skåp. Haha :)

Hur går det för dig? Fortfarande förvärkar?

Hahaha! Åh. :D

De kommer och går. Inte alls som i går kväll, då jag var säker på att det var på gång, men emellanåt så känner jag av nån enstaka. Förra förlossningen startade rätt oväntat (bortsett från att det var efter bf) så jag hoppas att det blir så nu med. Vore skönt att slippa gå med värkar i nåt dygn innan det sätter igång på riktigt.

Ska den här bebisen följa sin bror så sätter det igång i morgon bitti. Låt oss hoppas!
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-09 12:09:48 följande:

Har det hänt något?

Nä :( Det blir nog inget. Det här är det värsta med bf-datum, varenda dag efter det är en enda lång pina!
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-09 12:22:45 följande:

Nä :( Det blir nog inget. Det här är det värsta med bf-datum, varenda dag efter det är en enda lång pina!

Ja verkligen. Egentligen borde man utgå från det sista datumet innan man blir igångsatt. Så är allt annat en bonus ;)

Jag vet inte om jag får sammandragningar eller om det är bebisen som rör sig. Magen är ju hård jämt eftersom bebben tar så mycket plats. Och när han rör på sig så blir den ju stenhård. Hade typ inga sammandragningar alls innan de andra två föddes.
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-08 16:37:02 följande:

Jaha ja... söndag idag och här händer det inte mycket mer än att jag är helt slut efter att ha rensat i hela köket då vi ska ha in nya vitvaror på tisdag. Så jag hoppas inte det kommer igång nu för en förlossning på det här gympapasset känns olägligt. Hehe

Annars mår jag precis som vanligt och svettas ihjäl i värmen.

Hur går det för er andra?

väntar och väntar här. 3 dagar över tidenSkrikandes
  • jennie08
    Kellie13 skrev 2018-07-09 13:15:17 följande:

väntar och väntar här. 3 dagar över tiden

Åh denna väntan... vi har ju varit gravida bra länge nu. Men de här sista dagarna/veckorna är olidliga. Försöker hitta på grejer men det gör mig ju helt slut.

Lagade lunch förut sen dess har jag suttit i soffan och orkar inte ta mig ur. Sover riktigt dåligt på nätterna också. Dels är jag kissnödig och dels är det för jag svettas som en gris.

Men. Det positiva. Min ryggvärk är så gott som borta och egentligen så mår jag rätt bra fysiskt. Förut hade jag så himla ont i både rygg och revben. Nu är det mycket bättre!
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-09 15:15:30 följande:
    Åh denna väntan... vi har ju varit gravida bra länge nu. Men de här sista dagarna/veckorna är olidliga. Försöker hitta på grejer men det gör mig ju helt slut.

Lagade lunch förut sen dess har jag suttit i soffan och orkar inte ta mig ur. Sover riktigt dåligt på nätterna också. Dels är jag kissnödig och dels är det för jag svettas som en gris.

Men. Det positiva. Min ryggvärk är så gott som borta och egentligen så mår jag rätt bra fysiskt. Förut hade jag så himla ont i både rygg och revben. Nu är det mycket bättre!
    Ja verkligen segt nu! åh va tiden går långsamt!! Samma här, man vill ju hitta på saker för att få tiden att gå men man orkar ju inte så mkt nu. Sover oxå dåligt på nätterna då jag har väldigt svårt att vända mig om i sängen pga foglossning som gör så jävla ont! o sen går jag upp o kissar 3-4 gånger under natten. Ok skönt att din rygg blivit bättre! Min gör så ont nu! Det e d som begränsar mig att göra saker nu, plus att det e svårt att gå med ett sånt jävla tryck neråt.
  • BlueOrchid

Också BF i juli med en liten pojke. Han tas ut med snitt 24 juli, så spännande!

Haft en otroligt okomplicerad graviditet. Gått upp 12kg och fick mage väldigt sent så levde som ?vanligt? otroligt länge. Tiden har gått otroligt fort och vi har varit klara länge med all inhandling, barnrum osv. Nu är bb-väskan(orna) klara också sen några veckor tillbaka.

Hade sista besöket hos barnmorskan igår och han ligger fixerad.

• LängtarEfterMinÄlskadeSon
    BlueOrchid skrev 2018-07-10 16:43:28 följande:

Också BF i juli med en liten pojke. Han tas ut med snitt 24 juli, så spännande!

Haft en otroligt okomplicerad graviditet. Gått upp 12kg och fick mage väldigt sent så levde som ?vanligt? otroligt länge. Tiden har gått otroligt fort och vi har varit klara länge med all inhandling, barnrum osv. Nu är bb-väskan(orna) klara också sen några veckor tillbaka.

Hade sista besöket hos barnmorskan igår och han ligger fixerad.

Åh grattis! Ja int länge kvar nu! Här sitter jag 4dagar kvar.. Börjar få tydliga tecken men vet int hur jag ska tolka dom.. Mitt första barn och är så förvirrad haha! Min mage började växa runt v.28 ganska sent, så är liten men haft ett helvete med min graviditet hahaha
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?