• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-05 23:03:09 följande:
    Fortfarande förvärkar dagligen, ja. De senaste två, tre, dagarna har de kommit oftare. Tidigare kom de bara på kvällen, nu kommer de lite när som helst under dagen.

Usch, jag vill verkligen inte gå över bf! Jag längtar så efter att få sova utan fysisk smärta och halsbränna!
    Ja gud så skönt det vore. Fast halsbränna vet jag inte hur det känns. Har aldrig haft det tror ja.
    Milou3 skrev 2018-07-05 21:42:24 följande:

Jag har ju inte ens Bf runt den 15 juli utan 6 augusti ;) men kan ju flika in lite ändå. Hyfsat nära iaf :)

Ska till bm i morgon bitti och kolla hur lillen ligger i magen. Misstänker i säte.

Hade sd med kraftig molvärk i går var 10:e minut under någon dryg timme så mina förvärkar har nog börjat.

Haft sd sedan vecka 16 men senaste 2 veckorna har de kommit i samband med molvärk och den blir kraftigare för varje vecka. 3:e barnet så kanske känsligare livmoder?

Du är varmt välkommen o skriva här med oss!

Jag har läst att man är känsligare om man har fött barn tidigare, man reagerar starkare på något sätt :o

Hur mår du i övrigt?
    Iowhannah skrev 2018-07-05 23:03:09 följande:

Fortfarande förvärkar dagligen, ja. De senaste två, tre, dagarna har de kommit oftare. Tidigare kom de bara på kvällen, nu kommer de lite när som helst under dagen.

Usch, jag vill verkligen inte gå över bf! Jag längtar så efter att få sova utan fysisk smärta och halsbränna!

Åh ja har också börjat få förvärkar, men oftast när jag sover eller ligger ned! Vill att det ska vara dags NU! Ja vill ha min fisunge i famnen!! Hur mår du och hur går det?

Hello tjejer! Hur går det för alla? Hur mår ni? Har ni förvärkar? Tell meeee!

Jag sitter här längtar som en idiot.. 8 dagar kvar tills han är beräknad, mina sammandragningar har blivit oftare och ibland gör dom ont.. Och PR-världen kommer när jag ligger ned eller sover konstigt nog kan jag vakna upp med världens smärta.

Även delar av slemproppen har börjat lossna! Börjar närma sig här tror jag!!

Hoppas alla mår bra och kanske redan har sin gos i famnen!

• Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-07 12:17:15 följande:

Jag sitter här längtar som en idiot.. 8 dagar kvar tills han är beräknad, mina sammandragningar har blivit oftare och ibland gör dom ont.. Och PR-världen kommer när jag ligger ned eller sover konstigt nog kan jag vakna upp med världens smärta.

Jag har BF i dag och än så länge har det inte hänt ett dyft -.- Har inte märkt nån slempropp, men däremot har jag haft molvärk hela dagen. Jag hoppas att det sätter igång snart!
  • Milou3
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-07 12:12:01 följande:

Du är varmt välkommen o skriva här med oss!

Jag har läst att man är känsligare om man har fött barn tidigare, man reagerar starkare på något sätt :o

Hur mår du i övrigt?

Tack snälla :)

Lillen har nu vänt sig med huvudet ner!! Sååå lättad och hoppas han stannar så.

Mår ganska bra fysiskt nu så passar på att njuta för snart kommer det nog vända : /
  • Milou3
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-07 12:17:15 följande:

Hur märker du att ?delar? av slemproppen har börjat lossna? Till skillnad från vanliga flytningar menar jag.
  • jennie08

Hej hej, här händer det inte mycket. Typ ingenting alls. Han trycker neråt så jag ibland nästan hoppar till av smärta men så har det ju varit i flera veckor nu.

Känner inte av så mycket sd eller förvärkar heller. Får molvärk emellanåt men that?s it.

Får nog försöka intala mig själv att det kan vara ett tag kvar. Han verkar trivas inne i magen.

• Iowhannah
    Milou3 skrev 2018-07-07 13:59:39 följande:

Hur märker du att ?delar? av slemproppen har börjat lossna? Till skillnad från vanliga flytningar menar jag.

Med sonen lossnade min slempropp i omgångar och då syntes det tydligt iom att det var extra slemmiga flytningar.
  • jennie08
    Milou3 skrev 2018-07-07 13:57:54 följande:

Tack snälla :)

Lillen har nu vänt sig med huvudet ner!! Sååå lättad och hoppas han stannar så.

Mår ganska bra fysiskt nu så passar på att njuta för snart kommer det nog vända : /

Skönt att han vänt på sig, så slipper man oroa sig för att det ska starta innan de ligger rätt.
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?