• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello igen! Jag glömmer alltid bort min egna tråd haha! Hur mår ni tjejer? Hur mår era bebis/bebisar?

Jag sitter här o väntar o väntar... Haft konstant huvudvärk i 5dagar nu (börjar bli orolig) och världens värk på nätterna när jag sover och innan jag somnar... Det gör så ont o jag vet int hur jag ska tolka signalerna!! Jag är rädd med andra ord.. Vaknar av värkar/mensvärken som är så kraftig att mina ben ger upp på mig, vad ska jag göra?!

• jennie08
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-11 10:44:52 följande:

Hello igen! Jag glömmer alltid bort min egna tråd haha! Hur mår ni tjejer? Hur mår era bebis/bebisar?

Jag sitter här o väntar o väntar... Haft konstant huvudvärk i 5dagar nu (börjar bli orolig) och världens värk på nätterna när jag sover och innan jag somnar... Det gör så ont o jag vet int hur jag ska tolka signalerna!! Jag är rädd med andra ord.. Vaknar av värkar/mensvärken som är så kraftig att mina ben ger upp på mig, vad ska jag göra?!

Hej hej, här händer det inte mycket kan jag säga. Typ ingenting. Dock så trycker han neråt och jag får rejäl molvärk emellanåt. Igår kunde jag inte sitta i soffan för han tryckte så och de där ilningarna gör riktigt ont.

Men du, huvudvärk låter jobbigt. Har du kollat ditt blodtryck och urin? När ska du till bm nästa gång?

Värken är nog kroppen som förbereder sig så det är inget att oroa sig för :) Har likadant.

Men eftersom du är orolig så tycker jag du ska prata med din bm. Får du regelbundna värkar så kontaktar du förlossningen. Du kan väl ringa de angående din huvudvärk också om du inte har en tid snart till din bm.
  • Iowhannah

Jag är på BF+4 och har eventuellt förlossning på gång. Hade värkar i går kväll/natt, det var som en intensiv mensvärk blandat med sammandragningar, och varken alvedon eller vetekudde hjälpte. Sen försvann det när jag sov såklart.

Det kom tillbaks lite under förmiddagen och försvann nu när jag sov middag. Får se om det tar fart igen, jag ska nog iaf förvarna min mamma så hon inte dricker öl i kväll.
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-11 11:50:48 följande:
    Jag är på BF+4 och har eventuellt förlossning på gång. Hade värkar i går kväll/natt, det var som en intensiv mensvärk blandat med sammandragningar, och varken alvedon eller vetekudde hjälpte. Sen försvann det när jag sov såklart.

Det kom tillbaks lite under förmiddagen och försvann nu när jag sov middag. Får se om det tar fart igen, jag ska nog iaf förvarna min mamma så hon inte dricker öl i kväll.
    Åh vad spännande :) Då håller vi tummar och tår för att det sätter igång rejält så du slipper gå runt med pinvärkar. Äntligen
    jennie08 skrev 2018-07-11 11:18:30 följande:

Hej hej, här händer det inte mycket kan jag säga. Typ ingenting. Dock så trycker han neråt och jag får rejäl molvärk emellanåt. Igår kunde jag inte sitta i soffan för han tryckte så och de där ilningarna gör riktigt ont.

Men du, huvudvärk låter jobbigt. Har du kollat ditt blodtryck och urin? När ska du till bm nästa gång?

Värken är nog kroppen som förbereder sig så det är inget att oroa sig för :) Har likadant.

Men eftersom du är orolig så tycker jag du ska prata med din bm. Får du regelbundna värkar så kontaktar du förlossningen. Du kan väl ringa de angående din huvudvärk också om du inte har en tid snart till din bm.

Blodtryck och urin har sett bra ut hela tiden.. Har tid hos bm nästa vecka o då har jag ev gått över tiden med fyra dagar om han int har kommit. Ringde te förlossningen och hon sa att det är fullt normalt med allt o jag skulle bara ta två st alvedon.. Men ja äter int sånt hahah.. Om de skulle ha varit en lätt huvudvärk skulle de ha släppt för flera dagar sen tycker ja :/

Ojoj! Låter spännande!! Hoppas de går bra för dig och att bebis kanske vill komma ut!
  • Kellie13

hallå! ja men det  e väl "bra" att du har värkar, då börjar det ju närma sig! Själv har jag bara svaga förvärkar.Skrikandes Vill ha dom riktiga värkarna NU! hehe. Ja , du får börja klocka dom o ringa förlossningen om dom kommer tätt.
  • Kellie13

åhh avensjuk! Vill oxå ha såna känningar!
  • Kellie13

asså det där fattar inte jag, varför får man förvärkar mest på kvällen o sen att dom går över dan efter? irriterande hehe.
    Kellie13 skrev 2018-07-11 14:34:11 följande:

asså det där fattar inte jag, varför får man förvärkar mest på kvällen o sen att dom går över dan efter? irriterande hehe.

Det förstår int jag heller.. På nätterna har jag så starka/kraftiga värkar och sammandragningar på det.. Men nu?! Nä ingenting på hela morgonen och nu ingenting heller, ja blir galen! Ja vill veta att det är igång haha.. Jag tvingade mig själv o sova om o om och om igen efter varje värk.. Men ska försöka klocka dom på något vänster hahah, ja vill ju sova hehe
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?