• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-13 17:08:36 följande:
    Det var ett vanligt bm-besök. I mitt landsting erbjuds alla hinnsvepning i v 41.
    ok borde vara så överallt tycker man.
  • Kellie13
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-13 11:37:08 följande:

Helloooo! Bra nyheter här ifrån också! Öppen med 2cm! Haft kraftiga värkar sen 2:30 inatt! Åh jag är så nevös och rädd!!

va kul! hur går det?
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-13 11:38:30 följande:

Vi blev hemskickade. Det är för mycket kvar av tappen för att de skulle kunna göra nåt för att hjälpa till. Nu hoppas jag bara på att hinnsvepningen gjorde någon nytta och att jag slipper gå flera dagar till.

Så sjukt besviken.

Ok fan va tråkigt! förstår att du e besviken, skulle jag oxå bli men nu som sagt så har jag ställt in mig på nästa lördag och att allt annat är en bonus! E trött på mig själv nu som bara klagar hehe, hjälper ju inte iaf. Men jag tycker endå det e konstigt att det inte händer nått, ja menar vad väntar kroppen på. Men tänk såhär: du e ju redan öppen 4-5 cm så det e NÄRA nu! Sen när våra små kommer så kommer vi ju tycka att all denna väntan var värt! Skrattande

Helloooo! Bra nyheter här ifrån också! Öppen med 2cm! Haft kraftiga värkar sen 2:30 inatt! Åh jag är så nevös och rädd!!

va kul! hur går det?
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-13 20:03:46 följande:

Ok fan va tråkigt! förstår att du e besviken, skulle jag oxå bli men nu som sagt så har jag ställt in mig på nästa lördag och att allt annat är en bonus! E trött på mig själv nu som bara klagar hehe, hjälper ju inte iaf. Men jag tycker endå det e konstigt att det inte händer nått, ja menar vad väntar kroppen på. Men tänk såhär: du e ju redan öppen 4-5 cm så det e NÄRA nu! Sen när våra små kommer så kommer vi ju tycka att all denna väntan var värt! va kul! hur går det?

Jo så är det förmodligen, men just nu känns varje timme som alldeles för länge!
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-13 20:07:13 följande:

Men alltså va? Du var ju öppen 4-5 cm. Men har du värkar nu? Om inte, får du göra om hinnsvepningen snart? Jag som trodde du låg på sjukhus nu med lustgas och smärta. Hehe

Kroppen är så lurig. Går aldrig att lite på... Hoppas det kommer igång snart av sig själv. Kunde man inte se att du hade värkar på ctg?
  • jennie08

Här händer det grejer när man är borta några timmar :) Väldgt avis är jag. Vi hade ju BF på söndag båda två.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-13 20:07:13 följande:
    japp ja vet, det gäller o försöka tänka på annat, även fast d e svårt. Värst tycker jag e när man har haft förvärkar på kvällen (som jag har nu, fast svaga) o sen när man vaknar på morgonen så är det borta igen, då känns det som gått fram ett steg för att sen backa ett steg tillbaka.
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-13 20:15:38 följande:

Men alltså va? Du var ju öppen 4-5 cm. Men har du värkar nu? Om inte, får du göra om hinnsvepningen snart? Jag som trodde du låg på sjukhus nu med lustgas och smärta. Hehe

Kroppen är så lurig. Går aldrig att lite på... Hoppas det kommer igång snart av sig själv. Kunde man inte se att du hade värkar på ctg?

Ja men tappen var fortfarande för lång för att de skulle kunna ta hål på hinnorna.

Vi har barnvakt i kväll/natt och har hunnit med att städa (jag plockade alla leksaker från golvet), ha sex och gå en promenad. Just nu tror jag att jag har nåt slags värkar. Både nu och på promenaden så har de mer känts som sammandragningar och ett enormt tryck nedåt, som att bebisen försöker gräva sig ut, och det är obekvämt att sitta ner.

Ctg visade på typ en värk var tionde minut, så nånting är ju på gång, men jag tycker inte att de har ökat i frekvens under dagen :(

Jag var så övertygad om att andra barnet skulle komma tidigare OCH gå snabbare än första, men den här lilla krabaten verkar göra allt för att bevisa mig fel.
  • LängtarEfterMinÄlskadeSon

Hejsan alla underbara! Gissa vem som vaknade av värkar 2:30 igår natt, och kom ut 18:40... Jo min efter längtade Nikolaij!!! Tog 3 timmar att krysta ut honom, är paff, 3 timmar?! Barnmorskorna som var med var också helt förvånade, för att vara förstföderska så rockade jag på utan bedövning och det funkade precis som förväntat!

Nikolaij 3916gram 51cm lång och kom ut 18:40! Mäktigaste jag har varit med om!!! Lätt att ja kommer skaffa fler barn, dethär stoppade int mig!

Hur går det för er tjejer?! Bebisar i famnen ni med? <3

• Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-14 00:04:44 följande:

Hejsan alla underbara! Gissa vem som vaknade av värkar 2:30 igår natt, och kom ut 18:40... Jo min efter längtade Nikolaij!!! Tog 3 timmar att krysta ut honom, är paff, 3 timmar?! Barnmorskorna som var med var också helt förvånade, för att vara förstföderska så rockade jag på utan bedövning och det funkade precis som förväntat!

Nikolaij 3916gram 51cm lång och kom ut 18:40! Mäktigaste jag har varit med om!!! Lätt att ja kommer skaffa fler barn, dethär stoppade int mig!

Hur går det för er tjejer?! Bebisar i famnen ni med? <3

Grattis igen! Men alltså, hade du krystvärkar i tre timmar? Eller menar du att det tog tre timmar från att du var öppen 10 cm till att han var ute?

Ingen bebis här än men hinnsvepningen tycks ha gett effekt (vi mixade även in städning, sex och promenad). Har stadig värk i länd och höfter och emellanåt kommer intensiva sammandragningar tillsammans med ett enormt tryck nedåt. Jag hoppas på att kunna sova nåt i natt, utan att allt avstannar.

BF+6 och förhoppningsvis kommer bebisen under lördagen! En vecka efter BF...
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?