• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • LängtarEfterMinÄlskadeSon
    Iowhannah skrev 2018-07-14 00:21:09 följande:

Grattis igen! Men alltså, hade du krystvärkar i tre timmar? Eller menar du att det tog tre timmar från att du var öppen 10 cm till att han var ute?

Ingen bebis här än men hinnsvepningen tycks ha gett effekt (vi mixade även in städning, sex och promenad). Har stadig värk i länd och höfter och emellanåt kommer intensiva sammandragningar tillsammans med ett enormt tryck nedåt. Jag hoppas på att kunna sova nåt i natt, utan att allt avstannar.

BF+6 och förhoppningsvis kommer bebisen under lördagen! En vecka efter BF...

Tack så mycket! Ja menar att det tog tre timmar från att vara fullt öppen ?mogen? tills han var ute haha! Åh håller tummarna på bebis för dig snart då!! Lita på din kropp o signaler, kunde ha gått åt skogen för mig med tanke på allt gick så snabbt
  • Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-14 07:25:47 följande:

Tack så mycket! Ja menar att det tog tre timmar från att vara fullt öppen ?mogen? tills han var ute haha! Åh håller tummarna på bebis för dig snart då!! Lita på din kropp o signaler, kunde ha gått åt skogen för mig med tanke på allt gick så snabbt

Tack, men jag litar inte ett piss på kroppens signaler längre. Jag vaknade ÅTERIGEN utan några som helst känningar!

Så jävla less på det här!
  • jennie08
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-14 00:04:44 följande:

Hejsan alla underbara! Gissa vem som vaknade av värkar 2:30 igår natt, och kom ut 18:40... Jo min efter längtade Nikolaij!!! Tog 3 timmar att krysta ut honom, är paff, 3 timmar?! Barnmorskorna som var med var också helt förvånade, för att vara förstföderska så rockade jag på utan bedövning och det funkade precis som förväntat!

Nikolaij 3916gram 51cm lång och kom ut 18:40! Mäktigaste jag har varit med om!!! Lätt att ja kommer skaffa fler barn, dethär stoppade int mig!

Hur går det för er tjejer?! Bebisar i famnen ni med? <3

Åh Grattis, vad härligt för dig :) Tänk att det ändå är så häftigt att föda barn. Trots smärtan.

För mig tog det 50 minuter att krysta ut nr 1 och 15 minuter att krysta ut nr 2 så 3 timmar var tufft gjort - utan bedövning och allt :) Grattis Grattis <3

Mår ni bra annars?

Här händer inte mycket. Trodde något eventuellt var på G igår men sen somnade jag och allt försvann. Idag känner jag ingenting. Mår precis som vanligt.

Hur går det för er andra?
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-14 15:04:10 följande:

Åh Grattis, vad härligt för dig :) Tänk att det ändå är så häftigt att föda barn. Trots smärtan.

För mig tog det 50 minuter att krysta ut nr 1 och 15 minuter att krysta ut nr 2 så 3 timmar var tufft gjort - utan bedövning och allt :) Grattis Grattis <3

Mår ni bra annars?

Här händer inte mycket. Trodde något eventuellt var på G igår men sen somnade jag och allt försvann. Idag känner jag ingenting. Mår precis som vanligt.

Det går knappt alls. Jag har haft småvärkar från och till hela dagen men det tar aldrig riktigt i. Litar inte på min kropp längre.
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-14 15:04:10 följande:

Mår ni bra annars?

Väntar och väntar! 41+0 idag och 1 v kvar till att bli igångsatt, för jag tror faktiskt inte att den här lilla krabaten kommer vilja komma ut frivilligt! På måndag ska jag på det sista ultaljudet för att kolla hur mkt fostervatten som finns. Räknade ut att jag har varit på 5 ultraljud den här gången! herregud, med dottern var jag bara på RUL.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-14 15:10:30 följande:
    Det går knappt alls. Jag har haft småvärkar från och till hela dagen men det tar aldrig riktigt i. Litar inte på min kropp längre.
    Samma här! Fan att det ska vara så segt!!!Rynkar på näsan
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-14 18:36:13 följande:

Väntar och väntar! 41+0 idag och 1 v kvar till att bli igångsatt, för jag tror faktiskt inte att den här lilla krabaten kommer vilja komma ut frivilligt! På måndag ska jag på det sista ultaljudet för att kolla hur mkt fostervatten som finns. Räknade ut att jag har varit på 5 ultraljud den här gången! herregud, med dottern var jag bara på RUL.

Har du fått alla tider inbokade redan? För jag fick ingen ny mvc-tid i går, bm på förlossningen frågade om jag hade fått det och sa att jag borde ha det.

Usch, jag vill inte bli igångsatt men som det är nu så verkar det inte bli annat än så :/ Konstigt att vi inte bokade nån tid för igångsättning... Jag ska ringa mvc på måndag (om inget hänt innan dess) och fråga hur jag ska göra.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-14 18:57:44 följande:
    Har du fått alla tider inbokade redan? För jag fick ingen ny mvc-tid i går, bm på förlossningen frågade om jag hade fått det och sa att jag borde ha det.

Usch, jag vill inte bli igångsatt men som det är nu så verkar det inte bli annat än så :/ Konstigt att vi inte bokade nån tid för igångsättning... Jag ska ringa mvc på måndag (om inget hänt innan dess) och fråga hur jag ska göra.
    Asså jag ska på UL på måndag, det e drop in tid o sen på tisdag skulle Mvc ringa mig för att meddela tid för igångsättning och det blir ju senast nästa lördag för då e jag på 42+0 o dom går tydligen inte över det. Asså när hon såg hur besviken jag blev att man inte kunde bli startad tidigare så sa hon att ja behöver ju inte vänta till en vardag att bli startad om ja byter vecka på helgen, vilket jag gör på lördag. Fan dom skulle bara våga låta mig vänta ännu längre hehe. Det räcker så gott med dessa 2 veckor.
    Ja det var ju konstigt att dom inte bokade in det, men ring du på måndag o kolla.
  • jennie08

Kanske lika bra att räkna med att gå så länge. Det innebär alltså två veckor till för mig. Vad ska man göra, bebisen trivs bra där inne helt enkelt. Mina två andra kom ju båda i vecka 39+4 vilket alltså passerats nu.

Jobbigt med värkar lowhannah om det inte händer något. Då känns det så meningslöst. Men å andra sidan så hade du ju öppnat dig 4-5 och det är ju riktigt bra. Förstår inte att man kan öppna sig så mycket egentligen utan att förlossningen drar igång på riktigt?!

Kellie13, skönt ändå att ha några datum att kunna se fram emot. Mysigt med ultraljud också. Men du känner inte av några förvärkar?

Jag ska till bm på måndag fast jag bestämt sa till henne sist att då är han född! Hon bokade in mötet ändå....

• Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-14 19:36:34 följande:

Kanske lika bra att räkna med att gå så länge. Det innebär alltså två veckor till för mig. Vad ska man göra, bebisen trivs bra där inne helt enkelt. Mina två andra kom ju båda i vecka 39+4 vilket alltså passerats nu.

Jobbigt med värkar lowhannah om det inte händer något. Då känns det så meningslöst. Men å andra sidan så hade du ju öppnat dig 4-5 och det är ju riktigt bra. Förstår inte att man kan öppna sig så mycket egentligen utan att förlossningen drar igång på riktigt?!

Kellie13, skönt ändå att ha några datum att kunna se fram emot. Mysigt med ultraljud också. Men du känner inte av några förvärkar?

Jag ska till bm på måndag fast jag bestämt sa till henne sist att då är han född! Hon bokade in mötet ändå....

Ja det var helt nytt för mig också! Tappen var mjuk men för lång och bakåtriktad fortfarande. Alltså, jag tror ju att om de skulle kunna ta hinnorna så skulle det gå av sig självt sen, och förmodligen rätt snabbt. Värkarna gör ju uppenbarligen nån nytta men det känns så himla surt att inte få ha regelbundna värkar hela tiden!

Med sonen var det liksom teckenblödning och sedan regelbundna starka värkar. Det var så tydligt att förlossningen satte igång, jag räknade nästan med nåt liknande förlopp denna gång.

Sonen stannar borta i natt med, han hade det för bra för att åka hem :) Känns rätt skönt, ifall det mot förmodan skulle sätta igång. Och skönt för honom att få en minisemester från mamma och pappa, och skönt att få vara vid kusten nu när det är dödsvarmt!
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?