jennie08 skrev 2018-07-14 19:36:34 följande:
Kanske lika bra att räkna med att gå så länge. Det innebär alltså två veckor till för mig. Vad ska man göra, bebisen trivs bra där inne helt enkelt. Mina två andra kom ju båda i vecka 39+4 vilket alltså passerats nu.
Jobbigt med värkar lowhannah om det inte händer något. Då känns det så meningslöst. Men å andra sidan så hade du ju öppnat dig 4-5 och det är ju riktigt bra. Förstår inte att man kan öppna sig så mycket egentligen utan att förlossningen drar igång på riktigt?!
Kellie13, skönt ändå att ha några datum att kunna se fram emot. Mysigt med ultraljud också. Men du känner inte av några förvärkar?
Jag ska till bm på måndag fast jag bestämt sa till henne sist att då är han född! Hon bokade in mötet ändå....
Ja det var helt nytt för mig också! Tappen var mjuk men för lång och bakåtriktad fortfarande. Alltså, jag tror ju att om de skulle kunna ta hinnorna så skulle det gå av sig självt sen, och förmodligen rätt snabbt. Värkarna gör ju uppenbarligen nån nytta men det känns så himla surt att inte få ha regelbundna värkar hela tiden!
Med sonen var det liksom teckenblödning och sedan regelbundna starka värkar. Det var så tydligt att förlossningen satte igång, jag räknade nästan med nåt liknande förlopp denna gång.
Sonen stannar borta i natt med, han hade det för bra för att åka hem :) Känns rätt skönt, ifall det mot förmodan skulle sätta igång. Och skönt för honom att få en minisemester från mamma och pappa, och skönt att få vara vid kusten nu när det är dödsvarmt!