• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • jennie08

Inga bebisar på g? 

Inte här iaf! Jag känner typ ingenting. Får lite sammandragningar om jag går i trappor eller bär på matkassar eller liknande men de går över lika snabbt som de kommer. Bara att vänta helt enkelt. 
    Ingen molvärk har jag haft idag heller. 

Jag som varit så nervös inför förlossningen har helt ändrat mode och känner mig lugn som en filbunke. Hehe, det kommer ändras snabbt så fort värkarna satt igång på riktigt men det tar jag då... 

Annars har jag mest ångest för att jag bor i ett skitigt renoveringsprojekt med för lite skåp så allt i köket står framme. Tur att jag lever i soffan ändå... ;-P

Hur går det för er andra? 

Märker att bebisen i magen alltid är vaken mellan 23-24 på kvällen.. då är han som mest aktiv och håller mig vaken. 

Kellie13 skrev 2018-07-11 22:15:16 följande:

mm förstår att du känner dig osäker! det skulle jag oxå göra och jag väntar endå mitt andra barn.

Ja.. Så jag håller tummarna på de bästa!
    jennie08 skrev 2018-07-11 23:54:00 följande:

Inga bebisar på g? 

Inte här iaf! Jag känner typ ingenting. Får lite sammandragningar om jag går i trappor eller bär på matkassar eller liknande men de går över lika snabbt som de kommer. Bara att vänta helt enkelt. 

Jag som varit så nervös inför förlossningen har helt ändrat mode och känner mig lugn som en filbunke. Hehe, det kommer ändras snabbt så fort värkarna satt igång på riktigt men det tar jag då... 

Annars har jag mest ångest för att jag bor i ett skitigt renoveringsprojekt med för lite skåp så allt i köket står framme. Tur att jag lever i soffan ändå... ;-P

Märker att bebisen i magen alltid är vaken mellan 23-24 på kvällen.. då är han som mest aktiv och håller mig vaken. 

Är lite som dig inför förlossningen det kommer och går, ena dagen kan jag vara hel cool och andra så kan jag vara livrädd hahah.. Jo mina värkar eller förvärkar eller vad det nu än är gjorde mig livrädd inatt... Hahah ja du får ta o vila upp dig!

Här är det ingen bebis än men hoppas på snart ..
  • Iowhannah

Inga bebisar på g? 

Det är segt nu alltså. Jag sitter på pilatesbollen och hoppas på att det hjälper bebisen lite.

Vi körde på en till färdknäpp i kväll och nu har jag haft småvärkar i drygt två timmar. Mina bröstvårtor är väldigt ömma också.

Jaja, jag ska väl försöka sova en skvätt och hoppas på att värkarna fortsätter i morgon, och att de ökar i styrka! Så här orkar jag inte hålla på hur länge som helst -.-
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-12 00:06:20 följande:

Det är segt nu alltså. Jag sitter på pilatesbollen och hoppas på att det hjälper bebisen lite.

Vi körde på en till färdknäpp i kväll och nu har jag haft småvärkar i drygt två timmar. Mina bröstvårtor är väldigt ömma också.

Jaja, jag ska väl försöka sova en skvätt och hoppas på att värkarna fortsätter i morgon, och att de ökar i styrka! Så här orkar jag inte hålla på hur länge som helst -.-

Jag kanske också borde testa pilatesbollen. Ska den hjälpa? Nu när bebisen är vaken så är det ett jäkla tryck neråt. Ilningarna gör så att jag hoppar till avsnörts. Aj aj. Han måste komma åt någon nerv när han rör på sig. Tappar nästan andan ibland av smärta. Tur att det går över på någon sekund eller två.

Lustigt det där med brösten. Mina har också börjat ömma. Vilket de inte gjort sen i början av graviditeten. Känns som att brösten spänner och växer också. Brukar man få så innan förlossningen?
  • jennie08
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-12 00:04:34 följande:

Är lite som dig inför förlossningen det kommer och går, ena dagen kan jag vara hel cool och andra så kan jag vara livrädd hahah.. Jo mina värkar eller förvärkar eller vad det nu än är gjorde mig livrädd inatt... Hahah ja du får ta o vila upp dig!

Här är det ingen bebis än men hoppas på snart ..

Ja men det är ganska skönt att slippa gå runt och vara nervös inför något som man ändå inte kan göra något åt. Hehe men som du säger. När man väl har värkar så kanske man agerar lite annorlunda. Hihi

Nu är det inte långt till BF isf :)
  • Åttionio89

Vaknade precis av den värsta sura uppstötningen hittills, trodde jag skulle spy. Haha. Och som vanligt har jag svårt att somna om :( Vill också ha känningar nu! Igår natt hade jag två förvärkar som kändes lite grann i ryggen men that?s it, på dagarna känner jag ingenting förutom lite sammandragningar och illamående. Jaja tids nog drar det ju igång men just nu känns det som ljusår bort.

• Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-12 00:12:08 följande:

Jag kanske också borde testa pilatesbollen. Ska den hjälpa? Nu när bebisen är vaken så är det ett jäkla tryck neråt. Ilningarna gör så att jag hoppar till avsnörts. Aj aj. Han måste komma åt någon nerv när han rör på sig. Tappar nästan andan ibland av smärta. Tur att det går över på någon sekund eller två.

Lustigt det där med brösten. Mina har också börjat ömma. Vilket de inte gjort sen i början av graviditeten. Känns som att brösten spänner och växer också. Brukar man få så innan förlossningen?

Jag googlade lite och tydligen kan pilatesbollen hjälpa bebisen att komma längre ner när man har värkar. Jag tror även att den öppnar upp bäckenet på ett bekvämt sätt.

Att brösten börjar ömma och ev växa har nog med mjölken att göra. För mig är det i princip bara bröstvårtorna som är ömma, inte hela härligheten (men så är typ halva brösten bröstvårta nu).

GAAH! Jag är så trött på det här! Hade (små)värkar i flera timmar i går kväll, och molvärk hela natten, men nu har det lagt sig IGEN!! Så sjukt besviken! Antar att jag får ställa in mig på hinnsvepning i morgon -.-
  • Kellie13

Inga bebisar på g? 

Händer inget här heller (bf+6) SUCK! Tror ärligt talat att han inte kommer att komma ut frivilligt utan jag kommer nog bli startad den här gången oxå och om jag nu blir det så sker det inte föränn nästa lördag. ÅHHHH jag pallar inte gå o vara såhär tung så länge till. Undrar hur mkt han väger nu liksom! Gjorde ett TUL i v 35 o då vägde han 2.5 kg så det känns som om han väger typ över 5 nu. Hoppas inte!
    Min lilla kille är oxå väldigt aktiv på kvällarna, speciellt igår! Trodde han skulle hoppa ur magen!
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-12 07:31:24 följande:
    Jag googlade lite och tydligen kan pilatesbollen hjälpa bebisen att komma längre ner när man har värkar. Jag tror även att den öppnar upp bäckenet på ett bekvämt sätt.

Att brösten börjar ömma och ev växa har nog med mjölken att göra. För mig är det i princip bara bröstvårtorna som är ömma, inte hela härligheten (men så är typ halva brösten bröstvårta nu).

GAAH! Jag är så trött på det här! Hade (små)värkar i flera timmar i går kväll, och molvärk hela natten, men nu har det lagt sig IGEN!! Så sjukt besviken! Antar att jag får ställa in mig på hinnsvepning i morgon -.-
    vadå ska du göra hinnsvepning imorn? vem e det som gör det? e det din barnmorska eller?  Var ju hos mvc i måndags men hon erbjöd sig inte att göra det så vet inte hur d funkar.
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?