• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-11 14:45:58 följande:

Det förstår int jag heller.. På nätterna har jag så starka/kraftiga värkar och sammandragningar på det.. Men nu?! Nä ingenting på hela morgonen och nu ingenting heller, ja blir galen! Ja vill veta att det är igång haha.. Jag tvingade mig själv o sova om o om och om igen efter varje värk.. Men ska försöka klocka dom på något vänster hahah, ja vill ju sova hehe

Jag övervägde att strunta i att sova just för att undvika att det avtog, men det gick inte.
    Iowhannah skrev 2018-07-11 17:56:48 följande:

Jag övervägde att strunta i att sova just för att undvika att det avtog, men det gick inte.

Åh.. Ja så kan de bli.. Jag hoppas att det int blir värre inatt som jag tror det kommer bli.. Då får jag ligga vaken o kika hur ofta dom kommer och sitter i. Men vill ju sova å så man får se heh..
  • Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-11 18:57:26 följande:

Åh.. Ja så kan de bli.. Jag hoppas att det int blir värre inatt som jag tror det kommer bli.. Då får jag ligga vaken o kika hur ofta dom kommer och sitter i. Men vill ju sova å så man får se heh..

Jag tänker nog försöka vara vaken, sitta på pilatesbollen och kolla serie, ifall det blir samma sak ikväll igen. Jag vill inte dra ut mer på det här.
  • Kellie13
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-11 14:45:58 följande:
    Det förstår int jag heller.. På nätterna har jag så starka/kraftiga värkar och sammandragningar på det.. Men nu?! Nä ingenting på hela morgonen och nu ingenting heller, ja blir galen! Ja vill veta att det är igång haha.. Jag tvingade mig själv o sova om o om och om igen efter varje värk.. Men ska försöka klocka dom på något vänster hahah, ja vill ju sova hehe
    mm jag har inte så starka förvärkar tyvärr Rynkar på näsan så det känns inte som om det är på gång. Däremot har jag ätit väldigt mkt under dom senaste dagarna o skitit (ursäkta) mer än vanligt. Vet inte om d kan vara ett tecken men men... just nu letar man tecken hela tiden.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-11 17:56:48 följande:
    haha! Kroppen behöver nog sova inför förlossningen men jag förstår hur du tänker! Flört
  • Kellie13
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-11 18:57:26 följande:
    men hur vet du att det inte är förlossningsvärkar om dom nu e starka?
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-11 20:36:13 följande:

haha! Kroppen behöver nog sova inför förlossningen men jag förstår hur du tänker! 

Haha! En vän till mig var inte heller helt övertygad om att det var en bra idé. Förstår inte riktigt :P
    Kellie13 skrev 2018-07-11 20:35:08 följande:

mm jag har inte så starka förvärkar tyvärr  så det känns inte som om det är på gång. Däremot har jag ätit väldigt mkt under dom senaste dagarna o skitit (ursäkta) mer än vanligt. Vet inte om d kan vara ett tecken men men... just nu letar man tecken hela tiden.

Det kommer om int de så kanske du har tur o slipper den hemska värken.. Ja har läst många som blir jätte dåliga i magen dagen innan/samma dag men jag vet int!
    Kellie13 skrev 2018-07-11 20:37:16 följande:

men hur vet du att det inte är förlossningsvärkar om dom nu e starka?

Det är de som gör mig orolig! Jag har ring te dom på förlossningen och dom sa att det är normalt o inget jag behöver oroa mig över.... Men de gör jag likt förbannat! Det kan ju vara förlossningsvärkar, jag har ingen aning jag har aldrig fött barn förut.. Så jag förlitar mig tok för mycket på barnmorskor och förlossningen... har liksom några mil te sjukhuset också ..
  • Kellie13
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-11 21:59:12 följande:
    Det är de som gör mig orolig! Jag har ring te dom på förlossningen och dom sa att det är normalt o inget jag behöver oroa mig över.... Men de gör jag likt förbannat! Det kan ju vara förlossningsvärkar, jag har ingen aning jag har aldrig fött barn förut.. Så jag förlitar mig tok för mycket på barnmorskor och förlossningen... har liksom några mil te sjukhuset också ..
    mm förstår att du känner dig osäker! det skulle jag oxå göra och jag väntar endå mitt andra barn.
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?