• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-03 21:15:13 följande:

Ok skönt att han ligger rätt. Ja du, tänk om förlossning kunde vara smärtfritt. Fast ärligt talat, jag kommer inte ihåg hur det kändes att föda förra gången (5 år sen) MEN det jag kommer ihåg var förvärkarna! Åh herregud säger jag bara! Låg i 2 dagar hemma och skrek medans sambon klockade mig hela tiden. 

Åh herregud, vilken mardröm! Två dagar av det där, hur orkade du med förlossningen?
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-03 21:56:59 följande:

Jag frågade om det när jag gjorde RUL, men då sa bm att de bara gör TUL om tidigare barn vägde minst 4500. Såvida inte magens storlek avviker från kurvan då, vilket min inte gör.

Känns lite sent för TUL nu ändå, jag har ju bf på lördag.

Ja det är ju lite sent kanske men tycker ändå att de bör ta ens oro på allvar. Hur gick din förlossning sist?

Ok skönt att han ligger rätt. Ja du, tänk om förlossning kunde vara smärtfritt. Fast ärligt talat, jag kommer inte ihåg hur det kändes att föda förra gången (5 år sen) MEN det jag kommer ihåg var förvärkarna! Åh herregud säger jag bara! Låg i 2 dagar hemma och skrek medans sambon klockade mig hela tiden. 

Nej fy vad hemskt. Förvärkar i 2 dagar låter allt annat än kul. Min kompis hade också det men henne gav de något för att stanna värkarna så att hon skulle få sova.

Förhoppningsvis går det snabbare den här gången eftersom din förra har banat vägen ;)
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-03 22:19:45 följande:

Ja det är ju lite sent kanske men tycker ändå att de bör ta ens oro på allvar. Hur gick din förlossning sist?Nej fy vad hemskt. Förvärkar i 2 dagar låter allt annat än kul. Min kompis hade också det men henne gav de något för att stanna värkarna så att hon skulle få sova.

Förhoppningsvis går det snabbare den här gången eftersom din förra har banat vägen ;)

Min förra förlossning var jobbig, främst för att EDA:n gjorde att mina värkar avtog, men jag vet inte om bebisens storlek gjorde någon skillnad så. Däremot kan hans storlek mycket väl varit anledningen till att han hade svårt att syresätta sig efter födseln.

Det går inte riktigt att föreställa sig hur det kommer bli denna gång. Sonen banade ju väg och alla säger att andra förlossningen är lättare än första. Usch, jag är lite nervös redan, samtidigt som jag är peppad. Känner mig lite förvirrad i alla dessa känslor.
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-03 21:32:24 följande:

Jag minns bara att jag trodde att jag skulle dö sista gången. Fick ren panik vilket gjorde att jag bestämde mig för att aldrig mer skaffa barn ;) Det gick ju bra... hehe

Det roliga är att trots att minnet säger att det var hemskt och fruktansvärt så enligt min förlossningsjournal så klarade jag mig utan lustgas tills typ en timme innan hon var född. Och jag minns att jag krystade i timmar men egentligen tog det 15 minuter. Så mitt minne är något helt annat än vad som egentligen hände.

Jag har inte gått upp så mycket, +5kg visade vågen sist jag var hos bm men ändå så väger bebis redan nu 3500g. Men jag låg på minus sen innan eftersom jag bara kräktes i 2 1/2 månad.

Lowhannah, kan du inte få görs tul?

ok skönt för dig att du inte har gått upp så mycket.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-03 21:57:45 följande:
    Åh herregud, vilken mardröm! Två dagar av det där, hur orkade du med förlossningen?
    Ja det undrar jag med faktiskt! Asså jag var ju såå nerdrogad! drog i mig alldeles för mkt av lustgasen så barnmorskan sa till mig flera gånger att det räckte nu och då sänkte hon trycket men när hon gick ut så ökade vi på den igen hehe. 
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-03 22:19:45 följande:
    Ja det är ju lite sent kanske men tycker ändå att de bör ta ens oro på allvar. Hur gick din förlossning sist?

Nej fy vad hemskt. Förvärkar i 2 dagar låter allt annat än kul. Min kompis hade också det men henne gav de något för att stanna värkarna så att hon skulle få sova.

Mmm hoppas på det men känns inte så just nu. Nu känns han såå långt borta och endå så nära Glad
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-04 13:34:28 följande:

Ja det undrar jag med faktiskt! Asså jag var ju såå nerdrogad! drog i mig alldeles för mkt av lustgasen så barnmorskan sa till mig flera gånger att det räckte nu och då sänkte hon trycket men när hon gick ut så ökade vi på den igen hehe. 

Hahaha! Jag minns hur jag nästan började gråta när jag bad sambon att öka lustgasen och fick svaret att den stod på max. Jag var tvungen att kolla själv för jag vägrade tro honom!
  • jennie08

Min andra förlossning gick betydligt snabbare än första. På gott och ont. Det gick så snabbt så jag knappt hann med. Fick ju panik då. Men hon var ute på några timmar och efteråt mådde jag oförskämt bra. Var mycket mer mörbultad och trött efter första förlossningen.

Jag andades också helt fel med lustgasen. Hade kvar den så länge så att jag nästan somnade. Helt underbart men jag missade ju varenda paus mellan värkarna för då var jag så borta. Upplevde att jag hade en enda lååååång värk tills hon var ute.

Min lustgas hade de sänkt under andra förlossningen också. Fattade inte det där och då. De gjorde det för att bebisens hjärtljud gick ner emellanåt. Men fy vad arg jag var på att lustgasen inte funkade lika bra som första gången.

Hur mår ni idag?

• Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-04 18:17:55 följande:
    Hahaha! Jag minns hur jag nästan började gråta när jag bad sambon att öka lustgasen och fick svaret att den stod på max. Jag var tvungen att kolla själv för jag vägrade tro honom!
    ok så du kände att det inte hjälpte eller?
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-04 20:31:13 följande:

Min andra förlossning gick betydligt snabbare än första. På gott och ont. Det gick så snabbt så jag knappt hann med. Fick ju panik då. Men hon var ute på några timmar och efteråt mådde jag oförskämt bra. Var mycket mer mörbultad och trött efter första förlossningen.

Jag andades också helt fel med lustgasen. Hade kvar den så länge så att jag nästan somnade. Helt underbart men jag missade ju varenda paus mellan värkarna för då var jag så borta. Upplevde att jag hade en enda lååååång värk tills hon var ute.

Min lustgas hade de sänkt under andra förlossningen också. Fattade inte det där och då. De gjorde det för att bebisens hjärtljud gick ner emellanåt. Men fy vad arg jag var på att lustgasen inte funkade lika bra som första gången.

Hur mår ni idag?

Jorå extra tungt idag tycker jag det e. Vet inte varför men det känns som om ja gått upp 5 kg på bara en dag. Vill bara att han ska komma ut nu så man blir lättare i kroppen igen! Själv då?
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?