• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
    Kellie13 skrev 2018-06-27 21:18:53 följande:

nä jag har typ inga känningar, bara lite molvärk i magen och varit illamående i 5 dagar i rad. Har bf 6 juli och vill att han ska komma NU men just nu känns det som att han aldrig ska komma ut

Ja men samma här, illamåendet kommer te o från hela tiden.. Och min Lill turbo är beräknad den 15e och jag känner int ett smack o jag vill det för då vet man att det är nära!!
  • Kellie13
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-06-28 11:09:25 följande:
    Åh jag vill ocksååååå!!! Lycka till!!
    Eller hur! jag med! hur långt har du kvar?
  • Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-06-28 11:09:25 följande:

Åh jag vill ocksååååå!!! Lycka till!!

Hon får gärna stanna till på söndag iaf men sen är det fritt fram!

Fortfarande lite ruckbar men som omföderska så är inte det helt ovanligt, bebisen ligger i varje fall med huvudet åt rätt håll.
    Iowhannah skrev 2018-06-28 15:49:59 följande:

Hon får gärna stanna till på söndag iaf men sen är det fritt fram!

Fortfarande lite ruckbar men som omföderska så är inte det helt ovanligt, bebisen ligger i varje fall med huvudet åt rätt håll.

Åh, min lilla turbos huvud är också lite ruckbar o väntar mitt första barn, kan ha ändrats nu för känner tydligare att han gräver sig neråt haha! Hoppas hon vill stanna tills söndag då hon kanske vill komma tidigare än vad mamma vill :x
  • Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-06-28 18:51:18 följande:

Åh, min lilla turbos huvud är också lite ruckbar o väntar mitt första barn, kan ha ändrats nu för känner tydligare att han gräver sig neråt haha! Hoppas hon vill stanna tills söndag då hon kanske vill komma tidigare än vad mamma vill :x

För min del är hon välkommen när som helst men min mamma ska vara med på förlossningen och hon är på semester just nu.
  • jennie08

Hej tjejer, var hos min bm idag och idag var det ytterligare en bm som fick känna och klämma på magen. Men eftersom ingen kan säga till 100% att bebisen ligger rätt så skickades en remiss för ul. Så nästa vecka får vi se om han ligger med huvudet eller rumpan neråt. Vad det än är som ligger neråt så har det sjunkit långt ner. Så är det rumpan så blir det nog inget vändningsförsök ens. Men men... får vänta tills jag får en tid för ultraljud.

Men att han låg långt ner i bäckenet kan förklara alla smärtande ilningar ner mot underlivet.

Sen har jag jävulsk molvärk på kvällarna.

Fy vad varmt det varit nu i 2 dagar. Jag rinner ju bort. Hehe

Hur går det för er andra?

• Kellie13
    jennie08 skrev 2018-06-28 22:25:16 följande:

Hej tjejer, var hos min bm idag och idag var det ytterligare en bm som fick känna och klämma på magen. Men eftersom ingen kan säga till 100% att bebisen ligger rätt så skickades en remiss för ul. Så nästa vecka får vi se om han ligger med huvudet eller rumpan neråt. Vad det än är som ligger neråt så har det sjunkit långt ner. Så är det rumpan så blir det nog inget vändningsförsök ens. Men men... får vänta tills jag får en tid för ultraljud.

Men att han låg långt ner i bäckenet kan förklara alla smärtande ilningar ner mot underlivet.

Jorå är beräknad till på fredag nästa vecka (6juli) och jag är så TRÖTT på detta nu!! Känner mig så tung (har gått upp över 20 kg) , ont i ryggen och vaknar flera gånger på natten och har ont som fan i höften! Jag har ju inte känt av så mycket av varken förvärkar eller sammandragningar men igår så fick jag förvärkar en del på kvällen så jag tänkte: YES! det händer nått! men idag? NADA! ZERO!. Känner inget förutom illamående. Ush va ja klagar känner jag!  men så här less på att vara gravid var jag inte med dottern och då gick jag över tiden med henne 2 veckor. Fasar för att det ska hända igen.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-06-29 15:11:45 följande:

Jorå är beräknad till på fredag nästa vecka (6juli) och jag är så TRÖTT på detta nu!! Känner mig så tung (har gått upp över 20 kg) , ont i ryggen och vaknar flera gånger på natten och har ont som fan i höften! Jag har ju inte känt av så mycket av varken förvärkar eller sammandragningar men igår så fick jag förvärkar en del på kvällen så jag tänkte: YES! det händer nått! men idag? NADA! ZERO!. Känner inget förutom illamående. Ush va ja klagar känner jag!  men så här less på att vara gravid var jag inte med dottern och då gick jag över tiden med henne 2 veckor. Fasar för att det ska hända igen.

Ja, den här jäkla viktuppgången och vätskeansamlingarna gör verkligen ingenting lättare! Jag ligger på nästan 30 kilo plus :/

Gick du upp mycket med första barnet också? Jag gick upp typ 25 kilo och trodde att jag skulle hamna på kanske 18 kilo denna gång, men ikke.
  • Meedaa1

Har precis som du haft två bm som känt och klämt men inte riktigt kan avgöra så på måndag ska jag på ul

vill helst slippa snitt men vi får se

Hur känner du sparkarna

Jag har en bula mellan revbenen ingen tryck nedåt

Har känt det vid några tillfällen och då tror jag den legat med huvudet rätt sparkar mest vid naveln på vänster sida
  • Milou3

Vad jobbigt och lite nervöst : /

Var känner du sparkar eller ?spjärn? någonstans?
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?