• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-01 16:23:18 följande:

Jag har fått ökade flytningar också. Är det vanligt eller borde man kolla upp det? Det kliar inte eller så men jag klarar mig inte utan trosskydd (och jag måste byta ofta).

Det är vanligt. Har oxå mer flytningar nu och vattniga sådana. Åkte in för några veckor sen till förlossningen för jag trodde att jag läckte fostervatten men icke, det var bara mkt flytningar.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-01 17:00:59 följande:

Lustigt, det stod att du hade skrivit detta:" Men vad lustigt! Men skönt att höra att det är fler än jag som får panik emellanåt. Jag har ju legat på soffan i typ 9 månader så jag har ju inte direkt kondition för att föda egentligen. Är ju ingen elitidrottare direkt :-0 Och smärtan har jag förträngt i den grad jag kan. Men paniken gör sig påmind ibland. Ja sömnen är ju inte den bästa just nu här heller. Men jag lyckas sova relativt bra för att vara i det skicket jag är nu. Blev så irriterad imorse bara när sambon gick upp och råkade stänga in en fluga i sovrummet som surrade runt mig hela tiden! Det var bara att stiga upp!"

Jag tror hon menade att hon inte varit så aktiv i nio månader. Att hon mest legat på soffan sin vakna tid.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-01 17:03:33 följande:

Det är vanligt. Har oxå mer flytningar nu och vattniga sådana. Åkte in för några veckor sen till förlossningen för jag trodde att jag läckte fostervatten men icke, det var bara mkt flytningar.

Jag har också väldigt vattniga flytningar. Har förvisso använt trosskydd dagligen sedan vecka 15 eller nåt sånt men nu på sistone så har det mest sett ut som vatten med lite flytning i.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-01 17:46:01 följande:
    Jag har också väldigt vattniga flytningar. Har förvisso använt trosskydd dagligen sedan vecka 15 eller nåt sånt men nu på sistone så har det mest sett ut som vatten med lite flytning i.
    mm det är jobbigt när dom är så vattniga för man bir ju orolig att man läcker fostervatten.
  • jennie08
    Kellie13 skrev 2018-07-01 17:00:59 följande:

Lustigt, det stod att du hade skrivit detta:" Men vad lustigt! Men skönt att höra att det är fler än jag som får panik emellanåt. Jag har ju legat på soffan i typ 9 månader så jag har ju inte direkt kondition för att föda egentligen. Är ju ingen elitidrottare direkt :-0 Och smärtan har jag förträngt i den grad jag kan. Men paniken gör sig påmind ibland. Ja sömnen är ju inte den bästa just nu här heller. Men jag lyckas sova relativt bra för att vara i det skicket jag är nu. Blev så irriterad imorse bara när sambon gick upp och råkade stänga in en fluga i sovrummet som surrade runt mig hela tiden! Det var bara att stiga upp!"

Jahaaa. Haha ja precis som lowhanna skriver så menar jag att jag varit inaktiv och inte orkat röra på mig på 9 månader. Sorry vi missförstod varandra.
  • jennie08

Ok men skönt att höra att det är fler med rikliga flytningar. Ibland känns det som att det rinner till nästan. Men då ska jag inte oroa mig för det. Tänkte om det var svamp på gång. Men eftersom det inte kliar så avvaktar jag

Varje gång jag äter så måsta jag gå på toa efteråt (lös mage). Minns att jag var lös i magen innan de första barnen också. Men då var det typ samma dag som de föddes så det kanske beror på något annat.

Såg på vädret att ska bli så väldigt varmt igen - puh säger jag bara...

Värmen är ju ingen höjdare vet jag hahah jag tål int någon värmepust jag dräps i svett direkt.. kan snart simma i mitt egna svett liksom:)

Jag hoppas det är på G mina sammandragningar kommer oftare och oftare och ?mensvärken? blir oftare nu och håller i lite längre för varje gång! 13 dagar kvar så han får mer än gärna komma!

Jag har jätte vattniga flytningar i stora mängder... O det är sjukt jobbigt för ibland tror jag vattnet har gått för det blir så blött men icke, då är det fullt med flytningar i trosan blä haha.. Nu håller jag tummarna att Lillen vill komma ut och jag slipper gå över tiden, men tvek på den! Jag har börjat mått illa ganska mycket nu i slutet är det normalt? Och äter som en häst! Gör det annars med men nu har mina matportioner ökat ännu mer, och knappt någon sömn om nätterna haha..

• Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-02 09:56:20 följande:

Värmen är ju ingen höjdare vet jag hahah jag tål int någon värmepust jag dräps i svett direkt.. kan snart simma i mitt egna svett liksom:)

Jag hoppas det är på G mina sammandragningar kommer oftare och oftare och ?mensvärken? blir oftare nu och håller i lite längre för varje gång! 13 dagar kvar så han får mer än gärna komma!

Jag har jätte vattniga flytningar i stora mängder... O det är sjukt jobbigt för ibland tror jag vattnet har gått för det blir så blött men icke, då är det fullt med flytningar i trosan blä haha.. Nu håller jag tummarna att Lillen vill komma ut och jag slipper gå över tiden, men tvek på den! Jag har börjat mått illa ganska mycket nu i slutet är det normalt? Och äter som en häst! Gör det annars med men nu har mina matportioner ökat ännu mer, och knappt någon sömn om nätterna haha..

Låter precis som jag! Allt det där stämmer på mig med, både sammandragningarna + molvärken och aptiten. Jag fattar inte hur mycket jag kan äta! Det är som ett bottenlöst hål!
    Iowhannah skrev 2018-07-02 12:03:59 följande:

Låter precis som jag! Allt det där stämmer på mig med, både sammandragningarna + molvärken och aptiten. Jag fattar inte hur mycket jag kan äta! Det är som ett bottenlöst hål!

Ibland får sambon int ens matlåda för jag har ätit upp allt hahah.. Det är som ett svarthål nästan, åh tror du det börjar bli dags nu? När är din beräknad? :D
  • Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-02 13:28:07 följande:

Ibland får sambon int ens matlåda för jag har ätit upp allt hahah.. Det är som ett svarthål nästan, åh tror du det börjar bli dags nu? När är din beräknad? :D

På lördag! Sonen kom på bf+2 så jag hoppas och hoppas och letar tecken.
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?