Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

jennie08 skrev 2018-06-16 22:04:25 följande:

Alltså 7 juli är ju jättesnart :)

Som en till med bf 7 juli kan jag säga att nej, det är verkligen inte jättesnart! Det är tre EXTREMT långa veckor dit!
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-06-17 09:08:42 följande:

Hihi men det är närmare än 15 juli så för mig låter det jättesnart :-P Men jag förstår exakt vad ni menar :)

Det stooora problemet är ju att när jag tänker på det så kan min bebbe lika gärna komma ut lagom till början av augusti. Det är långt!

Ja, det vore inte kul! Vi får hoppas att bebisen har mer vett än så :)
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-06-17 15:54:35 följande:

Haha verkligen!

Hur mår du annars då?

Just i dag har det inte varit kul alltså! Bebisen har fixerat sig och borrar sig längre och längre ner. Hela dagen har jag haft ilningar och hugg i livmodertappen, samt återkommande sammandragningar och lite molvärk. Och varit helt slutkörd! Jag sov åtta timmar i natt och somnade efter frukost trots att sonen lekte PÅ mig!

Hoppas att det sätter igång tidigare än beräknat!

Hur mår du?
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-06-17 16:42:35 följande:

Mm alla vi längtar nog lika mycket efter våra små knoddar i magen! Problemet e att jag är såå sjukt uttråkad nu om dagarna eftersom att min lilla tjej är på dagis o mannen jobbar om dagarna så dagarna går ju ännu långsammare då.

På ett sätt längtar jag väl till bebisen men mest längtar jag efter att slippa vara gravid. Jag har inte riktigt tagit in att det kommer komma en bebis (det var likadant med sonen, minns jag, två veckor innan han föddes insåg jag att vi skulle få en bebis).
  • Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-06-18 10:47:15 följande:

Åh lite fler i tråden! Underbart o se att fler ska få små knoddar i juli! Vi har int så länge kvar! Gick precis in i v37 (36+0) och haft som mensvärk te o från på kvällarna och morgonen, och han ligger så fixerat så när han sparkar upp mot mina revben så känns det som han försöker trycka ut sig själv hahaha.. Sjukt obehagligt! Jag har int riktigt insett att det är snart dags men det lär o komma snart hoppas jag :o

Hur mår alla super mammor/blivande? Själv har jag haft ett helvete med andningen innan jag går o lägger mig, och att lilleman här ligger o sparkar så det ömmar på hel högersidan, kan varken sitta, äta, eller något när han är där o bökar.. Och sen har jag lagt märke te knäppande ljud från magen? Vad kan det vara tro?

Det knäppande ljudet är bebisens leder. Fullt normalt och inget att oroa sig över.

Jag känner igen det där med att det känns som att bebisen ska trycka sig ut, jag känner likadant när hon sträcker ut hela kroppen. När jag var hos bm i torsdags så var hon inte riktigt fixerad men jag är rätt säker på att hon är det nu.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-06-18 18:08:50 följande:

mm det ska bli otroligt skönt att bli lättare sen, för nu börjar det bli riktigt jävla tungt! har foglossning som jag inte hade med dottern. Allt e tyngre den här gången tycker jag. Har du foglossning? gått upp mkt i vikt?

Foglossning har jag som tur är varit förskonad ifrån, däremot har jag samlat på mig mycket vätska och är skapligt svullen.

Med sonen gick jag upp 25-27 kilo och vid senaste vägningen låg jag på 25 kilo plus (och då startade jag med åtta kilo mer än förra gången). Jag hoppas att det inte blir mycket mer än så!

Jag håller helt med om att allt känns tyngre! Förra gången kunde jag gå rätt långa promenader bara några dagar innan förlossning, den här gången har jag en tennisboll i vaginan och pallar knappt att gå till förskolan (vad är det? Kanske en kilometer). Men om det innebär att bebisen ligger längre ner än vad sonen gjorde så är det bara bra, han sjönk knappt ens under förlossningen så barnmorskan stod och hängde på min mage för att liksom tvinga ner honom.
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-06-19 11:23:44 följande:

Ni som har bebisar som sjunkit ner, upplever ni att det känns lättare att andas och att det inte trycker så mycket mot revbenen?

Min mage är fortfarande hög även om det strålar ner mot underlivet hela tiden så jag ibland tror att bebisen kommer komma ut. Men jag är fortfarande lika andfådd, trycket mot revbenen är värre än någonsin och sammandragningarna avlöser varandra. Tröttheten är hemsk vissa dagar.

Men men...

Imorgon är det dags för bm. Är lite orolig för att rumpan fixerat sig. Då är det ju lönlöst med ett vändningsförsök.

Jag vet inte riktigt, jag blir andfådd av inget, men det trycker iaf inte supermycket mot revbenen. Dock minns jag inte att det gjorde det innan heller.

Tröttheten och sammandragningarna är konstanta här med och jag känner av ilningar/hugg så fort jag rör mig.

Och ryggen sen då! Jag har inte ont eller så, men fasen vad den knastrar och knakar när jag vänder mig i sängen!

Sötsuget håller jag med om. Jag hade lovat mig själv att hålla igen för att inte få ett så stort barn denna gång, men det loppet känns rätt kört vid det här laget. Tur ändå att det är sommar så man kan äta vattenmelon och jordgubbar.
  • Iowhannah

Alltså, bebisen kan såklart fixera sig lite hur som helst. Huvudet ner är väl det vanligaste (och önskvärda), men även rumpa och fötter kan fixeras.

Jag födde sonen i vecka 40+1 så inte gick jag över tiden direkt. Eller, jag var säker på att han var helt klar i vecka 38 så på så sätt gick jag över med två veckor. Med tanke på hur mycket både han och jag vägde, och hur lång han var, så var han säkerligen klar tidigare.

Det jag är lite rädd för är att förlossningen ska gå lika snabbt som min mammas andra förlossning (min första tog lika lång/kort tid som hennes första), då lär vi inte hinna till sjukhuset nämligen :/ Det tar 25 minuter om trafiken flyter på och när jag föddes så hade de ca en kvart till sjukhuset (har jag för mig) och hann inte ens in på ett förlossningsrum innan jag var ute. Hade det inte varit mitt i natten så hade de inte hunnit (vi bodde i en förort till Stockholm då).

• Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-06-20 20:13:35 följande:

mm det där e ja oxå lite orolig för. Ska föda på huddinge och det är ca 35 min bilresa UTAN köer. Tänk om värkarna skulle sätta igång typ på eftermiddagen när det e som mest köer liksom! Nä om man fick bestämma så helst på natten tack 

För att inte tala om alla vägarbeten de tycks förlägga till sommaren!
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-06-20 20:41:19 följande:

Var hos bm idag och två experter :) kände och klämde och kom fram till att han vänt sig ner med huvudet åt rätt håll. Fortfarande rörlig men ändå Jag blev så glad. Det förklarar alla ilningar ner mot underlivet som varit hemska de senaste dygnen. Nu får han gärna sjunka ner lite till och jag släpper all oro kring kejsarsnitt

Åh vad skönt! De kollade inte med ultraljud? På min mvc gör man det ifall man är minsta osäker på ifall huvudet är nedåt (min bm kollade ändå, mest för att hon så gärna ville se bebisen).
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?