jennie08 skrev 2018-07-12 00:12:08 följande:
Jag kanske också borde testa pilatesbollen. Ska den hjälpa? Nu när bebisen är vaken så är det ett jäkla tryck neråt. Ilningarna gör så att jag hoppar till avsnörts. Aj aj. Han måste komma åt någon nerv när han rör på sig. Tappar nästan andan ibland av smärta. Tur att det går över på någon sekund eller två.
Lustigt det där med brösten. Mina har också börjat ömma. Vilket de inte gjort sen i början av graviditeten. Känns som att brösten spänner och växer också. Brukar man få så innan förlossningen?
Jag googlade lite och tydligen kan pilatesbollen hjälpa bebisen att komma längre ner när man har värkar. Jag tror även att den öppnar upp bäckenet på ett bekvämt sätt.
Att brösten börjar ömma och ev växa har nog med mjölken att göra. För mig är det i princip bara bröstvårtorna som är ömma, inte hela härligheten (men så är typ halva brösten bröstvårta nu).
GAAH! Jag är så trött på det här! Hade (små)värkar i flera timmar i går kväll, och molvärk hela natten, men nu har det lagt sig IGEN!! Så sjukt besviken! Antar att jag får ställa in mig på hinnsvepning i morgon -.-