Kellie13 skrev 2018-07-17 13:57:33 följande:
Japp nu är det nära! Mvc ringde idag och hon sa att hon ringt förlossningen och berättat att ja ska startas på lördag så ja behöver inte vara orolig att det ska vara fullt. Fattas bara det liksom! Så jag ska ringa förlossningen mellan kl 8 o 9 på lördag så får jag en tid efter lunch sa hon. Åhh va jag längtar! Längtar till allt nu! Längtar tills att få träffa min prins, längtar till att slippa magen, längtar till att bli lättare i kroppen, slippa foglossningen... ja ALLT liksom! Jobbigt med smärtan du hade men om du inte haft problem tidigare med foglossning så tror jag att det bara var en nerv som kommit i kläm som du sa. Jobbigt att känna sig förstoppad. Med mig så e det tvärtom, har haft lös mage i 3 dagar i rad. Är väl kroppen som förbereder sig så att ja inte skiter ner barnmorskorna haha! Tänkte på en sak med värmen nu som är. Vi som ska föda snart ska vara såå tacksamma för det! Tänk dom som ska föda om 2-3 månader och måste gå hela sommaren i denna värme med stora magar. Tack o lov att vi snart är i mål! Eller hur!
Behöver du inte göra en bedömning innan igångsättning? När jag fick min tid så var bm noga med att säga att det främst var bedömning som gällde, men jag har svårt att tro att de tvingar mig att gå längre än till 42+0.
Jag har också haft lös mage de senaste dagarna. Eller nja, jag har varit lös sedan vecka 27 men på sistone har jag behövt gå på toa efter nästan varje måltid. Hellre det än förstoppning iaf.
Ja herregud, det här är fel år att få barn i september! Fyfan för att gå så här i flera månader!