Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
Alltså 7 juli är ju jättesnart :)
Alltså 7 juli är ju jättesnart :)
Hihi men det är närmare än 15 juli så för mig låter det jättesnart :-P Men jag förstår exakt vad ni menar :)
Det stooora problemet är ju att när jag tänker på det så kan min bebbe lika gärna komma ut lagom till början av augusti. Det är långt!
Haha verkligen!
Hur mår du annars då?
Mm alla vi längtar nog lika mycket efter våra små knoddar i magen! Problemet e att jag är såå sjukt uttråkad nu om dagarna eftersom att min lilla tjej är på dagis o mannen jobbar om dagarna så dagarna går ju ännu långsammare då.
Åh lite fler i tråden! Underbart o se att fler ska få små knoddar i juli! Vi har int så länge kvar! Gick precis in i v37 (36+0) och haft som mensvärk te o från på kvällarna och morgonen, och han ligger så fixerat så när han sparkar upp mot mina revben så känns det som han försöker trycka ut sig själv hahaha.. Sjukt obehagligt! Jag har int riktigt insett att det är snart dags men det lär o komma snart hoppas jag :o
Hur mår alla super mammor/blivande? Själv har jag haft ett helvete med andningen innan jag går o lägger mig, och att lilleman här ligger o sparkar så det ömmar på hel högersidan, kan varken sitta, äta, eller något när han är där o bökar.. Och sen har jag lagt märke te knäppande ljud från magen? Vad kan det vara tro?
mm det ska bli otroligt skönt att bli lättare sen, för nu börjar det bli riktigt jävla tungt! har foglossning som jag inte hade med dottern. Allt e tyngre den här gången tycker jag. Har du foglossning? gått upp mkt i vikt?
Ni som har bebisar som sjunkit ner, upplever ni att det känns lättare att andas och att det inte trycker så mycket mot revbenen?
Min mage är fortfarande hög även om det strålar ner mot underlivet hela tiden så jag ibland tror att bebisen kommer komma ut. Men jag är fortfarande lika andfådd, trycket mot revbenen är värre än någonsin och sammandragningarna avlöser varandra. Tröttheten är hemsk vissa dagar.
Men men...
Imorgon är det dags för bm. Är lite orolig för att rumpan fixerat sig. Då är det ju lönlöst med ett vändningsförsök.
Alltså, bebisen kan såklart fixera sig lite hur som helst. Huvudet ner är väl det vanligaste (och önskvärda), men även rumpa och fötter kan fixeras.
Jag födde sonen i vecka 40+1 så inte gick jag över tiden direkt. Eller, jag var säker på att han var helt klar i vecka 38 så på så sätt gick jag över med två veckor. Med tanke på hur mycket både han och jag vägde, och hur lång han var, så var han säkerligen klar tidigare.
Det jag är lite rädd för är att förlossningen ska gå lika snabbt som min mammas andra förlossning (min första tog lika lång/kort tid som hennes första), då lär vi inte hinna till sjukhuset nämligen :/ Det tar 25 minuter om trafiken flyter på och när jag föddes så hade de ca en kvart till sjukhuset (har jag för mig) och hann inte ens in på ett förlossningsrum innan jag var ute. Hade det inte varit mitt i natten så hade de inte hunnit (vi bodde i en förort till Stockholm då).
mm det där e ja oxå lite orolig för. Ska föda på huddinge och det är ca 35 min bilresa UTAN köer. Tänk om värkarna skulle sätta igång typ på eftermiddagen när det e som mest köer liksom! Nä om man fick bestämma så helst på natten tack
Var hos bm idag och två experter :) kände och klämde och kom fram till att han vänt sig ner med huvudet åt rätt håll. Fortfarande rörlig men ändå Jag blev så glad. Det förklarar alla ilningar ner mot underlivet som varit hemska de senaste dygnen. Nu får han gärna sjunka ner lite till och jag släpper all oro kring kejsarsnitt