Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-11 18:57:26 följande:

Åh.. Ja så kan de bli.. Jag hoppas att det int blir värre inatt som jag tror det kommer bli.. Då får jag ligga vaken o kika hur ofta dom kommer och sitter i. Men vill ju sova å så man får se heh..

Jag tänker nog försöka vara vaken, sitta på pilatesbollen och kolla serie, ifall det blir samma sak ikväll igen. Jag vill inte dra ut mer på det här.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-11 20:36:13 följande:

haha! Kroppen behöver nog sova inför förlossningen men jag förstår hur du tänker! 

Haha! En vän till mig var inte heller helt övertygad om att det var en bra idé. Förstår inte riktigt :P
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-11 23:54:00 följande:

Inga bebisar på g? 

Inte här iaf! Jag känner typ ingenting. Får lite sammandragningar om jag går i trappor eller bär på matkassar eller liknande men de går över lika snabbt som de kommer. Bara att vänta helt enkelt. 

Ingen molvärk har jag haft idag heller. 

Jag som varit så nervös inför förlossningen har helt ändrat mode och känner mig lugn som en filbunke. Hehe, det kommer ändras snabbt så fort värkarna satt igång på riktigt men det tar jag då... 

Annars har jag mest ångest för att jag bor i ett skitigt renoveringsprojekt med för lite skåp så allt i köket står framme. Tur att jag lever i soffan ändå... ;-P

Hur går det för er andra? 

Märker att bebisen i magen alltid är vaken mellan 23-24 på kvällen.. då är han som mest aktiv och håller mig vaken. 

Det är segt nu alltså. Jag sitter på pilatesbollen och hoppas på att det hjälper bebisen lite.

Vi körde på en till färdknäpp i kväll och nu har jag haft småvärkar i drygt två timmar. Mina bröstvårtor är väldigt ömma också.

Jaja, jag ska väl försöka sova en skvätt och hoppas på att värkarna fortsätter i morgon, och att de ökar i styrka! Så här orkar jag inte hålla på hur länge som helst -.-
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-12 00:12:08 följande:

Jag kanske också borde testa pilatesbollen. Ska den hjälpa? Nu när bebisen är vaken så är det ett jäkla tryck neråt. Ilningarna gör så att jag hoppar till avsnörts. Aj aj. Han måste komma åt någon nerv när han rör på sig. Tappar nästan andan ibland av smärta. Tur att det går över på någon sekund eller två.

Lustigt det där med brösten. Mina har också börjat ömma. Vilket de inte gjort sen i början av graviditeten. Känns som att brösten spänner och växer också. Brukar man få så innan förlossningen?

Jag googlade lite och tydligen kan pilatesbollen hjälpa bebisen att komma längre ner när man har värkar. Jag tror även att den öppnar upp bäckenet på ett bekvämt sätt.

Att brösten börjar ömma och ev växa har nog med mjölken att göra. För mig är det i princip bara bröstvårtorna som är ömma, inte hela härligheten (men så är typ halva brösten bröstvårta nu).

GAAH! Jag är så trött på det här! Hade (små)värkar i flera timmar i går kväll, och molvärk hela natten, men nu har det lagt sig IGEN!! Så sjukt besviken! Antar att jag får ställa in mig på hinnsvepning i morgon -.-
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-12 10:30:04 följande:

vadå ska du göra hinnsvepning imorn? vem e det som gör det? e det din barnmorska eller?  Var ju hos mvc i måndags men hon erbjöd sig inte att göra det så vet inte hur d funkar.

Jag antar att det är bm som gör det. Jag läste schemat de har för vad som ska göras i vilken vecka, och enligt det så är det hinnsvepning i v 41. Tar hon inte upp det så kommer jag göra det, jag är så less på den här skiten nu! Värkar i tre kvällar/nätter och det händer ingenting! Jag blir bara frustrerad, arg och sur.
  • Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-12 11:52:45 följande:

Får jag fråga vad det är? Jag är i v.40 nu (39+3) o ja kommer int orka vänta tills 42 om ja ska behöva bli igångsatt...

Hinnsvepning är en retning av livmodertappen för att få den att öppna sig mer/snabbare.

En vän till mig gjorde hinnsvepning på BF+10 och förlossningen satte igång inom två timmar.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-13 09:54:08 följande:

Halloj tjejen! Hänt nått inatt? Jag däremot har ställt in mig på att bli startad nästa lördag och då gick det upp för mig igår att det e ju bara en vecka kvar. SHIT! Man har ju vart gravid så länge och levt i  en bubbla! Svårt att tänka sig att om 1 vecka så VET jag att han kommer med säkerhet iaf! 

I natt var det samma sak som alla andra nätter, dvs värkar utan fortsättning. Men NU! Jag gjorde hinnsvepning för ett par timmar sedan, var tydligen öppen 4-5 cm redan, och nu ligger jag på förlossningen och väntar på att göra undersökning och få veta vad som kommer hända i dag. MEN BEBIS BLIR DET!! :D
  • Iowhannah

Vi blev hemskickade. Det är för mycket kvar av tappen för att de skulle kunna göra nåt för att hjälpa till. Nu hoppas jag bara på att hinnsvepningen gjorde någon nytta och att jag slipper gå flera dagar till.

Så sjukt besviken.

• Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-13 13:44:40 följande:

ok grattis!! men vart gjorde du hinnsvepningen? asså på förlossningen eller? 

Det var på mvc jag gjorde den. På förlossningen låg jag mest uppkopplad till ctg-maskinen och sen gjorde bm en vaginal koll för att se om det gick att ta hål på hinnorna eller så.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-13 15:47:03 följande:

ok men hade du bokad en tid då för hinnsvepning eller hade du ett inbokat besök på mvc där så gjorde hon det på samma gång eller? Hur går det annars då? Nån bebis?

Det var ett vanligt bm-besök. I mitt landsting erbjuds alla hinnsvepning i v 41.
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?