• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • Kellie13

Halloj. Har bf 7 juli med andra barnet och jag längtar såå till att han ska komma! vill att han ska komma nu! men just nu så känns det som att han ALDRIG ska komma! Mår oförskämt bra utan varken förvärkar eller några sammandragningar alls! så blir lite avis på dig när du skriver att du har värkar och att slemmisen har gått, då är det ju iallafall på G liksomGlad Med mitt första barn så blev jag startad 42+0 o som det känns nu så blir jag startad denna gången också eftersom jag inte kännt av nått. och jag bara känner att NEJ så länge orkar jag inte vänta igen!  Han är ju färdigbakad liksom så han får mer än gärna komma snart!

• jennie08

Jo men jag känner mig lite piggare än förut. Men idag är jag helt slut. Har ordnat med kalas, städat igen, handlat och ja allt som hör dagarna till. Hihi - helt slut. Jag blir ocksåväldigt andfådd och min mage är fortfarande rätt hög då han inte sjunkit ner så det känns som att mina lungor snart kommer tryckas ihop. Haha

Idag har jag haft mycket sammandragningar också, tror jag. Lite osäker på hur sammandragningar känns. Hur känns era sammandragningar.

Längtar till mitt nästa möte på mvc på onsdag. Hihi, roligaste i mitt liv just nu :-P

• jennie08
    Kellie13 skrev 2018-06-15 20:43:40 följande:

Halloj. Har bf 7 juli med andra barnet och jag längtar såå till att han ska komma! vill att han ska komma nu! men just nu så känns det som att han ALDRIG ska komma! Mår oförskämt bra utan varken förvärkar eller några sammandragningar alls! så blir lite avis på dig när du skriver att du har värkar och att slemmisen har gått, då är det ju iallafall på G liksom Med mitt första barn så blev jag startad 42+0 o som det känns nu så blir jag startad denna gången också eftersom jag inte kännt av nått. och jag bara känner att NEJ så länge orkar jag inte vänta igen!  Han är ju färdigbakad liksom så han får mer än gärna komma snart!

Alltså 7 juli är ju jättesnart :)
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-06-16 22:04:25 följande:

Som en till med bf 7 juli kan jag säga att nej, det är verkligen inte jättesnart! Det är tre EXTREMT långa veckor dit!
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-06-16 23:25:44 följande:

Som en till med bf 7 juli kan jag säga att nej, det är verkligen inte jättesnart! Det är tre EXTREMT långa veckor dit!

Hihi men det är närmare än 15 juli så för mig låter det jättesnart :-P Men jag förstår exakt vad ni menar :)

Det stooora problemet är ju att när jag tänker på det så kan min bebbe lika gärna komma ut lagom till början av augusti. Det är långt!
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-06-17 09:08:42 följande:

Hihi men det är närmare än 15 juli så för mig låter det jättesnart :-P Men jag förstår exakt vad ni menar :)

Det stooora problemet är ju att när jag tänker på det så kan min bebbe lika gärna komma ut lagom till början av augusti. Det är långt!

Ja, det vore inte kul! Vi får hoppas att bebisen har mer vett än så :)
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-06-17 13:42:55 följande:

Ja, det vore inte kul! Vi får hoppas att bebisen har mer vett än så :)

Haha verkligen!

Hur mår du annars då?
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-06-17 15:54:35 följande:

Haha verkligen!

Hur mår du annars då?

Just i dag har det inte varit kul alltså! Bebisen har fixerat sig och borrar sig längre och längre ner. Hela dagen har jag haft ilningar och hugg i livmodertappen, samt återkommande sammandragningar och lite molvärk. Och varit helt slutkörd! Jag sov åtta timmar i natt och somnade efter frukost trots att sonen lekte PÅ mig!

Hoppas att det sätter igång tidigare än beräknat!

Hur mår du?
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-06-17 16:00:34 följande:

Just i dag har det inte varit kul alltså! Bebisen har fixerat sig och borrar sig längre och längre ner. Hela dagen har jag haft ilningar och hugg i livmodertappen, samt återkommande sammandragningar och lite molvärk. Och varit helt slutkörd! Jag sov åtta timmar i natt och somnade efter frukost trots att sonen lekte PÅ mig!

Hoppas att det sätter igång tidigare än beräknat!

Hur mår du?

Åh såna dagar är inte roliga. Hoppas du mår lite bättre snart. Tycker den där känslan nedåt är väldigt obehaglig. Jag får så ganska mycket men jag vill ju inte att bebis ska fixeras innan han har vänt på sig.

Hoppas verkligen att det sätter igång lite tidigare!

Jag mådde dåligt igår med mycket tryck nedåt och sammandragningar hela dagen. Men idag mår jag bättre och har tom orkat gå runt i slottsparken i Drottningholm :)
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-06-16 22:04:25 följande:
    mm jag vet men det känns långt borta! längtar såå mycket till att han kommer!  Och eftersom jag inte har några känningar så känns det som att han antingen kommer komma 41 + eller att ja blir startad 42+0Skäms
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?