jennie08 skrev 2018-07-16 15:05:05 följande:
Nu börjar det närma sig för er! Så avis på att det bara är några dagar kvar för er.
Jag var hos bm idag och här var det inte på tal om någon hinnsvepning.
Fick tid för ul om en vecka och om allt såg bra ut och ingen bebbe har kommit så blir det igångsättning på söndag om knappt två veckor. Idag har varit en skitdag så jag höll nästan på att börja gråta när hon sa nästa söndag.
Har jag tur så får jag sättas igång tidigare om jag blir utvald i någon studie som de genomför just nu. Men man blir lottad och med min vanliga tur (icke existerande) så kommer jag nog snällt få vänta till nästa söndag.
Min lilla kille är inte ens fixerad... suck...
Jag har varit på ganska bra humör fram tills idag. Idag har varit en tung och varm dag!
mm samma här för mig. Har inte varit sån bra dag med denna värme! Har faktikt inte lidit av värmen nånting föränn nu idag! Shit, det går ju fan inte att andas! Förutom på kvällarna då! Jag förstår precis hur du känner när hon sa så, för så kände jag förra måndagen, typ " näää fan ja orkar inte!" va på skitdåligt humör den dagen! Ok, jobbigt att han inte är fixerad, men ligger han med huvudet neråt iaf? Bm sa att han är näst intill fixerad men att det kan dom göra jättesnabbt, typ när vattnet går eller värkarna kommer så det behöver inte betyda att du går över tiden. Har du några känningar eller tecken på att d snart e dags?
Själv så har jag haft diaree i 3 dagar i rad och hade svaga förvärkar imorse (men borta nu) som vanligtvis brukar komma på kvällen annars så jag hoppas han tittar ut tidigare!
Iowhannah skrev 2018-07-16 11:45:23 följande:
Nu har jag fått tid för bedömning inför igångsättning, klockan 0830 på söndag. Skönt att veta att det är max en vecka kvar men såklart hoppas, och vill, jag att det startar spontant innan dess. Vi får se om det händer nåt nu när kroppen kanske kan slappna av mer.
Halloj! Allt gick bra! Det var bra med hjärtat, navelsträngen o bra mängd med fostervatten! Nu väntar jag bara på Bm ska ringa imorn angående igångsättning men det blir ju senast lördag som han tittar ut om han inte gör det tidigare men det tror jag inte tyvärr

Var lite orolig över att han ska väga typ 5 kg när han föds eftersom man går över tiden men det sa hon att det kommer han inte att göra, han kommer väga lite mer än hans syster (3460) men inte så mkt mer.
Idag tycker jag att det har varit jobbigare än vanligt! har verkligen lidit av värmen och känt mig såå tung! Ok, va skönt att du har fått tid nu! Skönt med en morgontid oxå! Det hoppas jag att ja får oxå så man inte bara går o väntar där hemma.