• LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
    Iowhannah skrev 2018-07-19 13:06:02 följande:

Åh, vad härligt! Så där startade min första förlossning och rätt snart var det bara 2-3 minuter mellan värkarna. Lycka till!

Här har de tagit hål på hinnorna och värkarna har ökat i både styrka och frekvens. Får se om de måste sätta dropp eller om det tar ännu mer fart.

Har du din bebis nu?! Hur går det? Uppdatera oss!! Lycka te jag och Nikolaij håller tummarna på en bra förlossning för dig!!
  • Iowhannah
    Milou3 skrev 2018-07-19 22:38:28 följande:

Grattis!! Bra kämpat :)

JLES skrev 2018-07-19 22:44:56 följande:

Äntligen! Tappen av stål gav vika!! ;) Grattis! :D

Tack! Ja, ståltappen klarade inte av att de tog hål på hinnorna :D
    jennie08 skrev 2018-07-19 18:38:30 följande:

Ja det är möjligt. Det är ganska rinnande men ändå inte... ska nog ta och ringa snart. Nu är det ca 7 minuter mellan värkarna. Men de är hanterbara även om de känns ganska rejält när de når toppen.

Du borde ringa in, de kan gå snabbt utför. De gjorde det för mig hahaha
    Iowhannah skrev 2018-07-19 22:28:05 följande:

17:29 kom vår dotter ut i ett huj. 4325 gram tung och 53 cm lång. Förlossningen gick snabbt och superbra! Jag är en jävla QUEEN! Klarade hela skiten på enbart lustgas (och ett kort bad).

Nu är vi på bb och bebis ligger och myser med pappa. Mamma sitter och småäter och saknar sonen, det ska bli spännande att se hur han reagerar på att det är en bebis hemma sen. Vi ringde och pratade med honom tidigare i kväll och då lät han iaf exalterad :)

Men åhhhh GRATTIIIIS!! Gud vad skönt att det gick snabbt och bara lustgas de är starkt, jag hade själv bara lustgas så i know how hard it is. Glad för eran skull!!
  • Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-19 23:19:56 följande:

Men åhhhh GRATTIIIIS!! Gud vad skönt att det gick snabbt och bara lustgas de är starkt, jag hade själv bara lustgas så i know how hard it is. Glad för eran skull!!

Ja, det tog bara sex timmar och tills jag var helt öppen klarade jag mig på att bara andas genom värkarna. Jag hade krystvärkar i kanske 15-20 minuter och hon var på väg att komma ut på bara en värk, det var såpass att bm var tvungen att hålla tillbaka henne när huvudet var ute.
  • mallaskablimamma

17:29 kom vår dotter ut i ett huj. 4325 gram tung och 53 cm lång. Förlossningen gick snabbt och superbra! Jag är en jävla QUEEN! Klarade hela skiten på enbart lustgas (och ett kort bad).

Nu är vi på bb och bebis ligger och myser med pappa. Mamma sitter och småäter och saknar sonen, det ska bli spännande att se hur han reagerar på att det är en bebis hemma sen. Vi ringde och pratade med honom tidigare i kväll och då lät han iaf exalterad :)

Hipp hurra och Grattis till er prinsessa!
  • Iowhannah
    mallaskablimamma skrev 2018-07-19 23:53:18 följande:

Hipp hurra och Grattis till er prinsessa!

Stort tack!
    Iowhannah skrev 2018-07-19 23:34:57 följande:

Ja, det tog bara sex timmar och tills jag var helt öppen klarade jag mig på att bara andas genom värkarna. Jag hade krystvärkar i kanske 15-20 minuter och hon var på väg att komma ut på bara en värk, det var såpass att bm var tvungen att hålla tillbaka henne när huvudet var ute.

Men åhh! För mig tog det 2-3 Tim och krystvärkar 30min! Klarade du dig ifrån brister? Grattis återigen, har varit kul o följa varandra mot slutet!
  • Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-20 02:44:50 följande:

Men åhh! För mig tog det 2-3 Tim och krystvärkar 30min! Klarade du dig ifrån brister? Grattis återigen, har varit kul o följa varandra mot slutet!

Jag fick en del bristningar, inget jag märkte av då dock, men samtliga var i vagina (plus nåt stygn i huden i mellangården). Nu har jag väldans ont i typ hela muskulaturen och att sova är lite av en utopi.
  • Kellie13

Grattis!!!! o starkt jobbat med bara lustgas!!
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?